Hallo,
Ik werkte reeds regelmatig thuis pre-corona maar sinds dan 100% En ik heb mij in april vorig jaar een Sta/zit-bureau gekocht. (Flexispot-kader, ergens anders het tafelblad). Bevalt mij geweldig.
Ik sta nu zeer dicht bij het aankopen van een bureau-loopband. Dat is dus een loopband zoals om de joggen/lopen maar dan eentje die gemaakt is om traag te werken. Om te wandelen. Tijdens het werken. Heel raar gedoe als je er voor de eerste keer iets over leest.
https://en.wikipedia.org/wiki/Treadmill_desk
Regelmatig rustig wandelen zou zeer goed zijn voor de gezondheid. En een toegankelijke wijze zijn om je gewicht onder controle te houden. (waar ik het eigenlijk voor zou doe, ik ben echt veel te zwaar )
Er zijn vele merken en modellen. Maar er is er eentje die steeds naar boven komt als echt de beste. Dé referentie. Lifespan. Duur, dat wel. Maar zoals wie een valse tand heeft moeten laten zetten weet; duur is relatief. Ik bekijk het als preventieve gezondheidszorg.
Ik dacht aan dit model;
https://www.lifespaneurope.com/nl/p/lif ... 200-sc110/
Al denk ik die momenteel om te kopen via Decathlon omdat ik dan 5% in MobileVikingspunten krijg. Die geven gewoon de bestelling door aan Lifespan zelf die de levering doen.
Blijft toch een serieuze uitgave.
Zij er hier al mensen die regelmatig op een loopband staan tijdens hun werk? Welke loopband? Hoe gaat dat?
Thuiswerken met een 'treadmill desk'
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Een collega heeft dat en als we bellen dan hoor ik hem hijgen, half buiten adem.
Niet echt aangenaam om mee te bellen dus .
Ik heb een draadloze koptelefoon, met een bereik van 12m binnenshuis (muren etc).
Zo loop ik rond wanneer ik kan ("luistermeetings" en 1:1 gesprekken).
Zo haal ik tegen avond aan toch makkelijk 6K stappen en +/- 50% acitiviteit op mijn Polar horloge.
Niet echt aangenaam om mee te bellen dus .
Ik heb een draadloze koptelefoon, met een bereik van 12m binnenshuis (muren etc).
Zo loop ik rond wanneer ik kan ("luistermeetings" en 1:1 gesprekken).
Zo haal ik tegen avond aan toch makkelijk 6K stappen en +/- 50% acitiviteit op mijn Polar horloge.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Waarom niet gewoon wat gaan wandelen/lopen na het werk of tijdens een pauze? Zo moet je geen dure aankopen doen, heb je geen gehijg aan de telefoon en kan je zowel je werk als je wandelen/lopen goed aanpakken. Je komt bovendien ook nog eens buiten en kan je gedachten verzetten.
Ik ben met Evi op stap en dat bevalt me wonderwel en mijn conditie is er serieus door verbeterd. Bovendien ontdek ik nu muzieknummers die ik al lang niet meer gehoord had maar je kan ook podcasts beluisteren terwijl je wandelt/loopt.
Vergeet ook uw eetpatroon niet aan te passen want bewegen is maar een deel van de vergelijking.
Ik ben met Evi op stap en dat bevalt me wonderwel en mijn conditie is er serieus door verbeterd. Bovendien ontdek ik nu muzieknummers die ik al lang niet meer gehoord had maar je kan ook podcasts beluisteren terwijl je wandelt/loopt.
Vergeet ook uw eetpatroon niet aan te passen want bewegen is maar een deel van de vergelijking.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik vind dat nog zo geen gek idee.
Ik kan dat niet toepassen, maar als je vaak thuis werkt en niet continu aan de telefoon hangt is dat toch perfect te doen.
Gewoon even stilleggen tijden een belletje.
Uiteraard is buiten wandelen veel aangenamer, maar het ene sluit het andere niet uit.
Ik kan dat niet toepassen, maar als je vaak thuis werkt en niet continu aan de telefoon hangt is dat toch perfect te doen.
Gewoon even stilleggen tijden een belletje.
