Wifi Mesh systeem als Acces Point

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Kan ik een wifi mesh systeem (zoals D-Link COVR-C1102 of Linksys Velop) als Access Points gebruiken:

Alle 2 of 3 stations met een kabel met de modem verbinden, in plaats van draadloos met elkaar (snelheidsverlies)? Ik heb dit is getest met een Linksys Velop systeem, hierbij kreeg ik 1 station perfect verbonden met de modem en dit werkte goed. De tweede kreeg ik echter totaal niet verbonden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Misschien dat dit van merk afhankelijk is... bij Ubiquiti kan je ze ofwel wired of wireless aansluiten.

Geen idee bij andere merken... maar als er een ethernet connector opzit hou het me verbazen dat het niet kan.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Mesh in de context van wifi heeft een andere betekenis, namelijk dat access points met elkaar via de ether communiceren (ipv via netwerkkabel).

Wellicht is je vraag: kan ik eenzelfde SSID via meerdere access points uitsturen?

Ja, dat kan. Maar misschien toch beter een systeem kiezen waarin de access points ook daadwerkelijk met elkaar communiceren (voor client handover enz). Gewoon willekeurig wat AP's bij elkaar gooien die toevallig dezelfde SSID uitzenden, gaat waarschijnlijk meer kwaad dan goed doen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Tplink deco kan dit, doe dit ook bij mijn m5’s
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik gebruik een 3-delig Linksys Velop systeem als AP. Alle 3 zijn via kabel verbonden en dit werkt zeer goed. Je dient wel de specifieke procedure correct te volgen bij het in dienst zetten. Eén is master en de andere zijn bijstations. Je begint met de master aangesloten op je router via kabel, dan voeg je de bijstations draadloos bij. En pas als alles werkt, sluit je de bijstations aan via kabel.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”