Ik heb een vervelend probleem.
Ik beheer 2 domeinen met mailservers (cloud bij Hetzner) en dat werkt perfect. Echter bij het mailen naar adressen die verwerkt worden bij outlook.com (maar wel hun eigen domein hebben) gaat veel mail verloren zonder foutmelding of krijgt de verzender een fout dat DNS voor mijn domein niet kan resolved worden.
In de praktijk:
Ik stuur mail van mijn domein (.com en een .be) naar een bedrijf (domein.be)
Log op mijn server:
Code: Selecteer alles
Untrusted TLS connection established to domein-be.mail.protection.outlook.com[104.47.12.36]:25: TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 (256/256 bits)
to=<[email protected]>, relay=domein-be.mail.protection.outlook.com[104.47.12.36]:25, delay=0.62, delays=0.02/0.04/0.25/0.31, dsn=2.6.0, status=sent (250 2.6.0 <[email protected]> [InternalId=25688199402192, Hostname=DB9P193MB1561.EURP193.PROD.OUTLOOK.COM] 9332 bytes in 0.056, 160.544 KB/sec Queued mail for delivery)
removed
Omgekeerd wordt een mail van een correspondent op datzelfde domein helemaal niet verstuurd en krijgt men daar een DNS foutmelding.
Een andere correspondent (ander .be domein) verstuurt mails die meestal maar niet altijd wel bij mij aankomen maar met een grote vertraging.
Code: Selecteer alles
Received: from mx.mijn domein.com
by mijn server with LMTP (envelope-from <verzender.be>) for <mijn adres.com>; [b]Wed, 27 Oct 2021 08:30:56 +0000[/b]
Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])
by mx.mijn domein (Postfix) with ESMTP id 0EBE33FB3C for <mijnadres.com>; [b]Wed, 27 Oct 2021 08:30:56 +0000 (UTC)[/b]
Authentication-Results: mx.mijndomein.com (amavisd-new); dkim=pass (1024-bit key)
header.d=verzenderdomein.onmicrosoft.com
Received: from mx.mijn domein.com ([127.0.0.1]) by localhost (mx.mijn domein.com [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)
with ESMTP id mqp_nGs7GYab for <mijnadres.com>; [b]Wed, 27 Oct 2021 08:30:54 +0000 (UTC)[/b]
Received: from EUR01-VE1-obe.outbound.protection.outlook.com (mail-eopbgr140040.outbound.protection.outlook.com
(No client certificate requested)
by mx.mijn domein.com (Postfix) with ESMTPS for <mijnadres>; [b]Wed, 27 Oct 2021 08:30:54 +0000 (UTC)[/b]
ARC-Authentication-Results: i=1; mx.microsoft.com 1; spf=pass
smtp.mailfrom=domein.be; dmarc=pass action=none
header.from=domein.be; dkim=pass header.d=domein.be; arc=none
Received: from AS8PR08MB6198.eurprd08.prod.outlook.com by AM6PR08MB5061.eurprd08.prod.outlook.com [b]Tue, 26 Oct 2021 10:46:24 +0000
[/b]
Received: from AS8PR08MB6198.eurprd08.prod.outlook.com by AS8PR08MB6198.eurprd08.prod.outlook.com [b]Tue, 26 Oct 2021 10:46:23 +0000[/b]
From: domein.be>
Subject:*****
Date:[b] Tue, 26 Oct 2021 10:46:23 +0000[/b]
"Normaal" ontvang ik de mails van deze afzender met een 7-10 uur vertraging (ze hebben een mailinglist met 1 mail per maand en occasioneel een belangrijke mededeling).
Dit zijn de twee enige adressen waarmee ik dit probleem heb, TN, Px, en andere binnen- en buitenlandse mail komt zo goed als instant binnen.
Bij een test door onze zoon vanop zijn werkadres (ook office 365) kreeg hij een dag later ook een foutmelding dat de mail niet kon afgeleverd worden wegens een DNS probleem.
Mxtools geeft 3 groene vinkjes:
DMARC Record Published DMARC Record found
DMARC Policy Not Enabled DMARC Quarantine/Reject policy enabled
DNS Record Published DNS Record found
Iemand een idee?