Pakket naar UK verzenden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik probeer een pakket te verzenden naar een collega in het UK maar ofwel moet ik details en codes geven van wat er in zit ofwel kost het stukken van mensen. Bpost meer dan 30euro bvb... weet er iemand een oplossing ?
Het gaat om een pakket van ongeveer anderhalve kilo, 20 op 20 op 25 cm.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

UPS Standard 12 EUR.

Details en codes moet je idd ingeven, want het moet langs de douane. Enkel posterijen mogen het vereenvoudigde CN22/CN23 gebruiken, maar dan betaal je ook bijna 3 keer meer.

Via SMB is het ingeven van de data wat eenvoudiger: https://www.ups.com/be/nl/smallbusiness/home.page
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Aan de administratie ga je niet ontsnappen vrees ik, alles moet voorbij de douane en zijn bijhorende papierwinkel.. Maar het kan mijns inziens wel goedkoper. DPD: 1 tot 10kg voor net geen €14..
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het is uiteindelijk vertrokken met PostNL. Admin viel mee prijs hoog maar cavanog...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Joe de Mannen schreef:Het is uiteindelijk vertrokken met PostNL. Admin viel mee prijs hoog maar cavanog...

J.
Toch dubbel zoveel als UPS, en met "postale" brokerage dus wie weet hoelang het blijft liggen bij de douane :?

Heb je eens gekeken naar die UPS SMB. Het is eigenlijk echt maar "wat is het," "welke hoeveelheid," en "hoeveel is het waard" dat je moet opgeven. HS-codes doen zij voor jou.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”