In de slaapkamer casten (via chromecast) mijn grootouders soms nog even het laatste journaal via de smartphone naar hun tv daar. Het wifi signaal is daar echter redelijk zwak, dus ben ik aan het uitkijken naar oplossingen, want vaak hebben ze buffering.
Er is utp aansluiting in die kamer - dus dacht ik aan een android boxje (wat overkill), een wifi extender (ook overkill, want die tv is het enige waarvoor ze het nodig zouden hebben) of een ethernet adapter om de chromecast via ethernet te laten lopen (kost via alie maar een euro of tien).
Alleen weet ik dan niet hoe ik dat precies werkende krijg: ik bedoel niet de aansluiting, da's makkelijk - ik bedoel om de vrt nu app "werkend" te krijgen via die ethernet adapter...
chromecast met ethernet adapter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Idd, werkt net hetzelfde.
Alles gaat via uw intern netwerk , of uiteindelijk naar internet. Uw gsm maakt geen rechtstreekse verbinding met de chromecast (behalve bij het installeren even).
Alles gaat via uw intern netwerk , of uiteindelijk naar internet. Uw gsm maakt geen rechtstreekse verbinding met de chromecast (behalve bij het installeren even).