De mol streamen lukt niet
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik probeerde om de mol via kodi te bekijken op mijn tv, maar dat lukt niet, dan dacht ik, even via de ipad en streamen, maar ook dat lukt niet.
Doe ik iets mis of zijn de gasten van sbs helemaal aan het doorslaan?
Doe ik iets mis of zijn de gasten van sbs helemaal aan het doorslaan?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Gisteren live gekeken: 2 blokken van bijna 8 minuten reclame. Verschrikkelijk.
Dus online terugkijken is inderdaad aan te raden.
Wie geen kodi enzo heeft: vanuit een Chrome browser kun je casten naar je TV. Beetje oefenen met een addblocker en je bent verlost van de ellende
https://support.google.com/chromecast/answer/3228332
Dus online terugkijken is inderdaad aan te raden.
Wie geen kodi enzo heeft: vanuit een Chrome browser kun je casten naar je TV. Beetje oefenen met een addblocker en je bent verlost van de ellende
https://support.google.com/chromecast/answer/3228332
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vanavond gekeken met Kodi (Librelec op RPi) en Goplay. Enkele keren bleef het beeld een paar seconden hangen terwijl het geluid verder liep. Speelt gewoon zonder reclame, als ik mij niet vergis duurde de aflevering 1u19min.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier gisteren ook gekeken via GoPlay, gestreamd via Kodi zonder problemen.
De aflevering stond op moment van uitzending niet direct online, wat bij bijv. Big Brother wel het geval is...
De aflevering stond op moment van uitzending niet direct online, wat bij bijv. Big Brother wel het geval is...
-
- Pro Member
Anders zou de online aflevering sneller klaar zijn dan de live uitzending waar een kwartier reclame doorheen zit.Matomatisch schreef:Hier gisteren ook gekeken via GoPlay, gestreamd via Kodi zonder problemen.
Mijn ervaring is dat de aflevering tijdens of na de uitzending pas online komt zodat de online kijkers geen voorsprong hebben.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik las dat ze de mol om 21.30u online zetten.
Ik kon niet kijken via goplay op kodi, daar kreeg ik de melding dat de aflevering niet beschikbaar was. Als ik keek via retrospect dan lukte het wel.
Af en toe stopte het beeld en ging de klank door.
VTM slaagt er in, vrt slaagt er in, maar voor telenet is deftig streamen blijkbaar een brug te ver.
Ik kon niet kijken via goplay op kodi, daar kreeg ik de melding dat de aflevering niet beschikbaar was. Als ik keek via retrospect dan lukte het wel.
VTM slaagt er in, vrt slaagt er in, maar voor telenet is deftig streamen blijkbaar een brug te ver.
-
- Pro Member
Thx voor de info, 21:30 dus.. 35 min na begin live uitzending op TV dus. Trek daar een kwartier reclame van af en je hebt bijna “synchroon” met 1 miljoen anderen gekeken..cadsite schreef:Ik las dat ze de mol om 21.30u online zetten.
Aangaande de kodi / retrospect issue:
Er zijn inderdaad verschillende meldingen over, ook hier op UB.
Het heeft er blijkbaar mee te maken dat de buffering van de streams van SBS belgium niet aan de standaard voldoet waardoor ze niet goed verwerkt kunnen worden door externe apps. Deze issues spelen al zeker 2 jaar: https://github.com/retrospect-addon/plu ... ssues/1089
Daarom dat ik uit ellende maar gewoon ben gaan casten naar TV vanuit een computer met adblocker..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Als ze het te deftig zouden doen krijgen ze hun abonnementen voor kabel-TV en digiboxen niet meer verkocht...cadsite schreef:VTM slaagt er in, vrt slaagt er in, maar voor telenet is deftig streamen blijkbaar een brug te ver.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat beetje hikken kan ik gerust verdragen als het me €35/maand bespaart.Flippi schreef:Als ze het te deftig zouden doen krijgen ze hun abonnementen voor kabel-TV en digiboxen niet meer verkocht...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Telenet ligt al 8 á 9 jaar dwars wat "verbod op doorspoelen van reclame" betreft (zie oude draad cfr Steven Gatz). Zij zijn de enige die (via chrome browser weliswaar) ons het voordeel gunnen van reclamevrij casten/streamen...
