Probleem is dat normaal de nieuwe certificaten gesigned zouden moeten zijn door ISRG Root X1... echter ik krijg nieuwe certificaten van Let's Encrypt welke nog steeds het oude DST Root CA X3 als root hebben

Die mag er normaal dus niet staan want de nieuwe ISRG Root X1 is een self signed (en niet meer door de DST Root CA X3).Bag Attributes: <Empty Attributes>
subject=C = US, O = Internet Security Research Group, CN = ISRG Root X1
issuer=O = Digital Signature Trust Co., CN = DST Root CA X3
-----BEGIN CERTIFICATE-----
...
-----END CERTIFICATE-----
Bag Attributes: <Empty Attributes>
subject=C = US, O = Let's Encrypt, CN = R3
issuer=C = US, O = Internet Security Research Group, CN = ISRG Root X1
-----BEGIN CERTIFICATE-----
...
-----END CERTIFICATE-----
Toch wel... het device heeft het oude niet meer en de nieuwe ISRG Root X1 is geinstalleerd. Ik merkte het probleem bij de import van de pfx aangezien het device een melding gaf dat de root niet gekend was, en weigerde te importeren.Splitter schreef:probeer je het cert te importeren op een device dat de nieuwe root niet kent mss ?
De server waarop CTW staat heeft enkel nog het nieuwe (zowel gedelete via Certificate Manager als een registry delete)... maar wat bizar is dat wanneer ik in CTW kijk naar het certificaat dat het correct is, echter als ik het daarna uitpak en terug inpak (om er een paswoord op te zetten) dan komt er op één of andere manier de foute root in ? (ongeacht of ik dit process doe op dezelfde server, of zelfs op het non Windows device).mailracer schreef:Certificaten moet je in het register van Windows aanpassen. Mogelijk heb je een verouderd certificaat rondslingeren. Weet alleen niet meer hoe dat moet, Google mss ?