inline NTP

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik ben bezig met het uitwerken van een redesign van een netwerkkast waar ook buitenlijnen in afgemonteerd gaan worden. Bedoeling is om alle inkomende lijnen op een patchpaneel af te (laten) monteren om zo eenvoudig buitenlijnen te kunnen doorkoppelen aan interne lijnen.

Op dit moment heb ik een NTP2007 staan maar ik zou liever iets hebben als
Afbeelding
zodat ik dit gemakkelijker/netter kan patchen. Met een NTP2007 moet ik zelf weer iets gaan bricoleren om in een patchpanel in te kunnen pluggen.

Op basis van het edpnet Help & Support artikel Wat is TF2007 en heb ik het nodig? is een alternatief mogelijk:
In gebouwen met meerdere bewoners waar een complete RJ45 gestructureerde bekabeling vanuit een hoofdverdeler beschikbaar is, is het directe gebruik van het RJ45-pluggable filter (compatibel met VDSL2) een alternatief voor de TF2007.
Er wordt helaas geen voorbeeld gegeven van zo'n RJ45-pluggable filter.

Kan een splitter zoals hierboven hiervoor dienen (of is dit louter een ADSL-filter en niet geschikt voor VDSL2)? Ik vind geen specificaties hiervan terug. Mocht je zelf kunnen verwijzen naar (door Proximus goedgekeurde/gebruikte) pluggable filters, dan zie ik die graag tegemoet.
Bedoeling is uiteraard dat de installatie conform blijft. Ik train nu in op het maximale profiel en wens dat uiteraard ook te behouden.
Computer(k)nul
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Heb je nog een klassieke (PSTN) telefoonlijn (Niet direct duidelijk in je post)?
Zoniet heb je zelf geen NTP nodig als je gewoon u lijn rechtstreeks doorzet naar de modem.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ja, ik heb nog PSTN en die is nog in dienst voor een lift. Ik heb dus sowieso een VDSL-filter van doen.

De lijn rechtstreeks doorzetten naar de modem lijkt mij trouwens vragen om problemen omdat op dat moment niet duidelijk is wat het NTP is en in zo'n NTP2007 blijkbaar hardware zit om lijnmetingen te kunnen doen.
Computer(k)nul
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

NTP zorgt eigenlijk voor een weerstand op de lijn, en dit geeft Proximus de mogelijkheid om te zien dat de lijn tot bij de klant binnenkomt of niet.
Zonder NTP is een meeting nog steeds mogelijk, echter het zou kunnen zijn dat de lijn "Open" meet.

Verder zorgt de NTP er samen met de splitter voor dat je de lijn kan splitsen, en u DSL via blauwe klem, of DSL splitter kan doorzetten.
En telefonie via de groene klem, of RJ11 kunt aankoppelen.

Maar inderdaad indien je nog een PSTN hebt kan je ze inderdaad niet gewoon doorzetten.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”