Hoi,
Heb mij een nieuwe autoradio gekocht met android auto in. Nu is daar een grijze draad bij die moet verbonden worden met de handrem. Dit omdat android radio wil kijken of je stil staat om alles in te stellen. Waar moet ik dit draadje aankoppellen bij mijn wagen. Het is een ford fiesta van 2012 of is dit ergens te omzeilen zodat dit android radio denkt dat ik mijn handrem heb aangetrokken??
De radio is een SONY XAV AX3250dab
sensor handrem voor android radio
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik denk dat deze aan de massa moet aangesloten worden om "te denken" dat je handrem aanstaat.
Probeer gewoon eens :
Draad los >
Draad aan massa >
Probeer gewoon eens :
Draad los >
Draad aan massa >
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Als je maar 1 draad hebt, kan je die enkel verbinden met de massa een signaal genereren.
Kan ook zijn dat je er best eerst de 12 v aansluit via een serie weerstand (vb 10kohm) om het signaal "hoog" te maken.
Dan die draad tegen de massa houden om het signaal "laag" te maken, uiteraard behoud je die weerstand met de 12 v erop. Plaats best eerst een kleine zekering in je 12 v voeding (vb 1A) om voor geen verassing te staan moest je per ongeluk die 12 v tegen de massa houden
Mijn vraag hierbij is: Wil je voor je veiligheid de draad effectief aan je handrem (contact) aansluiten ?
Of wil je de autoradio laten "denken" dat je handrem aanstaat om zo al rijdend toch je radio te kunnen bedienen.
Van mij mag je doen wat je wil uiteraard.
Doe de kap eens weg die over je handrem van je Ford zit, daar zit normaal een contact voor je lampje op het dashbord (of boord computer).
Meet eens met een multimeter (met contact aan uiteraard) hoeveel de spanning is met de handrem aan en met de handrem los.
Dat kan ook een hulp zijn om die draad dan correct aan te sluiten.
Kan ook zijn dat je er best eerst de 12 v aansluit via een serie weerstand (vb 10kohm) om het signaal "hoog" te maken.
Dan die draad tegen de massa houden om het signaal "laag" te maken, uiteraard behoud je die weerstand met de 12 v erop. Plaats best eerst een kleine zekering in je 12 v voeding (vb 1A) om voor geen verassing te staan moest je per ongeluk die 12 v tegen de massa houden
Mijn vraag hierbij is: Wil je voor je veiligheid de draad effectief aan je handrem (contact) aansluiten ?
Of wil je de autoradio laten "denken" dat je handrem aanstaat om zo al rijdend toch je radio te kunnen bedienen.
Van mij mag je doen wat je wil uiteraard.
Doe de kap eens weg die over je handrem van je Ford zit, daar zit normaal een contact voor je lampje op het dashbord (of boord computer).
Meet eens met een multimeter (met contact aan uiteraard) hoeveel de spanning is met de handrem aan en met de handrem los.
Dat kan ook een hulp zijn om die draad dan correct aan te sluiten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Meestal is dat inderdaad verbinden aan GND als je beveiliging wilt omzeilen.
Want waarom mag je medepassagier dit niet bedienen terwijl je aan het rijden bent?
Want waarom mag je medepassagier dit niet bedienen terwijl je aan het rijden bent?
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Aan de massa geprobeerd en helaas pinda kaas. Dit lukt niet dus. Morgen eens een maiiltje doen naar de verkoper om eventueel daar een oplossing van te krijgen.
Handrem kap weghalen is makkelijker gezegd dan gedaan. Is dus ook niet gelukt. als het echt zal moeten zal ik het wel terug progerne om die handrem kap weg te proberen halen.
Handrem kap weghalen is makkelijker gezegd dan gedaan. Is dus ook niet gelukt. als het echt zal moeten zal ik het wel terug progerne om die handrem kap weg te proberen halen.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Wat ik eigenaardig vind: als je wat rondzoekt op google spreekt me bij dat type radio altijd over een lichtgroene remkabel (die overigens lijkt te verbinden naar ground)..
En TS spreekt over een grijze kabel???
En TS spreekt over een grijze kabel???
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ben kleurenblind geweest, is een lichtgroene kabel Maar dat terzijde...
Heb ergens gelezen dat ze een puls sensor met 3 draadjes gebruiken om het te omzeilen. De erste truk zou niet meer werken met nieuwere autoradio's
Heb ergens gelezen dat ze een puls sensor met 3 draadjes gebruiken om het te omzeilen. De erste truk zou niet meer werken met nieuwere autoradio's