Dit is een probleem dat mijn broer heeft die naast mij woont. Ik hoop dat jullie hem/ons wat advies kunnen geven.
-Het huis is paar jaar geleden opgesplitst met een nieuw huisnummer voor hem
-Maandag is Proximus langs gekomen om een gloednieuwe lijn binnen te trekken (2 koperparen)
-Technieker zegt dat alles in orde is
-Er was al een bestelling bij edpnet geplaatst en we hebben gegevens om in te loggen
Vanaf hier loopt het mis
-DSL lampje knippert, dus kunnen geen DSL connectie maken. Nemen contact op met edpnet
-Edpnet krijgt te horen van proximus dat er op dat adres geen koperpaar beschikbaar is. Best grappig om dan 2 verse koperparen in de tyechnische ruimte te zien. EDPnet krijgt steeds ditzelfde te horen en nog steeds geen internet.
-Er is ook door broer gebeld naar Proximus en daar zeggen ze dat alles correct in het systeem staat.
Als alles correct staat, dan zou EDPNet op dat adres toch een aanlsuiting moeten kunnen maken?
Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring gehad? En hoe is dat verholpen geraakt?
Weet er iemand wat wij hier het best mee doen?
(Lacherig hebben we al gezegd dat mijn broer beter een abonnement neemt bij Proximus en eens die werkt, het abonnement in de opzegtermijn op te zeggen. We vinden dit niet echt een degelijke manier van werken, dus nemen dat niet ernstig. Dit is voor ons een contract aangaan ter slechter trouw)
Update 27/12
We zijn alweer heel wat dagen verder en nog niet aangekomen op de eindbestemming. Het is nu wel licht irritant, maar we houden vol.
Wat is er allemaal gebeurd?
-Uiteindelijk bleek dat P* en EDPnet niet over hetzelfde adres spraken. Mijn broer moest een adres ingeven. Echter is het met busnummers niet altijd tijdelijk of het al dan niet een bus nummer is of een letter toegevoegd aan het huisnummer.
Uiteindelijk had proximus wel een koperpaar op het huisnummer met toegevoegde letter terwijl EDPnet vroeg om een huisnummer met bus achtervoegsel. Communicatie tussen de 2 partijen maakte dit duidelijk.
-Bestelling is omgezet naar nieuw correct adres. Dit is 17 december.
-Vandaag krijgen wij de melding
We bellen opnieuw, want we zouden dit toch wel vroeger actief willen hebben. Na het telefoongesprek is de datum nog 2 dagen verder opgeschoven naar 21/01/2022 via een melding van het ticket.Als alles goed gaat, zal edpnet uw abonnement activeren op woensdag 19/01/2022.
Wat nemen we hier uit mee?
Zorg dat je zeker het juiste adres tot op de accenten doorgeeft bij het activeren van een een nieuwe verbinding.
We delen nu gelukkig een lijn en er is dus internet, maar de termijn is wel extreem. (Feestdagen hadden we wel vertraging verwacht, maar niet zo veel)
Jammer maar helaas.
MVG
Milan