Proximus MAAE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Iemand ervaring met een abonnement via werkgever icm MAAE? Op dit forum noch het Proximus forum niet echt positieve resultaten te vinden. Wat gebeurt er als je door je inbegrepen data heen bent want dat staat niet in de FAQ, €/MB of geblokkeerd?

Nochtans wel een interessant aanbod komende van Orange Tempo Giga (4GB). Sinds recent kan daar het belkrediet niet meer 'gerecupereerd' worden via meerdere PSN accounts omdat je het gsmnr moet koppelen aan een account wat ik niet heb. Ik zou dus nu Thoorn moeten gebruiken aangezien ik quasi enkel data verbruik (waarop er meer verlies is dan via PSN + uitbetaling niet meer in € maar crypto). Enkel twijfel ik of ik voor €20 meer per jaar en 1GB meer per maand dan niet beter gewoon via MAAE iets neem.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Als het om deze producten gaat https://www.proximus.be/nl/id_cl_mobile ... enten.html
(Op de *.MAAE.be sites vind je inderdaad geen info) zou ik hier zeker niet over twijfelen.

Ik kreeg van mijn vorige werkgever de M variant voor 12€ bruto loon (of 7€ bruto als dit niet privé werd gebruikt) Zij betaalden hier zelf 20€ ex btw voor.
Niet slecht voor 12GB aan data en onbeperkt bellen/SMS

dit werkt trouwens met split bill: betaal nummers/SMSen en over usage van data, daar kreeg je elke maand een factuur van (telkens 0€ bij mij 8) )
dat was toen 0.xx € per MB dacht ik, maar nu lijk er een andere optie bijgekomen te zijn (blokken bijkopen)
500 MB: € 3 / 1 GB: € 5 / 2,5 GB: € 12 (Contacteer hiervoor uw Proximus-contactpersoon.)

Dit is een vaste contactpersoon van je firma, en deze regelt alles wat betreft je abonnement zoals nummer overdracht / nieuwe simkaart ed (en nu blijkbaar ook extra data blokken)

Je zou bij hen ook eens kunnen informeren (meestal via de IT diens of een intern email addres)
Greetz cyberbug

Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hier een MAAE voor de familie aan iets meer dan 15€ incl. Onbeperkt Bellen, SMS en 25GB data. Meerkost data geen idee omdat we er gewoonweg niet over geraken ;) Maar volgens wat ik mij herinner was de meerprijs voor data peanuts.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Ik kwam er zelfs met mijn 10GB ook nooit aan :P
Maar MAAE is toch gewoon een andere benaming die gebruikt word voor 'werknemers van Proximus en de federale overheden'. Maar in weze is het gewoon een "Enterprise Mobile" dacht ik ?

Ik vermoed dat wat je familie lid dan heeft overeen komt met M (werkt die toevallig voor een federale dienst?)
De werkgever betaalt trouwens 35€ bruto hiervoor maar compenseert dit een deel hangt af van werkgever tot werkgever.

bij mij ging er in begin 12€ van mijn bruto, net gekeken naar mijn laatste loonbrief van mijn vorige werk gever dan kwam er 4+5€ bij en ging er 4+5€ netto terug af dus koste het nog maar peanuts.... ik vermoed dat dit half als extra legaal voordeel aan deze prijs word gesponsord (net als je vaak ook goedkoop groepsverzekering voor je gezin kan nemen)

Ik kon mobiel wel enkel een abonnement voor mezelf nemen niet voor gezinsleden... (Maar dat zal afhangen van werkgever tot werkgever)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Bedankt voor de info. Is inderdaad via gepensioneerd familielid bij de FOD. Er staan 4 gewone Mobile en 3 Enterprise Mobile pakketten. De enige dat mij kan dienen is de Mobile met 5GB (+ €0,06/min voor ieder gesprek) aan ong €10.

Optie om data te blokkeren is er niet maar dat is geen probleem want kan in Android ingesteld worden. Alleen is er nog verwarring rond die €/MB's want ze verwezen zoals hierboven aangegeven naar die 3 verschillende datablokken om aan te kopen maar ook dat er aangerekend wordt naargelang tariefplan indien geen datablok zonder vermelding aan welk tarief. Op de publieke Px site kan ik nergens iets vinden dat op de Mobile met 5GB lijkt om dit tarief te weten. Als ik mij zou baseren op de Enterprise Mobile zou dit variëren van €0,70 (S) tot €0,08 (M en hoger).
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”