-Hoe kan ik een wachtwoord instellen dat tevoorschijn komt wanneer de computer opstart. Als die zwarte schermen enzo er zijn.
-En als de pc is opgestart dat je dan bv alt+f moet drukken en de pc dan beveiligd is met een wachtwoord. Je kunt dat wel in windows xp met alt gr+l ,maar dan kun je nog altijd op afsluiten drukken.
Thanx
Wachtwoordbeveiliging
1. ff zoeken in je bios, en je zal wel rap genoeg een oplossing vinden...
2. gewoon enkel aan je eigen user shutdown rights toekennen, en aan niemand anders. de optie's hiervoor vinde je in de groups policy editor (start -> run -> gpedit.msc). daar dan local comp policy -> windows settings -> Security Settings -> local policies -> security Options en daar maar zoeken naar de juiste instelling...
2. gewoon enkel aan je eigen user shutdown rights toekennen, en aan niemand anders. de optie's hiervoor vinde je in de groups policy editor (start -> run -> gpedit.msc). daar dan local comp policy -> windows settings -> Security Settings -> local policies -> security Options en daar maar zoeken naar de juiste instelling...
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
In de bios moet je gewoon een passsword instellen. Waarvoor wilt ge da gaan doen eigenlijk? Want dit lijkt me niet echt nuttig, vooral nie als ge da pass dan vergeet ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
[DmW]_BkE schreef:In de bios moet je gewoon een passsword instellen. Waarvoor wilt ge da gaan doen eigenlijk? Want dit lijkt me niet echt nuttig, vooral nie als ge da pass dan vergeet
gewoon ff batterijtje eruit halen, 2 pinnekes met elkaar verbinden (=CMOS CLEAR) en je kan weer vooruit
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar eerlijk gezegd zie ik ook het nut ervan niet in...
als je echt veiligheid wilt: volledige encryptie van je harddisk met LOOP-AES 256bit op een linux systeem, en niemand zal er nog in geraken. maar o wee als je ooit eens je keys vergeet
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
@Zyne, das waar ook... In feite is die beveiliging ook niet goed dus. Maar een computer leek zal al niet vlug denken aan een batterijtje uit het mobo halen
@Marto, ja nu ge het zegt, het is inderdaad duidelijk, waarvoor zouden er anders passwoorden zijn
Je kunt ook gewoon een passwoord in windows instellen? Ik neem aan dat je ouders en zus(sen?) niet direct zullen weten hoe ze er wel kunnen inkomen...
@Marto, ja nu ge het zegt, het is inderdaad duidelijk, waarvoor zouden er anders passwoorden zijn
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
°MaRtO°° schreef:Je kunt dat wel in windows xp met alt gr+l ,maar dan kun je nog altijd op afsluiten drukken.
Je kan de power knop 5sec ingedrukt houden, of de kabel uittrekken, ...
Tegen da afsluiten kunt ge nie veel doen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik heb eens gekeken in mijn bios en er staat daar user password en supervisor password. Ik heb ze eens alle twee ingesteld, en toen ik opnieuw het bios in ging moest ik een wachtwoord opgeven. Maar ik zie nog altijd geen wachtwoord wanneer de pc opstart. Tevergeefs
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Als je echt die knop "Afsluiten" niet wiltt ga je naar "Gebruikersaccounts" in Configuratiescherm. Dan naar "de manier waarop gebruikers zich aanmelden en afmelden" en dan schakel je daar "Het welkomsvenster gebruiken" uit.
Dan lock je je pc met een vensterke waar je normaal gezien de pc niet kan uitzetten, stekker uittrekken is natuurlijk een 2de oplossing dan.
Dan lock je je pc met een vensterke waar je normaal gezien de pc niet kan uitzetten, stekker uittrekken is natuurlijk een 2de oplossing dan.