Bovendien was er ook een papieren virtuele versie van. Op een blad papier had je dan een stratenparcours, en moest je dan daarop een bepaalde route afleggen opnieuw met dezelfde regels als in real-world. Als ik me niet vergis stonden op het parcours ook letters en je moest dus noteren welke letters je allemaal passeerde en dat vormde dan een woord dat de oplossing was van de 'rally'.
Benieuwd of dit iemand bekend in de oren klinkt. Ben vooral benieuwd of daar op het Internet nog iets over terug te vinden is. Maar met de term 'rally' kom ik uiteraard niet ver.
PS: beetje in dezelfde lijn zijn de 'foto-zoektochten'. Was een vastgestelde route die je met de wagen aflegde, waarbij je op voorhand een bundel foto's kreeg die je onderweg moest ontdekken en dan terug wat opdrachten vervullen. Was best fun voor het gehele gezin. Als ik zo snel google, lijkt dat nog altijd te bestaan als zijnde 'autozoektocht' (alhoewel ik niet direct zie of het foto-zoektochten zijn).
EDIT: na nog wat googlen met betere zoektermen heb ik eindelijk wel wat beet. Wat blijkt, het bestaat nog altijd ! Heb al websites gevonden van verschillende 'rally-clubs', inclusief 'reglementen' die eigenlijk een heel gedetailleerde beschrijving zijn van hoe je de opdrachten moet interpreteren. Ik was al vergeten wat voor gemuggezif dat eigenlijk allemaal was