"safe surf" is geinstalleerd op de modem: mag ik dan veronderstellen dat er geen interactie is met mijn antivirus software op mijn PC?
ik vraag het omdat mijn AV geen andere beveiligingssoftware op de PC toelaat.
"safe surf" interactie
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De pagina's van Telenet geven niet veel vrij wat betreft de technische implementatie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -safesurf/
Mij lijkt het, op basis van de beschrijving, om een soort bloklist op basis van dynamische DNS-regels, of een proxy op de modem.
In beide gevallen is dat transparant voor het aangesloten toestel en zal een lokaal geïnstalleerde AV geen last hebben hiervan (tenzij dat de AV bijvoorbeeld een signature online wilt vergelijken en dat Safesurf dit blokkeert - maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk).
Mij lijkt het, op basis van de beschrijving, om een soort bloklist op basis van dynamische DNS-regels, of een proxy op de modem.
In beide gevallen is dat transparant voor het aangesloten toestel en zal een lokaal geïnstalleerde AV geen last hebben hiervan (tenzij dat de AV bijvoorbeeld een signature online wilt vergelijken en dat Safesurf dit blokkeert - maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk).
Hi Meon,
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Dat heeft mij verder doen zoeken en er bestaat al iets zoals adguard dat aan blocking doet langs het doorgeven van invalid addressen bij z'n werking als dns server. Dat is allicht hetgeen waaraan jij oa dacht.
Het bericht dat je bij "safe surf" te zien krijgt als je op een geblokkeerde site zit namelijk met de pagina met de melding "safe surf heeft de site geblokkeerd" kan dan bekomen worden door het adres (ipv invalid adres) door te geven van een site op een webserver bij telenet.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Dat heeft mij verder doen zoeken en er bestaat al iets zoals adguard dat aan blocking doet langs het doorgeven van invalid addressen bij z'n werking als dns server. Dat is allicht hetgeen waaraan jij oa dacht.
Het bericht dat je bij "safe surf" te zien krijgt als je op een geblokkeerde site zit namelijk met de pagina met de melding "safe surf heeft de site geblokkeerd" kan dan bekomen worden door het adres (ipv invalid adres) door te geven van een site op een webserver bij telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Inderdaad maar het voordeel van de TN oplossing is dat het automatisch voor al je toestellen (laptop, desktop, telefoon, ...) is en je niets moet installeren.louis14 schreef:Dat heeft mij verder doen zoeken en er bestaat al iets zoals adguard dat aan blocking doet langs het doorgeven van invalid addressen bij z'n werking als dns server. Dat is allicht hetgeen waaraan jij oa dacht.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Bij AdGuard Home is dat ook voor al je toestellen, maar dan moet je wel zelf een RPi ermee uitrusten.(maar jammer genoeg laat Telenet deze oplossing niet toe)DarkV schreef:Inderdaad maar het voordeel van de TN oplossing is dat het automatisch voor al je toestellen (laptop, desktop, telefoon, ...) is en je niets moet installeren.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ja, maar dat is weer per toestel in te stellen. Telenet laat niet toe de DNS server in de modem aan te passen.Sinna schreef:Kan je dan niet gewoon de AdGuard (Family Protection) DNS-servers gebruiken?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Net zoals Proximus/Scarlet op de BBox.
Daarom heb ik er hier een simpel OpenWRT-routerke tussen staan die zelf een PPPoE - sessie opzet.
Daarom heb ik er hier een simpel OpenWRT-routerke tussen staan die zelf een PPPoE - sessie opzet.
Computer(k)nul