heist_175 schreef:Mocht het alleen Windows zijn, zou ik denken aan IP-lease problemen (overijverige firewall bv)?
Maar dat heb ik nog nooit gezien op een smartphone

.
Zet eens een download op van enkele uren, met een snelheid die je artificieel limiteert op 1MBps en natuurlijk bekabeld aangesloten?
Zeker dat de DSL niet wegvalt (al krijg je dat niet rond op 1-2sec).
De XT8, is dat enkel AP, of ook router?
Speelt de XT8 ook DHCP, of niet?
De smartphone verliest schijnbaar ook soms helemaal de verbinding voor enkele seconden. Hij valt dan terug op mobiel internet. Dus het lijkt mij niet enkel een windows probleem.
U vraagt om een download op te zetten van enkele uren. Ik heb inderdaad al zitten zoeken naar wat software om mijn internetconnectie in het oog te houden maar dit blijkt niet zo simpel te vinden

Misschien moet het dan maar op deze manier.
U vraagt of ik de XT8 gebruik als router of als access point. Ik heb één XT8 basically gewoon verbonden met mijn proximus modem en vervolgens de Asus app alles zélf laten installeren. Ik heb aldus geen speciale instellingen gewijzigd/ingesteld. Aangezien ik een apart wifi signaal krijg ga ik er van uit dat hij werkt als router. Tegelijkertijd geef ik meteen toe dat ik
deze stappen NIET gevolgd heb omdat het syteem zonder deze instellingen reeds werkte... Zal ik hier maar eens mee gaan prullen dan?
U vraagt of de XT8 ook DHCP speelt. In de Asus app staat wel vermeld: Wan Type: DHCP
M_016 schreef:2 Asus Mesh routers?
Op welke wijze is uw Asus router verbonden met uw "Asus" satelliet/"node"?
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/wire ... v2_WEB.pdf p.11-12
vermits u gebruik maakt van uw Asus router achter u Bbox vermoed ik dat u voor automatic dhcp p14 gekozen hebt, correct?
van welke SSID maakt u gebruik 2.4/5.0?
wordt er eventueel (automatisch) gewisseld tussen WiFi van Bbox, Asus router en/of Asus satelliet?
wat is de status van de LEDs op de Bbox (internet & DSL blauw continu)?
stelt het probleem zich ook als u zich rechtstreeks met de Bbox verbindt en/of wanneer u zich aansluit op de Asus router aangesloten in utp met de Bbox?
Ja het zijn geen twee Mesh routers... Vergeef mij enige vergissingen kwa terminologie. Het is gewoon een 2-pack van Asus Zenwifi XT8 toestellen waarvan één als router wordt gebruikt (veronderstel ik - zie boven).
De asus router is met utp kabel verbonden met de modem. De tweede asus unit is draadloos verbonden met de eerste.
U vermoedt dat ik gekozen heb voor automatic dhcp maar ik heb zelf eigenlijk geen instellingen gewijzigd. Ik heb aldus de automatische instellingen behouden aangezien deze schijnbaar lijken te werken. In de app staat wel degelijk vermeld Wan Type: DHCP
Ik maak geen gebruik van een specifiek SSID (2.4/5.0). Volgens mij worden deze gebundeld in één 'gecombineerd' signaal. Dit kon ik zelf instellen.
Er wordt niet automatisch gewisseld tussen de wifi van de bbox en het andere wifi-signaal. Ik heb het wifi signaal van de bbox uitgeschakeld. Verder veronderstel ik wél dat er automatisch geswitched wordt tussen de twee asus XT's. De bedoeling is toch dat dit naadloos kan bij een mesh systeem.
De led status op de BBox lijkt in orde. Ik heb ook proximus nog een test laten uitvoeren op onze lijn. Hierbij werden geen problemen vastgesteld.
Ik heb als test al eens geprobeerd om mijn TV decoder bekabeld aan te sluiten op de Asus XT8 en dus niet rechtstreeks op de Bbox. Ook hier valt de internetverbinding sporadisch weg (tijdens live tv kijken)
Anyway... Ik zal maar eens wat gaan prullen in die Web GUI op goed geluk?
Anyway... Ik zal maar eens wat gaan prullen in die Web GUI op goed geluk?

Update: Geen verschil