Regelmatig merk ik toch dat "onbeperkt" blijkbaar een zeer rekbaar begrip is.
Jaja 't is onbeperkt, maar pas op want we hebben een Fair Use Policy en als het naar onze zin wat teveel is sluiten we u af. 't is wel onbeperkt maar ja als het wat te extreem gebruikt wordt dan grijpen we wel in. Of: ja er is wel een limiet maar da's theoretisch hoor. En in extreme gevallen is onbeperkt zelfs gewoon 15 GB.
Het wordt volgens mij tijd dat providers een keuze maken:
- ofwel onbeperkt en dan is het ook ECHT onbeperkt
- ofwel een duidelijke stipulering van een limiet, en geen Fair use Policy of naar eigen goeddunken van de provider want dat zijn erg rekbare begrippen waar de klant altijd het slachtoffer van is. Wat voor een klant "normaal" is kan voor een provider "zeer veel" zijn of omgekeerd.
De klant betaalt per slot van rekening voor een dienst, en heeft volgens mij toch het recht om te weten wat hij er precies voor in de plaats krijgt ?
Als ik bvb zeg dat ik je onbeperkt zal helpen bij pc problemen moet ik toch ook niet achteraf zeggen: maar 't is wel beperkt tot 5 pannes per jaar en die heb je gehad! Dan zeg ik liever: ik zal je helpen bij pc problemen tot 5 pannes per jaar, da's veel eerlijker...
Onbeperkt maar toch weer niet
meeste providers zetten in mijn ogen nog altijd een duidelijke limiet.
en er zijn nu toch 2 providers die blijkbaar met een unlimited abonnenment afkomen.
nu,
ik denk dat deze reclamestunts of taboes lichtjesaan maar toch aan het verdwijnen zijn.
en er zijn nu toch 2 providers die blijkbaar met een unlimited abonnenment afkomen.
nu,
ik denk dat deze reclamestunts of taboes lichtjesaan maar toch aan het verdwijnen zijn.
|T-J| schreef:meeste providers zetten in mijn ogen nog altijd een duidelijke limiet.
Volledig akkoord en daar is dan ook geen stof tot discussie. Je weet wat je hebt en je kent de consequenties (smalband, bijbetalen) als je meer wil.
En als unlimited echt unlimited is, is er ook geen discussie mogelijk. Het zijn gewoon de "kleine lettertjes" waar ik mijn pijlen op richt.
er is geen enkele provider echt limietloos... Volgens mij is dit ook praktisch bijna niet haalbaar...
In het buitenland (nederland, zweden, enz) wordt ook overal een FUP gehanteerd...
Alleen ligt die FUP veel hoger dan hier. Ik weet dat in nederland 80GB aanvaardbaars is, en in zweden krijgen ze 100GB. Van andere landen weet ik het eigenlijk niet.
Binnenkort krijgen sommige gelukzakken in zweden wel een gigabit verbinding (alsof ze nog niet genoeg hadden met 100 mbit up en down), dus ik vrees dat die 100GB enorm rap op zal geraken... Eens zien wat die provider dan zal zeggen
enfin, ik ben aan het uitkijken naar een andere ISP. telenet gaat wel snel, maar ik heb meer upload volume nodig...
edit: terabit-->gigabit...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
In het buitenland (nederland, zweden, enz) wordt ook overal een FUP gehanteerd...
Alleen ligt die FUP veel hoger dan hier. Ik weet dat in nederland 80GB aanvaardbaars is, en in zweden krijgen ze 100GB. Van andere landen weet ik het eigenlijk niet.
Binnenkort krijgen sommige gelukzakken in zweden wel een gigabit verbinding (alsof ze nog niet genoeg hadden met 100 mbit up en down), dus ik vrees dat die 100GB enorm rap op zal geraken... Eens zien wat die provider dan zal zeggen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
enfin, ik ben aan het uitkijken naar een andere ISP. telenet gaat wel snel, maar ik heb meer upload volume nodig...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
edit: terabit-->gigabit...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laatst gewijzigd door Zyne 12 dec 2004, 10:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zyne schreef:Binnenkort krijgen sommige gelukzakken in zweden wel een terabit verbinding
Ben je zeker dat je je niet vergist... ik moet trouwens nog de eerste terrabit kaart zien voor de PC. Trouwens in Zweden spreekt men dan wel over 100 Mbit (bij BB maar van 26 Mbit) terwijl men een ADSL modem gebruikt die zo-ie-zo beperkt is tot 8 Mbit !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
bij BB maar van 26 Mbit) terwijl men een ADSL modem gebruikt die zo-ie-zo beperkt is tot 8 Mbit !
En daar klopt dus iets nie aan .. bostream scream = vdsl .. 26/26mbit .. geloof het of niet maar ze halen toch wel 2.5MB/s (toch niet echt slecht voor een 8mbit adsl modem
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Binnenkort krijgen sommige gelukzakken in zweden wel een terabit verbinding.
Is wel een beetje veel, maar een 1gbit homeconnection is nu toch ook nie echt slecht ze
- brooklyn
- Elite Poster
Ik ken een paar zweedse gasten
de ene 10 mbit up/down geen limit --->prijs 20 euro per maand
de andere 26 mbit vdsl geen limit
nog een andere 100 mbit maar wel 200 gigs limit
en idd binnenkort word de 1000mbit lijn beschikbaar
allemaal thuis gebruikers, dit zijn geen bedrijven
de ene 10 mbit up/down geen limit --->prijs 20 euro per maand
de andere 26 mbit vdsl geen limit
nog een andere 100 mbit maar wel 200 gigs limit
en idd binnenkort word de 1000mbit lijn beschikbaar
allemaal thuis gebruikers, dit zijn geen bedrijven
Zyne schreef:Alleen ligt die FUP veel hoger dan hier. Ik weet dat in nederland 80GB aanvaardbaars is, en in zweden krijgen ze 100GB. Van andere landen weet ik het eigenlijk niet.
It's not a FUP of 100GB in Sweden... it's clearly written on bredbandsbolagets home page that the limit is 100GB.
Much as your guys' telenet gives you 10 or 15 GB...
Nu met login:
Mag ik er even op wijzen dat 1000 Mbit = Gbit en geen Tbit.
Mag ik er even op wijzen dat 1000 Mbit = Gbit en geen Tbit.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
It's not a FUP of 100GB in Sweden... it's clearly written on bredbandsbolagets home page that the limit is 100GB.
Dan kunde idd beter zo'n 10mbit FD abbo nemen, lekker unlimit
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
let op, het hetnet.nl ADSL Surfen abonnement kost € 32,95 per maand. Genoemde prijs is inclusief de € 19,95 voor telefoonabonnement,
die u aan KPN betaalt voor de ADSL
terwijl bij ons er nog eens een 15 euro incl btw bijkomt voor een gewoon telefoon abonnement....
dus trek zelf je conclusie maar....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
een abonnement zoals bij ons heb je niet bij hetnet of je zou eens bij XS4ALL moeten neuzen die ook via KPN werkt
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
---------------------------------------------------------------
prijsvergelijking belgacom skynet tiscali december 2004 per 2 maanden
belgacom skynet verschil tiscali
telefoon classic 28,35 € 28,35 € telefoon classic
belgacom adsl go 67,69 € 63,12 € tiscali x-large
totaal 96,03 € 91,47 €
21% btw 20,17 € 19,21 € 21% btw
totaal 116,20 € 110,68 € totaal
totaal per maand 58,10 € 55,34 €
verschil in abonnement 5,52 € verschil in abonnement
download volume in GB 20 60
verschil in GB 40 verschil in GB
verschil in prijs per VP 5 euro 200,00 € verschil in prijs per VP 5 euro
totaal verschil 205,52 € totaal verschil
Laatst gewijzigd door anoniem 12 dec 2004, 23:00, in totaal 3 gewijzigd.
amj2001 schreef:download volume p/m in GB 20 60
verschil in GB 40 verschil in GB
mooie vergelijking, maar dit klopt niet volgens de site van tiscali...
Ik heb even gekeken, en daar is 30GB inbegrepen in ADSL X-Large
kijk maar hier: http://www.tiscali.be/volumecontrole/1.asp?lg=NL
het zal niet zo enorm veel uitmaken in het eindresultaat, maar toch wel het vermelden waard volgens mij
EDIT: Ik moet dringend meer opletten op wat ik schrijf...
het is wel degelijk 60GB aangezien het over een periode van 2 MAANDEN gaat, en niet 1 maand...
DUS... Ik ben (weeral eens) verkeerd...