Gisteren voor de eerste keer een WhatsApp fraude gehad.
Het typische verhaaltje van "hey ik ben m'n GSM verloren, sla ja alvast m'n nieuw nummer op".
Heb het verhaaltje even meegespeeld en kreeg natuurlijk te horen dat ze nog dringend enkele leningen moest betalen maar uiteindelijk is de conversatie stil gevallen. Blijkbaar vertrouwde de scammer het niet en is hij er zelf mee gestopt.
WhatsApp fraude
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik krijg tegenwoordig de ene na de andere Microsoft medewerker om te zeggen dat mijn PC verdachte handelingen doet.
Ik heb mijn PC alvast stevig aangesproken en gezegd daar absoluut mee te stoppen, anders wordt ik héél boos.
Ik heb mijn PC alvast stevig aangesproken en gezegd daar absoluut mee te stoppen, anders wordt ik héél boos.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb ook al vaker het spelletje meegespeeld en dan vraag ik om welk ticketnummer het gaat.
- "I'm talking about your computor"
Ja... Ik heb meerdere tickets bij jullie lopen, welk incidentnummer is dit, dan kan ik in de portal kijken waar het over gaat
- "You computor has issues"
Ja, maar de wélke. Ik beheer 4000 computers. Ik heb een ticket nummer nodig.
- *klik*
Zucht.
- "I'm talking about your computor"
Ja... Ik heb meerdere tickets bij jullie lopen, welk incidentnummer is dit, dan kan ik in de portal kijken waar het over gaat
- "You computor has issues"
Ja, maar de wélke. Ik beheer 4000 computers. Ik heb een ticket nummer nodig.
- *klik*
Zucht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier onlangs mijn vriendin een bericht van FOD financiën dat ze een openstaand bedrag moest betalen. gsm nr van de verzender stond er zelfs bij
Kwam binnen op een...zondag
Zij in paniek. Ik weer: verwijder dat toch gewoon. Als ge nu nog niet weet dat banken, overheidsdiensten, . . . nooit werken in het weekend, dan ga je het nooit weten.
Kwam binnen op een...zondag
Zij in paniek. Ik weer: verwijder dat toch gewoon. Als ge nu nog niet weet dat banken, overheidsdiensten, . . . nooit werken in het weekend, dan ga je het nooit weten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als ik tijd heb, reageer ik altijd blij dat ze mij bellen. Ik zeg dat ik het Windows-logo zo mooi vind en graag wil weten wie dat ontworpen heeft.
En dat blijf ik dan maar vragen tot ze inhaken
En dat blijf ik dan maar vragen tot ze inhaken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik vraag me af of er ooit een moment ga komen wanneer dit verzachtende omstandigheid is in de vrederechtbank met minder snuggere mensen:
"Waarom betaalde u deze factuur niet meneer?"
"Dat is allemaal oplichting, ik ben al eens opgelicht, ik vertrouw da nimeer meneer'
Want het wordt echt wel een normaliteit in onze samenleving
"Waarom betaalde u deze factuur niet meneer?"
"Dat is allemaal oplichting, ik ben al eens opgelicht, ik vertrouw da nimeer meneer'
Want het wordt echt wel een normaliteit in onze samenleving
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
mij bellen die nooit, en ik heb pertang veel problemen met de vensters...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hier begint het ook wat te vervelen, ondertussen al alle inkomende +49, +43 en +44 - nummers geblokkeerd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier is dat ook grappig.
We zijn de kinderen ook aan het leren om die telefoon (vaste) niet op nemen met vreemde nummers.
Er bellen toch maar een paar op.
De oudste kijkt hier eerst grondig naar het nummer: "Och, het is weer zo ne hacker aan den telefoon".
Moet nog 10 worden.
Maar ze had al op Roblox eens een scammer gehad die nen eenhoorn of zoiets gepikt had van haar
We zijn de kinderen ook aan het leren om die telefoon (vaste) niet op nemen met vreemde nummers.
De oudste kijkt hier eerst grondig naar het nummer: "Och, het is weer zo ne hacker aan den telefoon".
Moet nog 10 worden.
Maar ze had al op Roblox eens een scammer gehad die nen eenhoorn of zoiets gepikt had van haar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Ja, al staat WhatsApp fraude zelfs nog niet eens in hun lijst.R2D2 schreef:Heb je dit al gemeld bij https://meldpunt.belgie.be/ ?
Trouwens in het verleden al aangifte gedaan van een Incasso fraude... nooit meer iets van vernomen.
Die dingen zijn ook al aan bod gekomen... WhatsApp fraude lijkt me nog eerder beperkt in Belgie denk ik (al waren er al rapportages met slachtoffers).cadsite schreef:Ik krijg tegenwoordig de ene na de andere...
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier ook regelmatig van die vreemde nummers. Neem ze gewoon niet op. Ooit ook eens gehad tijdens het werk als ik bezig was met een panne aan een toestel. Maar denk niet dat ze me toen zouden kunnen helpen. Was wel grappig.
Mijn oma vertelde me laatst dat ze die oproepen soms ook krijgt. Neemt ze dan helaas op maar heeft geen computer en helaas kan ze nummer niet zien.
Laatst ook eens 2 achter elkaar gehad. Zat zelfs geen hoorbare pauze tussen. Dus wellicht robocall die dan maar van ander nummer probeerde. Nadien gemerkt aan de notificaties en e-mails. De nummers blokkeren doe ik momenteel niet omdat het toch altijd andere zijn.
Mijn oma vertelde me laatst dat ze die oproepen soms ook krijgt. Neemt ze dan helaas op maar heeft geen computer en helaas kan ze nummer niet zien.
Laatst ook eens 2 achter elkaar gehad. Zat zelfs geen hoorbare pauze tussen. Dus wellicht robocall die dan maar van ander nummer probeerde. Nadien gemerkt aan de notificaties en e-mails. De nummers blokkeren doe ik momenteel niet omdat het toch altijd andere zijn.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
LOL ... zeer herkenbaar hiersvermassen schreef:Hier is dat ook grappig.
Moet nog 10 worden.