Ik gebruik al jaren met volle tevredenheid NetDrive 2 (of 1 weet het niet meer) om mijn nas drive te mouten in windows.
Ik map daar ook specifieke mapjes mee, heel handig.
Echter, ben nu overgestapt op versie 3, en wanneer ik mijn folder met foto's wil benaderen, gaat hij deze telkens opnieuw "inladen" in explorer.
Vroeger klikte ik op dat mapje, en dan stonden alle contents van die folder daar onmiddellijk.
Is dit een setting of..?
NetDrive en foto's
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
1. Druk op de Windows-toets en op R, typ cmd om het opdrachtregelvenster te openen.
2. Typ het volgende en vervang Z: door de stationsletter die u aan de gedeelde bron wilt toewijzen:
net use Z: \\computer_name\share_name /PERSISTENT:YES.
2. Typ het volgende en vervang Z: door de stationsletter die u aan de gedeelde bron wilt toewijzen:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Is opgelost zonder de cmd..
Ik heb de share en de mappen die ik snel wil accessen laten vastpinnen in QuickAccess. Na reboot staan ze er nog dus, toppie!
Bedankt!
ps. ze laden ook telkens niet in, maar staan er direct.
Ik heb de share en de mappen die ik snel wil accessen laten vastpinnen in QuickAccess. Na reboot staan ze er nog dus, toppie!
Bedankt!
ps. ze laden ook telkens niet in, maar staan er direct.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Je hebt de commandline daar heus niet voor nodig... rechts klikken op My PC, Map Network drive en dan vink je "Reconnect at sign-in" gewoon aan.jaker schreef:1. Druk op de Windows-toets en op R, typ cmd om het opdrachtregelvenster te openen.