geen sales pitch ofzo, maar de firma waarvoor ik werk heeft nog ongebruikte rackspace, en ik vroeg me af of er eigenlijk tegenwoordig nog hobbyisten zijn die zich interesseren in colo in interxion ?
ik heb vroeger zelf servers gehad in verschillende DC's (interxion, lcl, evoswitch, gent, ...), en vond dat toch altijd wel fijn om te hebben.
maar met de huidige internetsnelheden thuis en de beschikbaarheid van de verschillende cloud oplossingen, is er nog ruimte voor die colo-hobbyisten?
en zitten er hier die eventueel interesse hebben in een plekje in interxion ?
is er nog interesse in (relatief) cheap colo tegenwoordig?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Waar kan je deze aanbieden?
Is er nog interesse : ja en neen. Ik heb vroeger zowat overal gezeten met mijn servers : Interxion, LCL Antwerpen, LCL Brussel, Antwerp DC, Brussels DC, Scarlet Vilvoorde, en sinds +10 jaar hangen die op het gemak in DC Oostkamp bij Fusa. Je zal dus zeker nog interesse vinden voor mensen die hun eigen apparatuur willen plaatsen tegen een leuke prijs. Echter met de komst van uiterst betrouwbare VPS platformen merk ik dat dit steeds minder is. Je hebt uiteindelijk minder zorgen betreffende netwerk en hardware.
Is er nog interesse : ja en neen. Ik heb vroeger zowat overal gezeten met mijn servers : Interxion, LCL Antwerpen, LCL Brussel, Antwerp DC, Brussels DC, Scarlet Vilvoorde, en sinds +10 jaar hangen die op het gemak in DC Oostkamp bij Fusa. Je zal dus zeker nog interesse vinden voor mensen die hun eigen apparatuur willen plaatsen tegen een leuke prijs. Echter met de komst van uiterst betrouwbare VPS platformen merk ik dat dit steeds minder is. Je hebt uiteindelijk minder zorgen betreffende netwerk en hardware.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti