Thuis - printer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Twee weken nadat de school doodleuk aankondigde dat elk kind verplicht een laptop via de school moet aankopen (2 x €800) komen ze nu plots af dat we ook verplicht zijn een printer in huis te halen.
Wegens gescheiden, zijn dat dus 2 printers. (*$$*^ù censuur *=:;ùù)

Maar goed, we moeten vooruit...

Ik heb al een aantal inktjet printers gehad, maar ben het een beetje beu om die koppen elke x-maanden onder de kraan te moeten houden en kuisen/drogen/...

Dus ik ga door de zure appel bijten. Ik heb heel wat (op het eerste zicht) degelijke z/w laserprinters op 2dehands zien staan voor ongeveer €50, maar neig toch eerder naar kleur.
Tips, advies, ... ?

Ofwel zou ik gaan voor die 2dehands z/w, ofwel voor de goedkoopste kleur zoals bv deze.

Wie gidst me mee? :oops:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Verplicht een laptop van de school is :eek: Kan niet volgens mij, maar da's de vraag niet.

Al een paar jaar een Brother HL-L2340D in gebruik. Da's een Z/W laser gekocht voor minder dan 100€ en print spot goedkoop. Sinds een klein jaar een Epson ET-2710 in gebruik. Da's een kleuren inktjet en supercontent van. De inkt die er initeel bijzat wil maar niet opgeraken (da's iets anders dan de HP rommel van tegenwoordig waar ze inktcartdriges bij leveren die na een week leeg zijn). Gekocht voor 140€ in de Aldi :)

HP komt er niet meer in. Die zijn er in geslaagd om een kwaliteitsmerk de grond in te boren en de grootste rommel op de markt te brengen. En dan zwijg ik nog over hun inkt die duurder is dan goud :bang:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Hier staat al 10 jaar lang een op het toenmalig werk afgeschreven netwerklaserprinter (HP P2015), toen ook voor zo 'n 50 euro overgenomen. Geen kleur.
Niet dat we zoveel printen. Maar de toner hebben we nog niet moeten vervangen. 4221 pages printed en nog 7% toner over.

Voor 5 euro per jaar toch wel een goeie deal :)

Dus 2dehands is niet per se slecht, moet je wat geluk mee hebben natuurlijk...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Goedkoop blijft duurkoop, zowel met inktjet als laser.
Beste optie voor het budget is vast kijken welke cartridges ze in den Action verkopen en op basis daarvan een printer kopen.

Bekijk eventueel ook even een reeks zoals Epson ecotank die je met vloeibare inkt kan bijvullen.
Goedkoper (namaak inkt?), en kan niet echt meer uitdrogen.

Beste printer ooit:
HP C5180 (zuinig en oneindig te hervullen)

Slechtste printer ooit:
Canon MX925

Zuipers:
Lexmark

Traag:
Epson
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

VOiD schreef:Verplicht een laptop van de school is :eek: Kan niet volgens mij, maar da's de vraag niet.
Jammer maar helaas, dat kan dus wel.
En geloof mij, ik heb me héél goed geïnformeerd. (als je wilt kan ik jou behoorlijk wat doorsturen)

Al de rest heb ik gelezen en neem ik mee, bedankt!
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

cadsite schreef:
Wie gidst me mee? :oops:
Met corona ook laserprinter gekocht. Heb me wat laten gidsen door reviews en testaankoop. Samsung c480fw 2ehands gekocht. Zo’n 1500 pagina’s verder geef ik toe. Hij is niet slecht (voor 40 euro). Toner gaat er wel sneller door als op onze hp op kantoor maar voor thuisgebruik is dat prima. Misschien een tip?

Er staat er momenteel eentje te koop voor 50 euro op 2ehands zag ik.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Als je een kleurenlaser koopt (en zeker als het een wat oudere is) , kijk dan eerst even of het een model met één drum of met vier drums is. Een model met één drum laat het papier vier keer over de drum passeren als je een kleurenafdruk maakt (en is dus vier keer zo traag wanneer je in kleur print, zelfs al is dat maar één blauwe link in een tekstdocument). Op zich is dat niet zo'n probleem, maar laat je niet verblinden door de lage kost voor een nieuwe drum; je moet die vier keer zo snel vervangen als bij een printer met vier aparte rollen...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Samsung printers zitten nu ook bij HP dus vallen hier ook af. (HP printers kunnen mij niet uitstaan en 't is wederzijds maar dus persoonlijk)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ge moogt gerust mijne ouwen epson ( inkjet Stylus Office BX625FW) hebben met cartouchen genoeg voor de komende jaren
Laatst gewijzigd door 9livesuni 26 jan 2021, 22:50, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

9livesuni schreef:Ge moogt gerust mijne ouwen epson ( inkjet) hebben met cartouchen genoeg voor de komende jaren
Super, maar van waar ben je?
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb hier een goedkope HP inktjet gekocht en dat zuipt wel moet ik zeggen ... Had beter ook gekeken voor een kleuren laser maar mijn vrouw wilde de mogelijkheid om ook af en toe een foto op photopapier af te drukken ... niet dat we dat al gedaan hebben :p.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

VOiD schreef:Verplicht een laptop van de school is :eek: Kan niet volgens mij, maar da's de vraag niet.
Off topic
Dat komt vermoedelijk naar alle scholen.
De scholen gaan digitaal en de laptops kunnen niet door de scholen gefinancierd worden. Ze hebben al met moeite budget om eigen materiaal aan te kopen en doen het met afdankertjes of giften van bedrijven. Bij die giften van bedrijven zit soms wel leuk speelgoed. Recentelijk een 30 tal Thinkpad's T560 en T460s in orde gezet, i7, touchscreen, 20 gb ram, lte module. Deze gaan gelukkig niet naar leerlingen. De Dells die ze tijdens de vorige lockdown hebben meegegeven zagen er lief uit. Toetsen weg, verschillende waarvan de case met een schaar bekrast etc...

De aankoop / huur verloopt meestal via Signpost en krijgen allemaal hetzelfde toestel. Zo vermijden ze dat een leerling bij vertrek naar school zijn laptop al moet aandoen om het eerste lesuur zijn bureaublad beschikbaar te hebben en plaatsneemt naast iemand met een 1500k gaming laptop.
De Windows image wordt naar noden door de school gekozen en Signpost installeert. Office en Onedrive (1Tb als ik me niet vergis) inbegrepen. Al hun werk MOET in Onedrive worden opgeslaan.

Bij defect komt er max de dag erna een technieker naar school om te herstellen. Niet herstelbaar = krijgen ze ander toestel.
Laptop in frietketel gevallen of de bus erover gereden? Kost u 150 EUR om te toestel te vervangen. Idem bij diefstal mits voorleggen PV.

Geen leuke extra kost voor de ouders, ma bon de scholen hebben geen budgetten om elke leerling van een laptop te voorzien. Weyts heeft recentlijk zitten uitpakken met 'gratis' laptops voor scholen. Wat hij in de media 'vergat' mee te delen is dat de 'gratis' laptops worden afgehouden van de scholen hun voorziene budgetten voor volgend jaar.
Normaal gezien is er wel een optie om te huurkopen, afhankelijk van de duur een 15 tot 20 EUR / maand.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

honda4life schreef:Goedkoop blijft duurkoop, zowel met inktjet als laser.
Beste optie voor het budget is vast kijken welke cartridges ze in den Action verkopen en op basis daarvan een printer kopen.
Akkoord met de 1ste zin, maar niet met de 2de.
Ik heb jarenlang mijn uitgaven voor inkt (inkjet printer) bijgehouden. In het begin originele inkt gebruikt, maar nadien vanwege de vrij hoge kosten overgeschakeld naar budget inkt (ook die van Action).
Verstopping e.d. had ik enkel met budget inkt en daarom ben ik er ook mee gestopt.

Momenteel maak ik gebruik van HP Instant Ink waarbij ik een maandelijks abonnement betaal voor het printen van een vast aantal pagina's. Het inktniveau wordt online opgevolgd door HP en onder een bepaald inktniveau worden nieuwe patronen automatisch opgestuurd.
Print ik minder pagina's dan mijn abonnement toelaat, dan kan ik de overschot (tot een bepaalde limiet) meenemen naar de volgende maand. Heb ik er meer nodig, dan kan ik er eenmalig een aantal bijkopen of kan ik overschakelen naar een hoger segment (meer pagina's, hoger abonnement).
Met 2 schoolgaande kinderen wordt de printer bij ons goed gebezigd, maar voor elk verbruiksniveau is er wel een geschikt abonnement aanwezig.

Met alle gegevens van de voorbije jaren van aangekochte inkt (zowel merk als budget) vergeleken met HP Instant Ink kan ik voor mijn geval besluiten dat ik nu minder betaal voor een maandelijks abonnement op HP merkinkt dan wat ik vroeger betaalde voor budget inkt. Het comfort van zelf je inktniveau niet te moeten opvolgen en bestellen is ook aangenaam.

Geen idee als dit ook bestaat bij andere merken of voor laserprinters.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Flippi schreef:
Geen idee als dit ook bestaat bij andere merken of voor laserprinters.
Voor particulieren heb ik geen idee. Op professioneel niveau, grote canon’s, Xerox, etc zeker.. maar dat is met onderhoud en huurcontracten. Heel ander budget natuurlijk ook.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@laptop op school
In een basisschool zijn het vaak afdankertjes, omdat basisscholen catastrofaal ondergefinancierd zijn.
In het secundair kan een school doen wat ze wil (geen maximumfactuur, dus factureer wat je wil) en de digitalisering betekent dan dat ouders een laptop per kind moeten aanschaffen. Aangezien de school veel kans de support voorziet, beperkt het aanbod zich dan tot 2-3 modellen die je dan nog te duur betaalt. Verander je van school, moet je het daar heersende merk/type kopen en kan met het model van de vorige school niets doen.
Oplossing: financiering vanuit de school zelf, vraag eens aan de minister hoe hij dat ziet? Het is trouwens te gemakkelijk om alle schuld bij Ben Weyts te leggen, de vorige minister (Crevits) heeft er ook niets aan gedaan.
Iedereen weet dat de toekomst digitaal is, maar het onderwijs daarop voorzien: ho maar. Laten we gewoon de klasseverschillen uitdiepen. Of dacht je dat een "concentratieschool" in Borgerhout echt aan de ouders gaat vragen om een laptop te kopen? Hoe denk je dat zoiets verloopt op een wit college in Leuven. En dan "schrikken" dat we in PISA-resultaten slecht scoren en barslecht voor kansarme kinderen...

@printer
Ik zou géén laser/kleuren kopen, want dat is toch wat aan de dure kant. Voor die paar keer dat je echt kleur nodig hebt.
Koop u een Brother, die pesten hun klanten alvast niet met allerlei restricties op vervangtoner
Brother DCP-L2510D €120 enkel aan te sluiten via USB
Brother DCP-1612W €140 aan te sluiten op de wifi (draadloos printen dus)
Brother DCP-L2530DW €145 draadloos printen én dubbelzijdig printen
Brother MFC-L2710DW €160 draadloos printen, dubbelzijdig printen én dubbelzijdig scannen
Ik zou voor de L2530DW gaan...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Goedkoopste optie om thuis te printen is voor de meeste mensen gewoon naar de bibliotheek te gaan en daar te printen. De meeste mensen printen niet genoeg om de kost van een printer+reinigingsmiddel+inkt te verantwoorden.
Tenzij de school echter tijdig het te printen materiaal doorgeeft, zodat je 1x per week naar de bib kan gaan, vrees ik echter dat dit geen geschikte oplossing is voor deze situatie.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

't Is net om van dat gepruts verlost te zijn dat ik er zelf eentje koop. Ik kan perfect op mijn werk printen en kan er 24/7 binnen.
Ik heb vanavond afgesproken om een Hp 2055dn printer met nieuwe toner over te kopen. Enige nadeel is wel dat het enkel bedraad werkt, dus daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken. De desktop zal lukken, maar de dochters hun laptops zal iets anders zijn.

Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Er zijn genoeg basic ZW laser printers voor < €100 (nieuw). Met de standaard toner zal je wel 1.000 pagina's tekst kunnen drukken.
En daar een nieuwe toner voor kopen, ben je amper een €15 kwijt voor nog eens 1000-1500 pagina's.
Laatst gewijzigd door ddd 27 jan 2021, 09:05, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Mijn L2520DW is ondertussen 6+ jaar oud, gekocht voor €135 en dus afschrijving per jaar is +/- €20.
Printen doen we aan 2500pag per jaar, €7 voor een toner met die capaciteit (2500 blz).
kosten per jaar: €27
prints per jaar: 2500
= 1 cent per geprinte pagina

Daarvoor spring ik echt niet op mijn fiets naar de bib (binnen de openingsuren dan nog)

@HP
Je doet uzelf geen plezier door dat merk in huis te halen om te printen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hm..
Je doet me nu twijfelen...
Hij wilt verkopen aan €45.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

('t is te laat zie ik, maar) voor je een printer koopt, kijk eerst op 123Inkt (of een gelijkaardige site) of er vervangcartridges zijn en aan welke prijs. Snuffel ook eens rond om te zien of je langer kan afdrukken dan de printer zegt dat je kan ... met onze nieuwe Brother bv. kan je cartridges met "hoge capaciteit" instellen als "extra-hoge capaciteit". Ik veronderstel dat ze dan ECHT leeg zullen zijn maar zo ver zijn we nog niet.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee, 't is nog niet echt te laat.
Ik heb afgesproken, maar kan dat altijd annuleren.
Misschien dat ik beter gewoon voor nieuw ga, dan ben ik zeker dat het minstens 2 jaar gaat werken, is wifiprinten geen probleem en kan ik het nog inbrengen in mijn bijberoep.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:hm..
Je doet me nu twijfelen...
Hij wilt verkopen aan €45.
Al gaven ze me een HP verniet, ik wil zo weinig mogelijk merken in huis die mij dicteren wat ik met mijn toestellen doe:
- met een software update speel je mogelijks plots functionaliteit kwijt
- met een software update blokkeren ze plots vervangtoners etc
Nee, dank u. Doe ik niet aan mee.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De koop is ondertussen geannuleerd. :mrgreen:

Nu de volgende stap. z/w of toch kleur?
Tsjonge jonge...
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Dan gaat het eerder richting €200, en ook meer kosten aan toners.
Tja, hangt er vanaf wat je ermee wil doen he. Kunnen we niet bij helpen. :beerchug:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Uiteraard niet.
Eigenlijk heb ik niet eens een printer nodig.
Kleur kan ik op mijn werk wel doen als het eens nodig is, ik ga gaan voor een eenvoudige z/w.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

cadsite schreef:Nu de volgende stap. z/w of toch kleur?
Heb je een idee van wat er zoal mee zal moeten afgeprint worden ? Als het gewoon wat huiswerk is, is kleur wellicht overkill. Als de school zegt dat je een printer moet hebben, moeten ze ook kunnen zeggen wat de requirements en het geschatte volume is.

Ivm je bedraad probleem: je kan je printer toch sharen vanaf de PC waar hij bedraad aan hangt ? Dan kunnen je dochters er remote op printen vanop hun laptop.
tien
Elite Poster
Elite Poster

800€ aan laptop verplicht, al gehoord van kleuterscholen waar ipad verplicht is (en je kan toch niet verwachten dat de juf met andere tablets overweg kan) maar kaftjes van studio100 mag dan weer niet want niet iedereen kan dat betalen...

Een geluk dat de politiek ons wijs maakt dat school goedkoper geworden is :|
(ik herinner me nog vooral de eerste weken continu op/af rijden naar kantoorwinkels omdat elke les iets anders nodig had en je dat de volgende dag al bij moest hebben :lol: En reclame mocht niet, school in Leuven hangt vol MS reclame (zouden ze daar ipad ook verplichten :p )

Kleur: Riscico is natuurlijk dat ze ergens bij les kleur moeten printen en je dan toch moet rond rijden :? Is zeker bij de inktjets zo courant dat ze er waarschijnlijk geen rekening mee houden dat er nog iets is als zwart/wit dus heel waarschijnlijk.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Gisteren ook enkele uren versleten bij het zoeken naar een printer. Mijn ouders zijn hun inkjet ook beu (verstoppingen, inkt uit, uitgedroogd,...)
Mijn vader wil dus een kleuren laser + scannen + wifi (optioneel duplex).

Ik kwam uit bij een HP MFP 178nw. Voldoet aan de eisen en de printer is qua afmetingen ook nog redelijk. Ik ben zelf ook geen zo'n voorstander meer van HP, maar ik vind tussen de andere merken geen gelijkaardig toestel als de HP. Of de prijs is vele malen hoger, of de afmetingen zijn er zwaar over, of...

Dus zonder dit topic te willen kapen, mocht er iemand toch nog een soortgelijk toestel kennen... :-)
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik denk dat ik voor de middelste ga gaan. Trager dan de linkse, maar wel duplex en zonder kleppen. Dat past dan netjes in de kast.
Afbeelding
Bij vanden borre zelfs aan €105.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Ik heb mij zopas een Epson Ecotank ET-2756 gekocht.
De bijgeleverde inkt is goed voor 14000 pagina's z/w en 4000 pagina's in kleur (fabrieksopgave). Er stak zelfs nog een extra fles zwarte inkt bij.
Deze Epson Wifi-printer drukt aut. dubbelzijdig af, kopieert en scant. Ook te bedienen via app.
Set originele inkt (Zwart+3 kleuren) kost ong. €40.

