Hoi iedereen,
Deze week heeft de PSU van mijn pc het begeven, heb bijgevolg een nieuwe gekocht en geïnstalleerd.
Nu heb ik toch twee vraagjes:
- Het lijkt alsof ik de 24-pin connector niet volledig tot het einde in het moederbord krijg. Hij zit nu zeker vast genoeg (en de pc werkt perfect) maar toch heb ik het gevoel dat er nog ruimte zit en hij niet volledig tot het einde zit. Kan dit kwaad, zolang de pc naar behoren werkt? Het lijkt alleszins niet dat hij uit zichzelf zou loskomen...
- Ik heb het al gemerkt toen ik de pc oorspronkelijk gebouwd heb, maar nu opnieuw: de SATA connectors lijken heel makkelijk los te komen. Ik heb drie harde schijven en het "kabelmanagement" in mijn case is niet super proper, en heb vaak het gevoel dat die SATA kabels makkelijk kunnen loskomen Is er een kans dat ik mijn HDD/SDD corrupt maak als die kabel uit zichzelf zou loskomen (terwijl de pc draait)?
Alvast bedankt voor de hulp!
Twee vraagjes ivm PSU.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
1) Ja dit moet perfect aansluiten. In het ergste geval ontstaat er zo een weerstand en smelt je connector van je pse en of moederbord. Desnoods de connector even loshalen en weer aansluiten. Je mag wat kracht zetten. Post anders even een foto hier.
2) Sata power connectors zitten inderdaad minder vast dan de oude molex connectors of andere connectors in de pc, ze hebben ook geen latching mechanisme. Er moet echter al wel wat gebeuren voor ze werkelijk loskomen. Als deze tijdens het runnen loskomen is er inderdaad risico op datervlies.
2) Sata power connectors zitten inderdaad minder vast dan de oude molex connectors of andere connectors in de pc, ze hebben ook geen latching mechanisme. Er moet echter al wel wat gebeuren voor ze werkelijk loskomen. Als deze tijdens het runnen loskomen is er inderdaad risico op datervlies.