Microsoft Word voor Mac deel van document weg

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb hier een vervelend probleem.
Een belangrijk document heeft plots minder pagina's. Het gaat om ongeveer de helft.
Systeem Mac : Big Sur, laatste versie. Word versie 16.35 dacht ik.

Er is een aantal dagen geleden nog in gewerkt, bewaard en afgesloten. Maar vandaag stellen we vast dat datzelfde document een aantal pagina's mist.
Niks erg dachten we, dus een backup gaan opzoeken.
In Time Machine (van Mac) staan een aantal versies maar ook die missen een aantal pagina's, op oudere versies zelfs meer dan ons laatste document.

1. Weet iemand wat hier aan de hand is geweest? Hoe komt dat? Zou Word ergens in een voorlopig ander document bewaard hebben?
Ik heb al de ganse Mac afgezocht maar nergens een recovery folder of temp folder van MS Word te vinden. Ik heb ook al de onzichtbare files in de finder opgezet.
Misschien niet goed genoeg gezocht?
2. Is er nog een mogelijkheid om dat ergens terug te vinden?

3. Help!


Alvast merci.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Document enkel op de lokale harde schijf, of toevallig op OneDrive of Google drive ?

Maar als time machine ook al versies terug een foutieve versie heeft lijkt me dat wel vreemd? Wat ontbreekt er, oude pagina’s of nieuwe pagina’s in het document? In het laatste geval is misschien het save knopje vergeten ? Dan krijg je normaal wel een temp file waarin die wijzigingen staan (excluded from backup) en de optie of je die versie wil herstellen bij de volgende keer openen van Word. Maar als je dan nee antwoord wordt die temp file verwijderd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Lijkt me dat een oudere versie van het document om een of andere reden teruggezet werd, ofwel via iCloud Drive, of Time Machine, of een cloud sync.

Als er een sync conflict is met iCloud Drive geeft ie iig wel een waarschuwing en vraagt hij welk bestand hij dan moet houden.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”