Als je een ADSL Go- abonnement hebt, mag je met 1 pc op het Internet. Nu, stel ik heb een Xbox, heb me net een live-kit (online gaming voor de niet-kenners) gekocht en wil daar mee online spelen. Nu hebt je 2 opties: ofwel trek je de ethernetkabel uit uw pc en steek je die in uw Xbox. Geen probleem. Anderzijds kan je via een router of pc met ICS doorlussen naar je Xbox. Maar mag dit met een ADSL Go?
Het probleem is eigenlijk de beschrijving 'pc'. Volgens de gebruiksvoorwaarden mag je maar met 1 pc op het internet. Is een Xbox een pc? En wat met bijvoorbeeld de Philips Streamium (mini-hifi die internetradio kan afspelen)?
In de toekomst gaan er als maar meer producten uitkomen die internet-ready zijn (wat dacht je van een koelkast met internetaansluiting, Samsung, LG hebben deze al).
Een ander probleem is als ik een usb-modem heb. Die kan ik nu eenmaal niet insteken op een Xbox. Daar MOET ik wel via een pc gaan.
Skynet heeft daar voor zover ik weet nog geen standpunt in ingenoment.
Telenet wel, zo getuige deze mail:
Haal met Telenet alles uit je Xbox
Vanaf 14 maart kun je met je Xbox console online spelen op het Telenet netwerk. Als je je computer en Xbox wil aansluiten, kies dan voor Telenet Internet Duo. Een maandabonnement met domiciliëring kost 45 euro inclusief BTW. En met HyperPack bij Telenet Internet Duo of Quattro versnel je het verkeer van je Xbox naar het Internet tot 50%. Zo haal je nog betere gameresultaten.
Om de lancering te vieren geven we in samenwerking met Microsoft 10 Xbox Live setjes weg op games.telenet.be. Een setje bevat de blitse headset en ook een volledig jaar gratis toegang tot de Xbox Live servers. En je krijgt er ook een drietal speelbare demo's bij zodat je onmiddellijk kunt proeven van de on line-sensatie van deze console. De demo's zijn 'Whacked', 'Moto GP' en 'Mech Assault'.
--meon