https://www.n-va.be/persbericht/omroepe ... eld-kijken
Sorry, de juiste naam is Sven Gatz natuurlijk...
https://www.n-va.be/persbericht/omroepe ... eld-kijken
Sorry, de juiste naam is Sven Gatz natuurlijk...
Laatst gewijzigd door wied 23 maa 2021, 18:17, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dit is werkelijk hallucinant. De klanten willen minder reclame... dan gaan we de reclame maar door hun strot rammen
Eén van de redenen waarom Netflix zo'n succes is, is het ontbreken van reclame. Het verplichten van reclame zou gewoon een pak mensen nog sneller doen weglopen van de klassieke zenders.
Deze topic geeft goed aan wat er speelt. Men wil een populair programma zien en omdat het populair is zet men er een berg reclame bij. Mensen hebben echter geen tijd noch zin voor die reclame en zoeken dus alternatieven om de reclame te scippen.
Het model van reclame werkt niet meer omdat ze overdreven hebben met die reclameblokken. Meer en langere reclameblokken gaat niet helpen
Eén van de redenen waarom Netflix zo'n succes is, is het ontbreken van reclame. Het verplichten van reclame zou gewoon een pak mensen nog sneller doen weglopen van de klassieke zenders.
Deze topic geeft goed aan wat er speelt. Men wil een populair programma zien en omdat het populair is zet men er een berg reclame bij. Mensen hebben echter geen tijd noch zin voor die reclame en zoeken dus alternatieven om de reclame te scippen.
Het model van reclame werkt niet meer omdat ze overdreven hebben met die reclameblokken. Meer en langere reclameblokken gaat niet helpen
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Zondag geen tijd & vergeten op te nemen op de digicorder dus gisteren via Telenet TV-theek gekeken.
Er is een speciale "Mol zone" in die TV-theek nu en voor Wigo klanten is die blijkbaar gratis.
Reclame doorspoelen werkte perfect zelfs al was het dus géén opname...
Ik heb de indruk dat tegenwoordig de zenders zelf kunnen bepalen of je programma's achteraf kan bekijken (in TVGids "kijken" vs "live kijken") en of je die dan kan doorspoelen of niet. De VTM kanalen blokkeren meestal het doorspoelen, die van Telenet meestal niet. Bij VRT is er geen reclame dus maakt het niet echt wat uit. De meeste VRT, VTM, Play programma's zijn achteraf te bekijken zonder extra kost (dezelfde dag, niet van x dagen geleden) maar hier en daar zitten er wel programma's bij waarbij dat niet kan (zal wel met licentiekosten te maken hebben denk ik dan).
Ze beginnen dus langzaam maar zeker te begrijpen dat als het gebruiksgemak stijgt, klanten veel minder geneigd zijn om alternatieven te gaan zoeken.
Ik stond op het punt om mijn ChromeCast te vervangen door een Kodi device, maar eigenlijk weet ik niet of het nog de moeite is. Die Wigo heb ik vooral nodig om voldoende volume & snelheid te hebben voor 2 thuiswerkers en 3 studenten dus die gaat zowieso blijven.
Er is een speciale "Mol zone" in die TV-theek nu en voor Wigo klanten is die blijkbaar gratis.
Reclame doorspoelen werkte perfect zelfs al was het dus géén opname...
