Proximus oplevering maar profiel valt lager uit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ze hebben hier de Proximus aangesloten ipv Edpnet.
Bij Edpnet had ik stabiel 60/25 en in de zomer 70/25, maar nu bij PX is dat terug gevallen 30/10. De lijn is opgeleverd op woensdag 9dec.
Moet ik dan nog even wachten voor de verhoging?
Bij de helpdesk hebben ze mijn lijn op een ander "kanaal" gezet, maar dit lijkt wat uit de nek gelul vind ik.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Kijk na wat de minimum gegarandeerde snelheid is om uw adres en controleer de siutuatie met de Sagemtool
Mogelijks zult u inderdaad even moetn wachten op een aanpassing van uw lijnprofiel door DLM (DLM-profiel yes)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... tml#/input

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik weet nu niet of dit beter of slechter is uitgevallen dan mijn edpnet verbinding

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   29 998 kbps
Upstream current bit rate:     10 000 kbps

Downstream max bit rate:       50 068 kbps
Upstream max bit rate:         10 630 kbps

Downstream attenuation:        16,7 dB

Downstream noise margin:       28,3 dB
Upstream noise margin:         10,5 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   8b
Estimated distance:            512 m

Proximus profile name:         30/10
Proximus DLM profile:          no
Proximus repair profile:       no
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Blijkbaar is er nog geen DLM beslissing genomen m.b.t uw lijn DLM profile = no op basis van de voorhanden resultaten vermoed ik dat deze eerstdaags uw snelheid wel zal verhogen
Blijkbaar zou uw snelheid wel beperkt zijn tot 50/10 down/up (en dus slechter dan vroeger (beperkende factor noise margin up)

Voor een vdsl2 vectorised lijn op een afstand van +/- 400 tot 700 m zou de normale startsnelheid evenwel LP085 50/15 Mbps dienen te zijn, bij bv. hogere dan gemiddelde verzwakking kan deze beginsnelheid inderdaad lager uitvallen
Maar vermits u reeds een vdsl2-aansluiting had op uw adres zou u toch na enige tijd (dagen/weken) terug +/- gelijkaardig moeten worden aan deze bij EDP-net
-> Misschien de situatie enige dagen opvolgen en bv. na het weekend contact opnemen met Proximus (misschien best via het forum om bij een technisch onderlegde operator terecht te komen (8b heeft blijkbaar een max snelheid van 50/16 -> 17a mogelijk?)
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Bij Edpnet had ik een 17a profiel met een max van 83/29 wat dan resulteerde in een 70/25.
Vind het zelf ook raar.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

staat dit wel in de juiste tread ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

Als je wil wil ik wel eens kijken maar dan heb ik wel je lijn nummer nodig
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”