Oortjes met bluetooth multipoint pairing?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Met alle draadloze oortjes die er bestaan mis ik één iets belangrijks (voor mij althans): bluetooth multipoint pairing.
Dus effectief 2 of meer verschillende apparaten tegelijk aan de oortjes pairen. Een PC en een GSM bvb (PC voor geluid bij Youtube filmpjes, en tegelijk zonder haperen een call van de telefoon kunnen opnemen).

Ben ik nu de enige die dat mist? Ik had het vroeger 15jaar geleden al op mijn Parrot carkit zitten ;-)

Er zijn er geen die dat ondersteunen, tenzij misschien de Jabra lineup.

Ik spreek dus niet over meerdere apparaten pairen, maar meerdere apparaten die gepaird zijn tegelijk verbinden...

Met hoofdtelefoons heb je precies meer mogelijkheden (meer toestellen ondersteunen dat daar), maar met earbuds is dat precies moeilijk...
Zal misschien wel iets met gewicht te maken hebben dat toeneemt indien ze dat daar insteken?

Kent er iemand oortjes die het wel ondersteunen?

Tnx.
Pieter
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk niet zozeer gewicht, maar eerder batterij.
True wireless earbuds hebben sowieso al amper ruimte/gewicht voor batterij, 2 simultane BT le-verbindingen open houden zal waarschijnlijk gebruiksduur nog eens in 2 splitsen?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

M'n Plantronics Voyager kan het alvast wel... is gepaired met m'n PC en m'n iPhone.

Nu is dat wel een single BT oortje om te bellen... niet meteen om muziek te luisteren.
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Binnen Apple-biotoop lukt het alleszins, heb net eens getest:

- muziek van iPad > Airpods
- binnenkomend gesprek op iPhone
-> ik kon via airpods opnemen, gewoon op rechteroortje eens tikken.

Dat zal met de Macbook en AppleTV niet anders zijn, dat werkt allemaal redelijk goed samen.
Maar nogmaals: binnen Apple-biotoop.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat is dankzij de W1 en H1-chips in die producten die razendsnel wisselen toestaan. Ondanks dat het zo aanvoelt is dat eigenlijk geen multipoint.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Met de Apple airpods (en ook dacht ik de Samsung buds) heb je idd een speciaal soort van multipairing.
Via de icloud account switchen de airpods razendsnel tussen hun devices. Uiteraard werkt dit enkel binnen het Apple ecosysteem (ook met een Macbook of met een Mac desktop werkt dat perfect), maar helaas werkt zulks dus niet met een Windows PC.

Ik heb zelf de airpods gen1, en die switchen idd razendsnel tussen ipad & iphone, maar met een Windows PC gaat die vlieger niet op helaas. Vandaar: echte bluetooth multi pairing is dat niet
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb sinds een week Afterschokz Aeropex. Die kan met max 2 toestelen gelijktijdig verbinden.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”