Mijn oude Xerox 6125N kleurenlaserprinter was wel sneller, en drukte, naar mijn gevoel, iets mooier af op gewoon papier.
Maar door einde van Google cloud printer en moeilijkheden met alternatieve cartridges (kwamen vast te zitten in printer), toch op pensioen gestuurd. Heeft ong. 10j probleemloos gewerkt.
ddd
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Ik denk dat ik voor de middelste ga gaan. Trager dan de linkse, maar wel duplex en zonder kleppen. Dat past dan netjes in de kast.
Bij vanden borre zelfs aan €105.
Lijkt me idd een goede kantoorprinter, duplex, wifi en de inbegrepen toner is goed voor +-700 pagina's.

FNAC: €100 (of 95 voor leden): https://www.nl.fnac.be/Brother-HL-L2350 ... /a12027405
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Allemaal mooi, maar ruim dubbel in prijs.
Het moet ergens stoppen.
Ik zie wel dat ze ook instapmodelletjes hebben.
https://tweakers.net/pricewatch/1257971 ... ificaties/
Zijn deze dan niet gevoelig aan een paar maand niet printen?
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou binnen die Brother reeks nog iets opleggen om ook te kunnen scannen/kopiëren. Dat gebruik ik toch ook regelmatig, al is dat misschien persoonlijk.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat mis ik eigenlijk niet.
Ik kan dat op mijn werk doen en als het dringend is lukt dat ook al met de GSM.
tien
Elite Poster
Elite Poster

inkjet en lang niet printen is een ramp maar weet niet hoe lang ze precies kunnen stilstaan. Is de reden waarom ik naar laser ben gegaan maar print maar er gaan gemakkelijk maanden voorbij zonder een enkele print.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zoals steeds is het advies voor een goed printer afhankelijk van het gebruik.

Wie niet absoluut kleur nodig heeft is beter af met zw/w laser. Wie wel kleur nodig heeft en zeker als je foto's wil afdrukken om bvb aan de muur te hangen dan is inktjet beter (plus fotopapier).

Inkjet is goed en goedkoop ALS je genoeg print. De inkt droogt snel op en is peperduur. Als je niet vaak print verstoppen de kanaaltjes en verspil je telkens inkt met het reinigen, zo niet krijg je strepen.

Dat is de reden waarom ik geen printer meer heb. De inkt is zeer duur en ik gebruik het te weinig. Een laserprinter lijkt me voor de meeste mensen de beste koop. Je kan heel lang mee met een vulling en de prijs valt mee als je voor zwart/wit kiest.

Trouwens is het niet wat tegenstrijdig dat men digitaal wil gaan maar wel mensen verplicht om nog zaken af te drukken?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik volg je verhaal helemaal, ik ben vrij zeker van die brother bij de fnac.
Merci allen voor de inzichten.
Ik wacht nog even af wat mijn dochter er van denkt. Ik zou willen weten wat eigenlijk het doel is van die printer.

Want inderdaad. Dit is weer zo'n klassieker.
Overgaan naar digitaal "want dat is handiger", maar ze moeten wel evenveel schoolboeken mee nemen naast hun laptop en je moet een printer hebben thuis.
En dan krijgen onze kinderen onder hun voeten omdat de boekentas te zwaar is. :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Als ze echt digitaal willen gaan dan laten ze taken digitaal afleveren, dan is die printer ook niet nodig.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Hier al jaren Canon inkjet printers in gebruik en heel tevreden van.
De MP600R is uiteindelijk ten onder gegaan aan driverproblemen met Windows 10 en is toen vervangen door een Pixma TS-8050 thuis en TS6050 bij de zoon op kot. Vooral die laatste wordt maar eens om de zoveel maanden gebruikt en toch nog géén problemen gehad met verstopte koppen, cartridges of whatever.

Voor Corona werd de scanner zelden gebruikt, af en toe eens een copietje maken maar meer ook niet. Maar nu de kinderen vaak thuis zitten te werken en er de hele tijd opdrachten naar SmartSchool ge-upload moeten worden, is de scanner echt elke week wel in gebruik. Dus ik zou zeker voor school de scanner functie niet te snel onderschatten.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”