Ben op zoek naar een eenvoudig tekenprogramma om isometrisch te kunnen tekenen/schetsen, zonder ineens een full on cadprogramma aan te leren
Zoiets als lplan.nl zou wel goed zijn, simpel en goed genoeg
Het is eigenlijk alleen om te schetsen, echte maatvoering en zo hoeft niet.
Isometrisch tekenprogramma
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dan denk ik dat sketchup niet geschikt gaat zijn. Daarin teken je in 3D, niet isometrisch.
In AutoCAD kan je isometrisch tekenen, maar dat is behoorlijk duur, dus valt waarschijnlijk af.
Waarom gebruik je dan de site niet die je aanhaalt?
In AutoCAD kan je isometrisch tekenen, maar dat is behoorlijk duur, dus valt waarschijnlijk af.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
cadsite schreef:Dan denk ik dat sketchup niet geschikt gaat zijn. Daarin teken je in 3D, niet isometrisch.
Nanocad is een gratis autocad kloon. Dus als je al iets van autocad kent, een goede vervanger voor simpel tekenwerk.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Waar zie jij dat dit gratis is?Med schreef:Nanocad is een gratis autocad kloon. Dus als je al iets van autocad kent, een goede vervanger voor simpel tekenwerk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Zijn wel wat beperkingen aan, zeker als verschillende personen aan hetzelfde willen werkencadsite schreef:...
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik heb dat moeten doen, nog nooit van gehoordcadsite schreef:Er zijn hier duidelijk mensen die ‘isometrisch tekenen’ eens moeten opzoeken.
Bij een isometrische projectie teken je alle verticale lijnen recht omhoog. Alle horizontale lijnen teken je onder een hoek van 30°. Bij een isometrische projectie zie je dus drie zijden, hierdoor krijg je een veel beter beeld van hoe iets in het echt eruit zou zien.
En ah! Daarvoor dient die GEOdriekhoek nu echt!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Omdat ik versie 5.0 gratis gebruik. En nee, niet "in the cloud"cadsite schreef:Waar zie jij dat dit gratis is?Med schreef:Nanocad is een gratis autocad kloon. Dus als je al iets van autocad kent, een goede vervanger voor simpel tekenwerk.
Edit: hierbij de link naar de gratis versie
https://nanocad.com/products/nanocad-free/