Vanmorgen volgende sms ontvangen van 1966:
"You have not used your SIM card in a long time. We will charge you a monthly fee to keep your SIM card active".
Iemand die hier meer van meet? Hoeveel bedraagt die fee? Om de hoeveel tijd word je zo verplicht te herladen?
Ik was al lang niet meer gecharmeerd van MV maar dit slaat toch wel alles
Mobile Vikings extra kost simkaart actief houden
Raar verhaal, hun belwaarde vervalt toch na 6 maanden en om hun simkaart actief te houden moet je 1x per 18 maanden een betalende herlading doen (dus niet met vikîngpunten). Ik kreeg onlangs een email van hun dat ik mijn simkaart binnen de 7 weken moet herladen via bancontact als ik ze actief wil houden. Ik gebruik die simkaart enkel voor extra data op vakantie (wat er laatste jaar niet meer van gekomen is).
Hoe kunnen ze u een maandelijks bedrag aanrekenen om uw simkaart actief te houden wanneer uw resterende belwaarde normaal na 6 maanden al vervallen is terwijl je erna nog een jaar de tijd hebt om te herladen om uw simkaart actief te houden? Er is geen enkele verdere verplichting om belwaarde te verbruiken binnen die periode. Als er geen krediet meer op uw kaart staat, kunnen ze toch ook niks afhouden?
Hoe kunnen ze u een maandelijks bedrag aanrekenen om uw simkaart actief te houden wanneer uw resterende belwaarde normaal na 6 maanden al vervallen is terwijl je erna nog een jaar de tijd hebt om te herladen om uw simkaart actief te houden? Er is geen enkele verdere verplichting om belwaarde te verbruiken binnen die periode. Als er geen krediet meer op uw kaart staat, kunnen ze toch ook niks afhouden?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
1x per 18 maanden een betalende herlading doen, staat haaks tegen hun concept van de Viking Deals waarmee je 100% kan besparen op je belkosten.
Of heeft dat te maken met de wetgeving om de identitieit van iedere gsm-gebruiker te kennen?
Of heeft dat te maken met de wetgeving om de identitieit van iedere gsm-gebruiker te kennen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Maar dat heeft niets te maken met "You have not used your SIM card in a long time. We will charge you a monthly fee to keep your SIM card active".
Ik vraag me af of die SMS wel van Mobile Vikings komt.
Ik vraag me af of die SMS wel van Mobile Vikings komt.
Ik ben zelf werknemer bij Mobile Vikings - bij IT voor alle duidelijkheid, dus verwacht van mij niet dezelfde manier van goede communicatie als van ons care team - en ik kan meegeven dat deze SMS niet door ons wordt verstuurd.
Indien je uw prepaid kaart niet gebruikt, zullen hier geen kosten voor in rekening worden genomen. Het is wél zo dat wanneer je je prepaid kaart een jaar niet gebruikt om ook maar iets te doen (bellen, surfen, herladen, wat dan ook), dat we die prepaid kaart zullen afsluiten. Dit vanzelfsprekend wel met de nodige waarschuwingen vooraf, zodat dit niet plots gebeurd.
Waar die SMS vandaag komt zijn we op dit moment nog aan het bekijken, maar we hopen dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen...!
Wat betreft de wetgeving rond het bevestigen van je identiteit, is een betalende herlaadbeurt inderdaad 1 van de opties die we aanbieden. En zo'n betaling moet dan inderdaad ook elke 18 maanden vernieuwd worden.
Hopelijk brengt dit een beetje meer duidelijkheid!
Indien je uw prepaid kaart niet gebruikt, zullen hier geen kosten voor in rekening worden genomen. Het is wél zo dat wanneer je je prepaid kaart een jaar niet gebruikt om ook maar iets te doen (bellen, surfen, herladen, wat dan ook), dat we die prepaid kaart zullen afsluiten. Dit vanzelfsprekend wel met de nodige waarschuwingen vooraf, zodat dit niet plots gebeurd.
Waar die SMS vandaag komt zijn we op dit moment nog aan het bekijken, maar we hopen dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen...!
Wat betreft de wetgeving rond het bevestigen van je identiteit, is een betalende herlaadbeurt inderdaad 1 van de opties die we aanbieden. En zo'n betaling moet dan inderdaad ook elke 18 maanden vernieuwd worden.
Hopelijk brengt dit een beetje meer duidelijkheid!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Dan zal het wel met de identiteitscontrole te maken hebben.
Op dat vlak ben je over datum.
Op dat vlak ben je over datum.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Deze sms komt niet van Mobile Vikings. Een sms van Mobile Vikings
- start altijd met 'Mobile Vikings-info:'
- wordt verstuurd vanaf het nummer 1984.
1966 wordt in principe gebruikt door BASE, dus potentieel loopt er daar iets mis (of wordt het nummer door een derde partij misbruikt om zulke sms'en voor uit te sturen).
In elk geval:
1. er is geen extra kost om de simkaart in leven te houden. Krediet vervalt na 6 maanden, een simkaart na 1 jaar geen gebruik.
2. De enige manier om die in leven te houden is door effectief een herlading te doen.
3. Om de 18 maanden zal je een herlaadkaart moeten verifieren omwille van de identiteitscontrole. Dit brengt geen extra kost met zich mee, enkel de kost van het herladen zelf.
- start altijd met 'Mobile Vikings-info:'
- wordt verstuurd vanaf het nummer 1984.
1966 wordt in principe gebruikt door BASE, dus potentieel loopt er daar iets mis (of wordt het nummer door een derde partij misbruikt om zulke sms'en voor uit te sturen).
In elk geval:
1. er is geen extra kost om de simkaart in leven te houden. Krediet vervalt na 6 maanden, een simkaart na 1 jaar geen gebruik.
2. De enige manier om die in leven te houden is door effectief een herlading te doen.
3. Om de 18 maanden zal je een herlaadkaart moeten verifieren omwille van de identiteitscontrole. Dit brengt geen extra kost met zich mee, enkel de kost van het herladen zelf.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Oké, dat kan intussen veranderd zijn en mogelijk zijn. Dat weet ik niet. Maar dat is off-topic.
Het gaat hier over de potentiele extra kost om een simkaart actief te houden. Dat is niet het geval en het gaat zelfs niet over een sms van Mobile Vikings. Dus aan de persoon/personen die dit ontvangen: best dat je dit stuurt met je nummer Mobile Vikings zodat dit ook effectief onderzocht en aangepakt kan worden.
Het gaat hier over de potentiele extra kost om een simkaart actief te houden. Dat is niet het geval en het gaat zelfs niet over een sms van Mobile Vikings. Dus aan de persoon/personen die dit ontvangen: best dat je dit stuurt met je nummer Mobile Vikings zodat dit ook effectief onderzocht en aangepakt kan worden.