WLAN Spectrum-monitor

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Heeft er iemand weet van een programma (onder windows) dat gebruik maakt van een standaard WLAN-kaart en in een soort van grafiek in real-time de signalen weergeeft?
Dat zou ik goed kunnen gebruiken als af en toe een wlan wegvalt, dan zie ik onmiddelijk of er een stoorsignaal bijkomt of het signaal even wegvalt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bestaat niet voor zover ik weet... dan heb je een vrij complexe en dure spectrum analyser nodig.

In het beste geval kan je je kaartje in RF monitor mode plaatsen, maar da's nog iets anders dan wat jij wil (dit geeft aan wat er rond vliegt aan WLAN signalen... maar niet aan ongekende stoorsignalen).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan eens proberen met netstumbler , misschien dat dat doet wat jij wilt? Het geeft de sterkte van het signaal weer, in een grafiek over tijd. Als er op die momenten ineens meerdere kanalen in gebruik zijn kan je dat daar ook zien.
Gast

Netstumbler heb ik al eens geprobeerd, da's heel goed om te controleren of er andere netwerken zijn om zo het beste kanaal te zoeken, maar het reageert niet als het netwerk maar een seconde of zo verbreekt.
Hoe werkt die RF-monitor-mode?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Hoe werkt die RF-monitor-mode?

Dit is ongeveer hetzelfde als de promiscuous mode van een LAN kaart... maw. je ontvangt (en kan dus) pakketjes bekijken welke eigenlijk niet voor jou bestemd zijn (er hoeft dus geen actieve link te zijn).

Let wel dat het in deze gevallen steeds gaat om geldig WLAN verkeer... en geen storingen door wat dan ook (die bevatten trouwens ook geen geldige packets).

Kijk maar eens bij AiroPeek (is de wireless variant van Etherpeek) welke een hardware lijst heeft van kaartjes die dit ondersteunen (spijtig genoeg geen Centrino chipsets, noch die van m'n USR5410).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”