Ik heb de indruk dat tegenwoordig de zenders zelf kunnen bepalen of je programma's achteraf kan bekijken (in TVGids "kijken" vs "live kijken") en of je die dan kan doorspoelen of niet. De VTM kanalen blokkeren meestal het doorspoelen, die van Telenet meestal niet. Bij VRT is er geen reclame dus maakt het niet echt wat uit. De meeste VRT, VTM, Play programma's zijn achteraf te bekijken zonder extra kost (dezelfde dag, niet van x dagen geleden) maar hier en daar zitten er wel programma's bij waarbij dat niet kan (zal wel met licentiekosten te maken hebben denk ik dan).
Ze beginnen dus langzaam maar zeker te begrijpen dat als het gebruiksgemak stijgt, klanten veel minder geneigd zijn om alternatieven te gaan zoeken.
Ik stond op het punt om mijn ChromeCast te vervangen door een Kodi device, maar eigenlijk weet ik niet of het nog de moeite is. Die Wigo heb ik vooral nodig om voldoende volume & snelheid te hebben voor 2 thuiswerkers en 3 studenten dus die gaat zowieso blijven.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
VTMGo is 100% gratis, dat er dan wat reclame tegenover moet staan versta ik ook perfect. De hoeveelheid is inderdaad ook aanvaardbaar.
Play zou beter ook die kaart kiezen ipv mensen te blijven kloten met hun brakke stream...
Play zou beter ook die kaart kiezen ipv mensen te blijven kloten met hun brakke stream...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En dat is voor een groot deel de fout van metrics.Dizzy schreef:Het model van reclame werkt niet meer omdat ze overdreven hebben met die reclameblokken. Meer en langere reclameblokken gaat niet helpen
Op een analoge tv kon je een serie of film opnemen op een cassette (een lost tech, want probeer nu nog maar ns iets op te nemen op een onafhankelijk medium), en dan de reclame doorspoelen.
Dat maakte niks uit, want men kon dat niet weten, en ook het feit dat je niet live keek wist men niet, want enkel van mensen met een kijkcijferbakje wist men het kijkgedrag.
Nu weet men hoeveel mensen er live kijken, en het zou me niks verbazen als daarbij ook gemeten wordt hoeveel er tijdens de reclame doorspoelen (of live wegzappen).
Enkel als je de tv mute tijdens de reclame weet men van niks (de digicorder muten zou heus wel ns bijgehouden kunnen worden).
Resultaat:
Waar vroeger een gentlemen's agreement moest volstaan (we gaan ervan uit dat alle geschatte kijkers ook de reclame zien), weet men nu goed hoeveel ogen die reclame bereikt, en wil men enkel nog voor echte eyeballs betalen.
En dus moet er meer reclame, waardoor er nog meer mensen wegvallen.
Dit is een vicieuze cirkel.
Tis maar wat je gebruiksgemak noemt.My_download schreef:De meeste VRT, VTM, Play programma's zijn achteraf te bekijken zonder extra kost (dezelfde dag, niet van x dagen geleden) maar hier en daar zitten er wel programma's bij waarbij dat niet kan (zal wel met licentiekosten te maken hebben denk ik dan).
Ik heb nog maar bitter weinig dingen in die tv theek gezien die ik gratis kon bekijken (zonder extra pakketten).
"De dag zelf" is een belachelijke beperking.
Van de andere kant heb ik nog geen incident gehad waarbij ik reclame niet door doorspoelen.
Dat zou ik me herinneren, want dat had ik wssde show gewoon afgezet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat klopt maar deels. Naast het feit dat men nu kan meten wie er naar de reclame kijkt (enkel nog een kalf dat de doorspoelknop nog altijd niet gevonden heeft) zijn er ook voordelen aan dat meten. Ze weten nu veel beter wie er kijkt naar wat, hoe lang enz... Men kan reclame dus veel beter targeten en dat is een enorm voordeel, vraag maar eens aan Zuckerberg.