Uiteraard is buiten wandelen veel aangenamer, maar het ene sluit het andere niet uit.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Als callcenter-agent hang ik wel steeds aan de telefoon. Of toch bijna. (chats, e-mails).
Een eigenschap van die dure Lifespan is een zeer stille motor. Zou zoals met een elektrische wagen zijn. Het echte geluid is dat van wielen (van de voeten, de stappen).
@heist_175 enig idee op welke snelheid die collega bezig is? Doet die collega dat al een langere periode? De loopband waar ik aan denk gaat tussen 0,64 km/h - 6,4 km/h. Lijkt mij toch wel dat een snelheid te kiezen moet zijn waar je niet van gaat hijgen.
Buiten gaan wandelen heeft zeker mijn voorkeur. Ik heb het in mijn planning gezet 'gaan wandelen'. Maar het is moeilijk om die planning effectief te respecteren. Voordeel van dit idee is dat het geen specifieke taak is maar tijdens iets anders.
... en nu ga ik mijn wandeling doen
Een eigenschap van die dure Lifespan is een zeer stille motor. Zou zoals met een elektrische wagen zijn. Het echte geluid is dat van wielen (van de voeten, de stappen).
@heist_175 enig idee op welke snelheid die collega bezig is? Doet die collega dat al een langere periode? De loopband waar ik aan denk gaat tussen 0,64 km/h - 6,4 km/h. Lijkt mij toch wel dat een snelheid te kiezen moet zijn waar je niet van gaat hijgen.
Buiten gaan wandelen heeft zeker mijn voorkeur. Ik heb het in mijn planning gezet 'gaan wandelen'. Maar het is moeilijk om die planning effectief te respecteren. Voordeel van dit idee is dat het geen specifieke taak is maar tijdens iets anders.
... en nu ga ik mijn wandeling doen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Wandelen kost moeite en het is toch de bedoeling dat je voldoende moeite doet om af te vallen? Het hijgen komt omdat je moeite doet, de machine zo afstellen dat je niet hijgt staat dus in contrast met het beoogde doel.
Als je moeite hebt om de planning te volgen wat maakt dan dat je denkt geen moeite zal hebben met het afschakelen/vertragen van de treadmill?
Ik heb geen probleem met een treadmill maar het zou jammer zijn dat je iets aankoopt dat nutteloos blijkt achteraf. Fitnesstoestellen zijn bij de populairste tweedehandsproducten (aanbod) voor iets
Als je moeite hebt om de planning te volgen wat maakt dan dat je denkt geen moeite zal hebben met het afschakelen/vertragen van de treadmill?
Ik heb geen probleem met een treadmill maar het zou jammer zijn dat je iets aankoopt dat nutteloos blijkt achteraf. Fitnesstoestellen zijn bij de populairste tweedehandsproducten (aanbod) voor iets
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Het is ook een behoorlijke uitgave voor iets waarvan je niet zeker weet of het werkt (hijgen aan de telefoon is ook niks). Ik heb zelf een hometrainer in mijn werkkamer en doe dat soms in een pauze of ik ga wat wandelen.
Ik heb wel eens overwogen om zo'n deskfietser (zoiets bedoel ik https://www.lidl.be/p/nl-BE/mobiliteits ... p100330733 , Decathlon heeft ze ook) onder mijn bureau te zetten, dan ben je voor 25/35 euro kwijt en je kan die ook nog gebruiken voor je armen. Dat zou ik dan denk ik eerder doen.
Als ik een loopband zou kopen, zou het een normale loopband zijn (net als mijn hometrainer) en dan zou ik die ook gebruiken in pauzes of als ik een Netflix serie kijk.
Ik heb wel eens overwogen om zo'n deskfietser (zoiets bedoel ik https://www.lidl.be/p/nl-BE/mobiliteits ... p100330733 , Decathlon heeft ze ook) onder mijn bureau te zetten, dan ben je voor 25/35 euro kwijt en je kan die ook nog gebruiken voor je armen. Dat zou ik dan denk ik eerder doen.
Als ik een loopband zou kopen, zou het een normale loopband zijn (net als mijn hometrainer) en dan zou ik die ook gebruiken in pauzes of als ik een Netflix serie kijk.