beveiligingscamera vraagjes

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tweety1959
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 okt 2020, 20:50
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een indoor camera die ik gewoon op het netwerk kan aansluiten.
Ik vind veel cameras maar dat is allemaal enkel met zo een gsm applicatie...
ik wil echt een camera die ik in het netwerk kan raadplegen via mijn webbrowser, en waar ik indien mogelijk steeds op de achtergrond kan laten open staan...
Kan iemand mij op weg helpen?
ik vind niet direct iets...

bedankt hiervoor!
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

een goedkope goede oplossing is van Eufy. Op amazon bvb te koop voor 37 euro en beelden gewoon te zien vanaf de browser. Maar er zijn ongetwijfeld tal van oplossingen. Als je een kwalitatieve PoE oplossingen zoekt zit je in een andere prijscategorie (bvb Ubiquiti) maar als dat niet hoeft...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De Unifi camera's exposen RTSP (en RTSPS) wat werkt in VLC of andere toepassingen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

CCatalyst schreef:De Unifi camera's exposen RTSP (en RTSPS) wat werkt in VLC of andere toepassingen.
Maar je kan ze ook gewoon via de Unifi portal website van UBNT zelf bekijken (waar ook ter wereld) in een browser.

Men heeft zelfs een apart toestel (viewport) welke je gewoon kan aansluiten op een TV/Monitor via HDMI om je beelden te bekijken.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@DarkV is dat Unifi video dat je bedoelt ? Dat is End of Life, is nu Protect, daarvoor heb je Protect NVR nodig of een UDM.
https://community.ui.com/questions/UniF ... 0eed0d002c
Verbeter mij als ik mis ben.

Als je een Synology hebt, kan je ook met een camera werken. (1 gratis licentie is inbegrepen)
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
tweety1959
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 okt 2020, 20:50
Bedankt: 2 keer

Ik heb een synology opslag....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Abusimbal schreef:@DarkV is dat Unifi video dat je bedoelt ? Dat is End of Life, is nu Protect, daarvoor heb je Protect NVR nodig of een UDM.
https://community.ui.com/questions/UniF ... 0eed0d002c
Verbeter mij als ik mis ben.
Nee, de camera's op zich hebben ook een firmware. Ofwel worden die volledig gemanaged door Video (idd EoL) of Protect, ofwel kan je die gebruiken als standalone camera's zonder centraal management. In het laatste geval exposen ze dus nog steeds de RTSP(S) interface, die feature is niet EoL.
tweety1959 schreef:Ik heb een synology opslag....
Werkt onder meer met die Unifi camera's maar er zijn nog wel merken.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Heb hier Eufy (buiten).
Camera's slaan lokaal op, tijdens black friday hadden ze een indoor camera aan 28Euro (normale prijs staat in de reactie van Nexus), je kan wel enkel via de app events terug kijken dus niet via browser (tenzij met een cloud abo van 3$/m, live kan wel in de browser(!)).
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

tweety1959 schreef:Ik heb een synology opslag....
Dan zou ik Synology Surveillance Station overwegen, is een pakket dat je kan installeren op je Synology.
https://www.synology.com/nl-nl/surveillance

Hier nog een lijst met alle camera's die werken ermee.
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera
Ik zie maar 3 camera's van Ubiquiti in de lijst staan, 3 AirCam's. Geen andere.

Ik dacht altijd dat Reolink camera's goed waren, maar ik zie toch dat de 1 zeg ja de ander nee.
Zelf geen ervaring met een goede minder dan 100euro camera.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Foscam r4m hier in huis op synology. Meer dan tevreden van. Werkt ook via app op gsm, of via url naar ip van camera. Je hebt de optie voor cloud opslag, maar dat heb je niet nodig, je kan er ook een SD kaart in kwijt voor lokale opslag.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Abusimbal schreef:@DarkV is dat Unifi video dat je bedoelt ? Dat is End of Life, is nu Protect, daarvoor heb je Protect NVR nodig of een UDM.
Nee, ik bedoelde wel degelijk Protect... je kan dit ook met een CK2+ (of een UDM of Protect NVR zoals je al aangaf).

Standalone zou ik trouwens nooit iets van UBNT aanraden... het is een ecosystem waar je voor gaat of niet.
Abusimbal schreef:Als je een Synology hebt, kan je ook met een camera werken. (1 gratis licentie is inbegrepen)
Geen idee wat de camera licenties kosten... UBNT is misschien een hogere instap maar heeft nadien geen kosten meer (en je hebt meteen een gans ecosystem... als je hiervoor kiest natuurlijk). De opslag is ook gewoon lokaal zonder kosten voor cloud en dergelijke.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ben wel tevreden van Reolink hier, momenteel 4 in gebruik. 2 4K modellen en 2 5MP modellen. Allen te bekijken in de browser (gebruik ik nooit), de app of elk ander systeem dat de videolink kan weergeven (ik open ze gewoonlijk via Home Assistant)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”