De reclame doen toenemen is er vooral gekomen omdat men de inkomsten wil opdrijven. De spots zijn heus niet goedkoper geworden, wel veel meer en veel langer als blok. Vroeger keken we zelfs uit naar een leuke reclame, nu is het 4 keer op een avond dezelfde hersendode pulp die ze door uw strot proberen rammen. Daar voegen ze dan nog eens een grote brok reclame voor zichzelf en nog meer hersendodende programma's en BV's aan toe. En dan verbaasd zijn dat mensen vluchten
Mensen gaan nu met 2 werken en hebben gewoon geen tijd en geen zin om als klapvee voor de tv te zitten kijken naar dingen die u danig irriteren. Opnemen bestond vroeger ook al maar nu probeert men dat ook nog eens te verkopen. De huidige "diensten" werken veel slechter dan een videorecorder van 20 jaar geleden
De zenders hebben hun eigen ruiten ingegooid en weigeren te plooien naar de wensen van hun klanten, dat heeft nog nooit een positief resultaat opgeleverd.
De reclame doen toenemen is er vooral gekomen omdat men de inkomsten wil opdrijven. De spots zijn heus niet goedkoper geworden, wel veel meer en veel langer als blok. Vroeger keken we zelfs uit naar een leuke reclame, nu is het 4 keer op een avond dezelfde hersendode pulp die ze door uw strot proberen rammen. Daar voegen ze dan nog eens een grote brok reclame voor zichzelf en nog meer hersendodende programma's en BV's aan toe. En dan verbaasd zijn dat mensen vluchten
Mensen gaan nu met 2 werken en hebben gewoon geen tijd en geen zin om als klapvee voor de tv te zitten kijken naar dingen die u danig irriteren. Opnemen bestond vroeger ook al maar nu probeert men dat ook nog eens te verkopen. De huidige "diensten" werken veel slechter dan een videorecorder van 20 jaar geleden
De zenders hebben hun eigen ruiten ingegooid en weigeren te plooien naar de wensen van hun klanten, dat heeft nog nooit een positief resultaat opgeleverd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Hier ook de hele tijd onderbrekingen van de stream via kodi en goplay en zelfs via retrospect. Casten is een gedoe. Andere ideeën? Man man, die onnozelaars van Telenet saboteren hun eigen stream om digi bakjes te kunnen verkopen. Een reden te meer om nooit meer telenet in huis te halen.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Toch eigenaardig dat elke andere zender wel perfect te streamen is via kodi.SPR schreef:Vier zenders streamen via Kodi heeft nooit goed gewerkt, ligt aan kodi, niet aan Telenet.
Maar hé, het ligt aan kodi.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja het rare is dat programma's als verhulstjes of stukken van mensen ook altijd goed streamen. Enkel met de mol lijkt er elk jaar een probleem. Misschien is dit anders verpakt wegens overdosis reclame.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Goh ja, wat weet ik er van...cadsite schreef: Toch eigenaardig dat elke andere zender wel perfect te streamen is via kodi.
Zowel bij mij als andere mensen valt er niets deftig te streamen via Kodi. Ook andere programma's dan De Mol freezen regelmatig.
Weet jij dan aan wat het ligt? Verhelder mij.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik weet er ook geen hol van, maar ik ondervind geen enkel probleem bij het streamen van andere zenders via kodi.SPR schreef:Goh ja, wat weet ik er van...cadsite schreef: Toch eigenaardig dat elke andere zender wel perfect te streamen is via kodi.
Zowel bij mij als andere mensen valt er niets deftig te streamen via Kodi. Ook andere programma's dan De Mol freezen regelmatig.
Als ik dan online ga zoeken lees ik exact dezelfde verhalen. Nergens problemen, behalve bij de SBS zenders.
-
- Premium Member
Kan aan een veelvoud van factoren liggen: het netwerk, welke hardware je gebruikt, welke add-on versies, de aangeleverde stream, etc...SPR schreef:Goh ja, wat weet ik er van...cadsite schreef: Toch eigenaardig dat elke andere zender wel perfect te streamen is via kodi.
