Audio stream van RaspberryPi naar Sonos

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Na onze renovatie is het nu tijd om een beetje het huis opnieuw in te richten waren we gisteren bezig met de plaatsing van het audio speelgoed. Wij hebben in de woonkamer 2 Sonos Play5 speakers (hardwired, via ethernet) en vroeger stond daar een platenspeler naast. Nu, om esthetische redenen zouden wij graag de platenspeler ergens anders zetten. Het probleem is natuurlijk dat het draadje van de phono pre-amp normaal gezien in 1 van die 2 Sonos'en gaat.

Met dat ik nog ergens een ongebruikte raspberry Pi2 met een Hifiberry Digi+ had liggen had ik het lumineuze idee om zo een Hifiberry met ADC te kopen om de platenspeler dan op aan te sluiten en de RPi dan te laten streamen naar het Sonos systeem.
Zou een RPi2 zoiets trekken? Ik neem aan dat je dan een PCM stream binnen krijgt die hij real time moet omzetten naar MP3 stream die de Sonos dan kan zien als "radiostation"?
In mijn eerste research zag ik zaken als Darkice en Icecast langskomen op het software front.

Ook suggesties voor een goede USB audio input? Die misschien minder prijzig is dan de Hifiberry oplossingen?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sonos Port
Hangt wel een prijskaartje aan. :-)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
powaq
Elite Poster
Elite Poster

Interessant. wist niet dat dat bestond, maar wel duur ja. Een oudere Sonos Connect zou het denk ik ook kunnen? Maar dan moet je de gen2 hebben voor S2 support.
Ik ben vooral bang voor de latency van zo een RPi oplossing met streaming. Niet onoverkomelijk maar wel lastig.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Latency maakt toch totaal niet uit voor een platendraaier... het enige moment dat je er iets van merkt is als je de naald op je plaat zet.
powaq
Elite Poster
Elite Poster

Wel ja, net dat. Ik lees dat die buffers van icecast best groot zijn. Echt meerdere seconden aan vertraging dus. Kan wel irritant zijn, zeker als je naald ergens in het midden van de plaat wil neerzetten.
Maar zoals ik al zei, niet onoverkomelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”