Recentelijk een TV Box gekocht, en deze durfde al eens "blokjes" op het TV-scherm te tonen.
Bleek dat de afstand tussen de WiFi-router en de box een beetje groot was.
Ergens tussenin een Mesh node geplaatst en geprobeerd de verbinding opnieuw in te stellen.
Vreemd genoeg vindt de box nu 3 SSID's (weliswaar dezelfde) en met een verschillende sterkte (balkjes). De sterkste ingesteld en alles werkt zeer goed nu.
Mijn vraag : is het normaal dat in een Mesh-netwerk er kan verbonden worden met 3 verschillende stations (met hetzelfde SSID, waarvan het netwerk bestaat uit één root - de router - en één AP in mesh-node geschakeld) ? (de mesh werkt via een 5 GHz downlink).
Roaming werkt zeer goed, ik kan met een WiFi analyzer op mijn gsm rondlopen en ik zie dat hij automatisch verbindt met het sterkste signaal, en altijd met hetzelfde SSID, en met behoud van IP-adres (router is DHCP).
Telenet TV Box en netwerk
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Zijn het blokjes tijdens het live tv-kijken, zou ik het sterk vinden dat het aan uw netwerk ligt.
LiveTV gebeurd nog steeds via coax dacht ik.
LiveTV gebeurd nog steeds via coax dacht ik.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 6909
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Live TV wel, de overige dingen via het gewone netwerk. Ik denk dan eerder dat er iets mis is met de kwaliteit van het inkomende signaal - voor zover ik me kan herinneren kan je de signaalsterkte/fouten zien in de menu's van de TVBox - evt daar eens kijken of je daar geen fouten ziet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)