Telenet "eigen" modem provisioneren met self starter?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lagir66
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2021, 20:30

Hoi,

Ik heb in 2019 een tijdje Telenet gehad en toen gebruikte ik een CV8560E modem. In 2020 ben ik overstapt op Proximus, de CV8560E is hier echter gebleven. Ik moest van Telenet eigenlijk een terugbetaling krijgen, maar gezien ze de modem ook op de factuur aangerekend hadden is het eigenlijk een nuloperatie geweest, heb nooit moeite gedaan om het te regelen met de klantendienst en de modem dan maar behouden :-D (factuur in kwestie heb ik ook nog teruggevonden moest Telenet er ooit achter vragen, het is dus een "aangekochte" modem :wink:).

Nu heb ik geprobeerd om mijn modem aan te sluiten op de NIU die hier nog hangt, en wanneer ik een ethernetkabel op een laptop aansluit, kom op de Self Starter pagina uit op https://selfstarter.telenet.be/selfstar ... anguage=nl. De "kabel" van Telenet zelf lijkt dus nog perfect actief.

Wanneer ik mijn oude klantnr van Telenet ingeef, krijg ik echter de foutmelding dat er "geen producten zijn om te activeren". Via de self starter kan ik dus niet direct een abo aanvragen.

Mijn vraag is, als ik een One Up zou aanvragen via de TN-site en ik geef in dat ik een doe-het-zelfinstallatie wil, en daarna sluit ik mijn modem aan, ga ik hem zo kunnen provisioneren? Ik vermoed van wel?

Alvast bedankt voor de info :-)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

hoeveel hebben ze aangerekend voor die CV8560E ?
lagir66
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2021, 20:30

Op mijn laatste factuur stond "restwaarde toestel 15€". Volgens de TN website zou het meer moeten zijn, nochtans kan dit alleen maar slaan op de modem, want dit was vanaf het begin een internet-only abo zonder TV en ik heb ook nog nooit van m'n leven een gsm abo bij Telenet gehad :-)

De vraag is dus of ik die zelf terug zou kunnen provisioneren. Ik heb al eens gekeken op de TN website als je een One aanvraagt, als je doe-het-zelf kiest heb je de keuze tussen "modem laten opsturen" of "afhalen in Telenet-winkel". Ik dacht gewoon die laatste optie te nemen, dan mijn CV8560E via selfstarter.telenet.be te provisioneren en dan de klantendienst te contacteren om te zeggen dat ik mijn bestaande modem terug ga gebruiken en dat ze dus niets moeten bestellen. Lijkt mij mogelijk zo :???:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

kan je niet met de self starter via deze modem een nieuw abbo aanvragen, dat dan automatisch deze gebruikt?
lagir66
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2021, 20:30

Jammer genoeg niet :-( Wanneer ik mijn Telenet-klantennummer ingeef (oud nummer van toen ik klant was, ik kan hiermee wel nog perfect op Mijn Telenet inloggen), krijg ik de volgende melding:

Afbeelding

Op Netweters was er ook iemand die dit aanraadde, maar direct een abo bestellen via self starter lijkt dus niet te lukken. :-(
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Misschien is die oude nog geblokkeerd in hun systeem ofzo
Via telefoon bestellen kan je normaal gezien het MAC adres van deze doorgeven
Nuja een nieuwe modem kost toch niets en dan kan je de oude als reserve gebruiken
lagir66
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2021, 20:30

Ik zou idd ook gewoon een nieuwe kunnen gebruiken zoals je zegt... Hebben Telenet-winkels eigenlijk standaard die CV8560E's op stock ook? Is het eigenlijk nog altijd zo'n 'taboe' bij TN als je een andere modem vraagt zonder wifi of zijn ze soepeler?

Mijn schrik is vooral met een HGW modem opgescheept te zitten, wat ik koste wat kost wil vermijden :-)
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Meeste telenet winkeltjes hebben een grote stock aan CV8560E's, omdat de CH8568LG massaal wordt ingeruild.

Niet veel mensen hebben graag een luide ventilator en fel licht in hun woonkamer / Slaapkamer / Appartement.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
lagir66
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2021, 20:30

Bedankt voor die info! Het is inderdaad die horror-HGW die ik absoluut wil vermijden :banana:
DaNat
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 dec 2007, 17:02
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

voorheen had ik een wigo 35 abo met een CV8560E na het veranderen van het abo naar One-up haalde ik een snelheid van +/- 386 Mbps na het raadplegen van "Mijn Telenet" stond de melding dat deze modem niet volledig compatibel is met mijn One-up, via de button op de site kon ik een wissel van de modem aanvragen, na de wissel naar een CH8568LG haal ik nu snelheden van +/- 940 Bps :-D
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Vreemd, de CV8560E wordt uitgedeeld voor One, en kan meer dan perfect gigabit aan.

Hier haal ik met gemak 987mbps. (cat5e kabel in de muren is nogal gevoelig aan storing)

CV8560 met Unifi UDM in bridge.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
DaNat
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 dec 2007, 17:02
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Garpenlov schreef:Vreemd, de CV8560E wordt uitgedeeld voor One, en kan meer dan perfect gigabit aan.

Hier haal ik met gemak 987mbps. (cat5e kabel in de muren is nogal gevoelig aan storing)

CV8560 met Unifi UDM in bridge.
sorry :oops: nog even nagekeken en oude modem was een CH7465LG-TN i.p.v. een CV8560E :oops:
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Kan gebeuren, ze lijken erg hard op elkaar! :)
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”