Oordopjes

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

'k Zoek oordopjes die niet te sterk dempen.
Iets van 5 ... SNR 10dB volstaat.
Helaas... Al wat ik vind zijn oordoppen die veel te veel dempen. Gemiddeld 20 ... 30 SNR dB
Iemand die wel weet - of een idee heeft - waar ik die zeer licht dempende oordoppen zou kunnen vinden??
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Benieuwd waarom je die nodig hebt...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Koelreuteria schreef:SNR
Beetje offtopic, maar SNR (signal-to-noise ratio) heeft totaal niets met oordoppen/demping te maken. Demping druk je gewoon uit dB zonder meer, want de demping zal zowel muziek/spraak/signaal als de ruis dempen, dus de SNR blijft gelijk.

EDIT: wellicht bedoel je NRR (Noise Reduction Rating). Had er zelf nog nooit van gehoord maar is blijkbaar een courante term om de demping van oorbescherming in uit te drukken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik gebruik deze altijd: 4.95€ bij den apotheek.



Ik droeg nooit oordoppen tot ik op een appartement ben gaan wonen.
Ik schiet snel wakker, daarmee oordoppen in, het helpt toch iets en gebruik ik de smartphone wekker zoals ik altijd doe om te gaan werken dan hoor ik die praktisch altijd.
Kan altijd uitzonderlijk eens gebeuren dat ik het niet heb gehoord, is dan een moment dat ik echt pompaf ben.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Unicorn1 schreef:Ik schiet snel wakker, daarmee oordoppen in
Vandaag stond toevallig wel dit in de gazet : https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a7f734af/
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:
Unicorn1 schreef:Ik schiet snel wakker, daarmee oordoppen in
Vandaag stond toevallig wel dit in de gazet : https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a7f734af/
Geen last van + ik heb echt geen andere keuze of ik heb nooit geen slaap meer, dan loop ik nie fris, meer verstrooid ook, vaker hoofdpijn ook enz...
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Unicorn1 schreef:Ik gebruik deze altijd: 4.95€ bij den apotheek.
Dank voor de tip!
Alleen is de dempingswaarde 27dB, wat van het goede iets teveel is. ;-)

@Joe de Mannen: is niet voor mij, maar voor iemand die last heeft van "hard lawaai" zoals het kletteren van borden, bestek,... Die 10 dB is juist voldoende om de piek af te vlakken.

@Tomby: inderdaad... Vette typo... Bedoelde inderdaad NRR.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Koelreuteria schreef:
Unicorn1 schreef:Ik gebruik deze altijd: 4.95€ bij den apotheek.
Dank voor de tip!
Alleen is de dempingswaarde 27dB, wat van het goede iets teveel is. ;-)

@Joe de Mannen: is niet voor mij, maar voor iemand die last heeft van "hard lawaai" zoals het kletteren van borden, bestek,... Die 10 dB is juist voldoende om de piek af te vlakken.

@Tomby: inderdaad... Vette typo... Bedoelde inderdaad NRR.
Ik kan u het volgende vertellen: mijn hond die snurkt, ik hoor dat er zelfs makkelijk door.

Ik woon op een appartement, dernet vond die luie marginale dame boven mij het weer nodig om haare stoel niet op te heffen en zit ze die (zware) stoel te verschuiven over de vloer, een hels lawaai, ik schiet er weer wakker van.

Als er hier iemand aan zit te bellen ook dan hoor ik het, of het moet zijn dat ik echt KO ben maar dat gebeurt zelden dus ik hoor het bijna altijd.

De auto's passeren hier nu, ondanks oordoppen in hoor ik die toch passeren.

De smartphone wekker naast me hoor ik zeker 218/220 keer.

Oordopkes helpen, zeer zeker, het zit een stuk vh geluid te dempen maar zelfs de mijne die volgens u te zwaar zouden dempen ,tja.... nog lichtere aan doen in mijn geval? Dan doe ik beter geen in :).

Veel succes nog met je zoektocht.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Unicorn1 schreef:
Koelreuteria schreef:
Unicorn1 schreef:Ik gebruik deze altijd: 4.95€ bij den apotheek.
Dank voor de tip!
Alleen is de dempingswaarde 27dB, wat van het goede iets teveel is. ;-)
Ik kan u het volgende vertellen: mijn hond die snurkt, ik hoor dat er zelfs makkelijk door.

Ik woon op een appartement, dernet vond die luie marginale dame boven mij het weer nodig om haare stoel niet op te heffen en zit ze die (zware) stoel te verschuiven over de vloer, een hels lawaai, ik schiet er weer wakker van.

Als er hier iemand aan zit te bellen ook dan hoor ik het, of het moet zijn dat ik echt KO ben maar dat gebeurt zelden dus ik hoor het bijna altijd.

De auto's passeren hier nu, ondanks oordoppen in hoor ik die toch passeren.

De smartphone wekker naast me hoor ik zeker 218/220 keer.

Oordopkes helpen, zeer zeker, het zit een stuk vh geluid te dempen maar zelfs de mijne die volgens u te zwaar zouden dempen ,tja.... nog lichtere aan doen in mijn geval? Dan doe ik beter geen in :).

Veel succes nog met je zoektocht.
Er bestaan oordoppen die meer dan 27 dB dempen. (Zelfs een stuk boven de 30 dB)
Je hebt PM.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Regelbare otoplastieken?
Hozem
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2021, 12:21

Koelreuteria schreef:is niet voor mij, maar voor iemand die last heeft van "hard lawaai" zoals het kletteren van borden, bestek,... Die 10 dB is juist voldoende om de piek af te vlakken.
Toch best eens langs de dokter, want dit lijkt me niet onschuldig.

Als men alledaagse geluiden al moet dempen zal men problemen krigen om normaal te functioneren...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”