Hallo iedereen
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort 18 en ben al enkele jaren DJ als hobby. Nu vroeg ik me af wat de opties en de voor- en nadelen van het opstarten als onderneming. Ik heb al wat gezocht op het internet maar vond niet alle info die ik zoek. Zo wil ik graag weten wat dit me zou kosten, of ik er voordeel aan heb en of ik er extra werk mee zal hebben. Het is niet de bedoeling dat ik hier uren boekhoudwerk heb of dat ik grote kosten moet maken aangezien dit maar een hobby is. Wel zag ik dat er een bepaalde sociale bijdragen is, daar zal ik normaal nooit boven zitten. Ik las over zelfstandig in bijberoep, maar ik ben zelf nog zeker vier jaar student. Ik las ook iets over student-zelfstandig. Ik wil gewoon eens vrijblijvend de opties bekijken aangezien sommige mensen me vroegen of ik kon factureren en aangezien ik graag met alles in orde wil zijn, nu is het meestal gewoon cash betaling, zonder contract en dergelijke.
Bedankt alvast!
Onderneming als DJ
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Dat gaat hoogstwaarschijnlijk de beste (goedkoopste) oplossing zijn met de minste boekhoudkundige verplichtingen.ward_verduyn schreef:Ik las ook iets over student-zelfstandig.
Heb je aan jouw onderwijsinstelling niets van begeleiding? Zoiets als: https://www.pxl.be/Pub/StudentStartUP/C ... -info.html
Daar kan je als PXL/UHasselt student terecht voor alle info, infosessies van boekhoudkantoren en zelfs Excel templates om zelf de boekhouding te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Afhankelijk van hoe intensief je je hobby beoefent kan je ook gebruik maken van de kleine vergoedingsregeling voor artiesten. Zo lang je binnen die beperkingen valt, is dat wellicht de optie met de laagste administratieve belasting. Telkens één formulier invullen door beide partijen en klaar.