Problematisch uitgaand bellen (mobiel)
Geplaatst: 25 nov 2020, 08:15
Uitgaand bellen is hier zeer problematisch : bij ongeveer 7 op de 10 uitgaande gesprekken hoor ik mijn gesprekspartner niet (en zij mij ook niet) en rest er mij of mijn gesprekspartner niets anders dan de verbinding te verbreken.
Belt de gesprekspartner mij terug dan is het gesprek uitmuntend goed.
Bij de 3/10 uitgaande gesprekken die wél lukken is het gesprek ook uitmuntend. Maakt helemaal niet uit of ik me tijdens het gesprek verplaats door het huis : het gesprek blijft uitmuntend.
Het probleem doet zich alleen voor als ik van uit mijn woning bel (= ik heb het nog op geen enkele andere locatie gehad).
Nu dacht ik dat het misschien aan mijn dumbphone van 5 jaar oud lag en daarom werd deze vervangen door een Nokia 5.3 smartphone met Android One er op. Maar dat bleek dus helaas niet de oplossing, want het probleem is er nog steeds.
Na contact met de klantendienst werd mij een link doorgestuurd om mijn telefoon op 4G in te stellen en dat zou dan de oplossing kunnen zijn (maar daar stond hij al standaard op).
Mijn telefoon is ingesteld op 'Geoptimaliseerde 4G-LTE-modus'. Dat wist ik niet zeker toen ik de klantendienst belde.
[ Rant ] Dit probleem irriteert me mateloos. Als ik kennissen / collega's bel, dan weten die intussen dat ze mij moeten terugbellen.
Maar nieuwe gesprekspartners denken na 2 vruchteloze pogingen wellicht dat ze met een stalker te doen hebben, en dan kan ik die niet bellen. Terugbellen doen die uiteraard ook niet. [/]
[ Disclaimer ] Deze post heeft alleen als doel om een oplossing voor mijn probleem te vinden, en absoluut niet om Proximus te bekritiseren.
Bij een van de 2 andere grote telecomspelers lukt het me zelfs niet om een telefoongesprek te kunnen voeren (lijkt dan net of ik vanuit Pluto bel of zo en er af en toe enkele klanken doorkomen). De 3 grote spelers delen dezelfde mast hier in het dorp.
Belt de gesprekspartner mij terug dan is het gesprek uitmuntend goed.
Bij de 3/10 uitgaande gesprekken die wél lukken is het gesprek ook uitmuntend. Maakt helemaal niet uit of ik me tijdens het gesprek verplaats door het huis : het gesprek blijft uitmuntend.
Het probleem doet zich alleen voor als ik van uit mijn woning bel (= ik heb het nog op geen enkele andere locatie gehad).
Nu dacht ik dat het misschien aan mijn dumbphone van 5 jaar oud lag en daarom werd deze vervangen door een Nokia 5.3 smartphone met Android One er op. Maar dat bleek dus helaas niet de oplossing, want het probleem is er nog steeds.
Na contact met de klantendienst werd mij een link doorgestuurd om mijn telefoon op 4G in te stellen en dat zou dan de oplossing kunnen zijn (maar daar stond hij al standaard op).
Mijn telefoon is ingesteld op 'Geoptimaliseerde 4G-LTE-modus'. Dat wist ik niet zeker toen ik de klantendienst belde.
[ Rant ] Dit probleem irriteert me mateloos. Als ik kennissen / collega's bel, dan weten die intussen dat ze mij moeten terugbellen.
Maar nieuwe gesprekspartners denken na 2 vruchteloze pogingen wellicht dat ze met een stalker te doen hebben, en dan kan ik die niet bellen. Terugbellen doen die uiteraard ook niet. [/]
[ Disclaimer ] Deze post heeft alleen als doel om een oplossing voor mijn probleem te vinden, en absoluut niet om Proximus te bekritiseren.
Bij een van de 2 andere grote telecomspelers lukt het me zelfs niet om een telefoongesprek te kunnen voeren (lijkt dan net of ik vanuit Pluto bel of zo en er af en toe enkele klanken doorkomen). De 3 grote spelers delen dezelfde mast hier in het dorp.