Sinds een paar dagen komt er een rare geur uit de Microwave.. vandaag dat ding dan maar eens opengelegd.
Blijkbaar is er een connector aan't smelten op de temperatuur begrenzer.
https://www.neff-home.com/be/nl/eshop-p ... t/00417728
Exploded view van het toestel : https://www.neff-home.com/be/nl/support ... ox=tb0402/
pagina 4 linksboven 3) 41 7728
Vervang ik dit onderdeel of vervang ik de connector ? Ik heb de plastic van de connector gedaan, maar ik voel die draad vrij warm worden tot een cm3 van de connector.
Dat linkse haakje staat een beetje lost, rechtse niet.
Microwave Grill Probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Probleem is dat dat haakje (zoals je zelf al vermeldt) wat los staat waardoor het een slecht contact geeft en gloeiend heet wordt. En dat sleurt de connector mee. Je moet dus dat onderdeel vervangen of evt repareren, al zijn mijn ervaringen met die thermische beveiligingen oplappen niet geweldig... Probleem is dat je het niet echt kan solderen omdat de smelttemperatuur van 60/40 soldeertin lager ligt dan de gebruikstemperatuur van je oven, dus tijdens gebruik smelt dat gewoon terug...
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Nieuwe clixon met Faston connectoren en er nieuwe op persen?SpecialK schreef:Probleem is dat dat haakje (zoals je zelf al vermeldt) wat los staat waardoor het een slecht contact geeft en gloeiend heet wordt. En dat sleurt de connector mee. Je moet dus dat onderdeel vervangen of evt repareren, al zijn mijn ervaringen met die thermische beveiligingen oplappen niet geweldig... Probleem is dat je het niet echt kan solderen omdat de smelttemperatuur van 60/40 soldeertin lager ligt dan de gebruikstemperatuur van je oven, dus tijdens gebruik smelt dat gewoon terug...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zonder temperatuurbeveiliging aangesloten zal het toestel niet veel doen hoor.SpecialK schreef:'t Is niet helemaal volgens de regels van de kunst, maar als je zorgt dat de draad nergens tegen kan raken kan je het risico wel nemen om het zo te laten...
Deze is net gesmolten door stroom te voeren en daardoor op te warmen (slecht contact).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –