Sub Zero schreef:Euhm... Ik kan eigenlijk niet goed volgen... Hoe gaan zij controleren wie er spam verstuurt? Poort 25 staat open bij hen, dus je kan zelf je mailserver draaien en die mail gaat dan niet langs a2f. Als je spammail binnen krijgt, dan komt die meestal van the middle of nowhere en niet van een a2f-accountje. Dus waar gaan zij in godsnaam controleren wie er spam verstuurt en naar waar ? Of ben ik ergens fout in mijn redenering?
Cheers
Helemaal niet, ik zie niet in hoe adsl2fit dit ooit zou kunnen controleren, behalve als zij natuurlijk nu al alle outgoing mail opvangen in een adsl2fit mailserver, en pas dan versturen (maar daarvan heb ik toch nog nooit iets gezien, en de headers wijzen hier ook niet op - wat niets wil zeggen natuurlijk).
Ook is het mogelijk dat ze gewoon afgaan op abuse mails van externe partijen: voor p2p-achtige abuse mails sluiten ze hun klanten gewoon af zonder dat ze zelfs maar controleren of hun klant inderdaad in de fout is gegaan (2x gebeurd bij mij, geen van beide keren was er iets van waar, 1x werd ik zelfs beschuldigd van 'illegaal' materiaal te hosten, whatever that may be. Vreemd, ik dacht dat iemand vals beschuldigen van een misdaad zelf al een misdaad is in Belgie - nuja, ik word oud)
Zo'n gedrag zou me niks verbazen van adsl2fit, als ze mensen afsluiten zonder reden, zullen ze imho ook hun hand niet omdraaien om er geld voor te vragen.
Ik kan het alleen maar eens zijn met inter : dit is HET moment mannen, ik ben naar xs4all.