Feit is dat je met Kodi wel even bezig kunt zijn om te tweaken en te tunen en dat het wel wat onderhoud vraagt waarmee je bezig moet blijven. Net daarom is het vaak een leuke toy voor techneuten die er niet om geven om hier tijd in te investeren vooraleer een programma te kunnen bekijken.
Een add-on versie die gisteren wel nog werkte kan het vandaag misschien niet meer doen (eergisteren kreeg de Goplay versie nog een update die je echter manueel moet installeren) en dan ben je weer vertrokken.
Ben je niet bereid om zelf het onderhoud te doen en te leven met het feit dat de ontwikkelaars van dergelijke add-ons het ook maar voor hun plezier doen en niet onmiddellijk een 100% werkende versie kunnen afleveren, dan ben je beter af met antenne, kabel of satelliet.
Mogelijks vind je jouw antwoord hieronder als het specifiek over De Mol gaat:
https://github.com/add-ons/plugin.video ... s/issues/4
https://github.com/add-ons/plugin.video ... /issues/69
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik hoop op snel een GoPlay app (die er sowieso aankomt voor tablet & smartphone is al aangekondigd). Ook hoop ik op een Smart/Apple TV app, al lijkt dit wishfull thinking met Telenet als hoofdaandeelhouder...
-
- Pro Member
Wel, de problemen doen zich ook enkel voor bij de zenders vier, vijf,... Van dezelfde SBS groep dus.cadsite schreef: Ik weet er ook geen hol van, maar ik ondervind geen enkel probleem bij het streamen van andere zenders via kodi.
Vrt en Vtm zenders effectief geen probleem.
Imho een Kodi probleem vermits de streams via andere platformen en software perfect af speelt.
Nu de lange tenen weer ingetrokken?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Net ook naar de Mol gekeken via zowel de GoPlay-plugin als Retrospect in Kodi (via AndroidTV op Sony)... Dat blijft toch vaak hangen waarbij beeld blijft stilstaan voor enkele seconden en geluid doorloopt.
En daarnaast is beeldkwaliteit en bitrate eigenlijk véél te laag om echt naar te kijken. Goed om in het slechtste geval te gebruiken als backup omdat je bent vergeten opnemen of zo, maar bruikbaar is dat hele GoPlay dus langs geen kanten met deze streams.
En daarnaast is beeldkwaliteit en bitrate eigenlijk véél te laag om echt naar te kijken. Goed om in het slechtste geval te gebruiken als backup omdat je bent vergeten opnemen of zo, maar bruikbaar is dat hele GoPlay dus langs geen kanten met deze streams.
-
- Premium Member
Zonet aflevering 1 bekeken met de GoPlay add-on v0.4.2 via LibreELEC 9.2.6 Kodi Leia 18.9 op een Raspberry Pi 3B+.
Geen enkele hapering, zwart scherm, glitch, out-of-sync of whatever. Best tevreden over dat kleine bakje.
Geen enkele hapering, zwart scherm, glitch, out-of-sync of whatever. Best tevreden over dat kleine bakje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Idem hier. Omstreeks 21:45 beginnen kijken en enkele keren doorlopend geluid maar stilstaand beeld gehad. Met de afstandsbediening in aanslag heb ik de laatste 2 keer op pauze gedrukt en een 5-tal seconden gewacht, daarna was beeld + geluid weer normaal.
Bye, Maurice
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Gisteren heb ik gekeken door de mol te streamen via de ipad met webvideostreamer.
Volledig zonder 1 hapering.
Het handige is dat ik dat gewoon moest starten via de ipad, maar eenmaal spelende kon ik gewoon de chromecast zapper gebruiken.
Volledig zonder 1 hapering.
Het handige is dat ik dat gewoon moest starten via de ipad, maar eenmaal spelende kon ik gewoon de chromecast zapper gebruiken.
-
- Pro Member
Nieuwe versie van Kodi bij mij en kan perfect zonder haperingen alles afspelen op de smart tv. Op de chromecast valt het af en toe nog eens uit maar kan direct herstart worden. Joepie jeej!