Nieuwe proximus internet installatie - waarop letten?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TD540
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 sep 2019, 11:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik wil switchen van telenet naar proximus omdat zij nu fibre-internet aanbieden in mijn gemeente.

Waarop moet ik letten bij de installatie, wetende dat ik er graag een HomeKit-enabled Linksys Velop AX4200 router op wil aansluiten met een Wi-Fi 6 (mesh) netwerk.

Ik weet dat ik vroeger/lang geleden, de installateur specifiek moest vragen als ik een eigen router wenste te gebruiken, dus vandaar de vraag.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Bij Proximus is dat heel makkelijk. Je kan (ook bij fiber afaik) gewoon een eigen PPPoE sessie opzetten op je eigen router.
Waardoor je op je eigen device een public IP hebt etc. En je hoeft je niets aan te trekken van wat ervoor staat.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Bij fiber is de ONT uw modem. Daarop kan je uw eigen router plaatsen die een PPPoE sessie kan starten of de B-box gebruiken.

2 zaken die wel belangrijk zijn.

1) Slechts 1 poort van de ONT werkt per abonnement.
2) Tv werkt enkel via de B-Box. Heb je ook tv, zal je dus de b-box op de ONT moeten aansluiten en de decoder(s) op de b-box. Jouw router kan je daarna ook aansluiten op de b-box en nog steeds een eigen PPPoE sessie laten starten.
TD540
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 sep 2019, 11:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik begrijp dat je bij EDPNet eigenlijk al een Wi-Fi 6 router bij krijgt… dus misschien moet ik die eerder overwegen :???:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”