FitnessTracker zonder cloud?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Ik zou graag zoiets aanschaffen voor mijn zoontje:

Dan vooral zodat hij het uur heeft en zijn aantal stappen kan zien.
Zo'n dingen kunnen nog een hoop meer (harslagmeter, zuurstof in bloed, slaapmonitor,...), maar hoe goed die allemaal werken daar heb ik het raden naar.

Al die zaken kunnen uitlezen met een app (op android of ios) is leuk, maar mag voor mij niet via de cloud gaan.

Heeft iemand een goede aanrader of ervaringen met die dingen?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ik ben erg fan van de miband (4 en 5).
een gewoon horloge kan ik niet verdragen, ongeacht dewelke, maar de miband wel.

de mi app is zowiezo een cloud, maar je hebt ook notify&fitness, die enkel voor de koppeling de originele app even moet hebben,
en vervolgens alles zonder cloud zou kunnen.
een andere optie is de band gewoon gebruiken zonder app, gaat ook perfect, al heb je dan geen sleep tracking of historische data,
maar voor de zaken zoals hartslag en stappenteller is dat geen probleem.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Je kan een aantal Mi en Huami fitness trackers koppelen met de app genaamd GadgetBridge, alles blijft lokaal staan en niks in de cloud.

Ik gebruik mijn Amazfit Bip op die manier.
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Heb al een jaar deze in gebruik, je hebt wel de app nodig om in te stellen, maar je kan m.i. bepalen dat er niets naar de cloud wordt opgeladen.

De hartslagmeter is redelijk accuraat, al enkele keren vergeleken met mijn borstband tijdens een MTB-tochtje. Dat ding heeft ook een ingebouwde GPS, voor tracking van wandelingen, fietstochten... Al bij al tevreden van iets wat je voor < 100€ kan kopen.

https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/57460 ... 0-01789-00

Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Bedankt allen al voor de tips.

Die GadgetBridge lijkt me ook leuk, maar dan stem ik niet met mijn portefeuille en worden die cloud dingen alsnog gemaakt, terwijl ik graag fabrikanten overtuig om dat niet meer te maken...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga ervan uit dat er geen enkele fitness tracker bestaat die je data NIET deelt als je toch je tracker wilt synchroniseren met je telefoon, vandaar mijn suggestie om GadgetBridge te gebruiken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

JamesEarlGray schreef:Ik ga ervan uit dat er geen enkele fitness tracker bestaat die je data NIET deelt als je toch je tracker wilt synchroniseren
die notify&fitness, die zou alles lokaal opslaan, met maar 3 uitzonderingen:

- voor de nieuwere bands moet je 1st een keer syncen met de originele app (wegens een of andere cloud-based activatie op basis van mac adres)
- voor het weer op de band te zien (kan je uitzetten, maar dan natuurlijk geen weerinformatie op de band)
- voor slaap analyse (kan je uitzetten en enkel lokaal bewaren)

heb het nog niet verder bekeken omdat ik momenteel mijn miband eigenlijk niet eens meer aan de gsm heb hangen, maar het lijkt me dat dit een van de betere oplossingen is.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

@Splitter: da's idd een verbetering ten opzichte van de originele Mi Fit app, maar er zijn enkele zaken die mij doen fronsen.

1. De app is niet open source, dus je moet hen geloven op hun woord dat er niet meer verstuurd wordt dan hetgeen zij beweren.
2. De app heeft de permissie "full network access", dus helaas is er de technische mogelijkheid om de beloftes uit puntje 1 volledig aan hun laars te lappen.

GadgetBridge is open source én heeft geen toegang tot het netwerk want het heeft niet eens die permissie in hun manifest staan. Wat apps nog steeds wel kunnen is via intents naar andere apps die wel internettoegang hebben, toch communiceren maar buiten toe, maar soit.

GadgetBridge gebruikt de Weather Notification app om z'n weerdata te scrapen zodat het niet zelf toegang tot het internet moet hebben.

GadgetBridge ziet er misschien minder afgelekt uit dan commerciële apps, gelukkig kan je qua oprechtheid van zo'n app meer verwachten. Vandaar de motivatie voor mij om die app te gebruiken. Die app is trouwens ook compatibel met Mi Band. :wink:
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Hier ook gebruiker van de Xiaomi Mi band maar vorige jaar de Mi watch gekocht voor een €50. Enorm licht om te dragen, batterij 1x maand opladen en hier kan je heel mooi wandelingen met tracken en op een kaart laten zien met aantal km's, stappen, gemid hartslag. Het uur is ook altijd zichtbaar omdat het scherm altijd actief is.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”