Goed hangtoilet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hallo,

Misschien een vreemde vraag maar:
Heeft er iemand een aanbeveling voor een goed merk en model hangtoilet.

Wij hebben er reeds 1 (middenklasse), maar toch vaak de indruk dat er lucht tussen/onder het toiletpapier geraakt en zo toch vaak 2-3x doorspoelen is alvorens alle toiletpapier weg is, toch ook geen pretje.
Dit hebben we nooit gehad bij het vorige staand toilet.

Niet weermaals nog zo'n slechte pot in huis.
Denk dat het ook niet af te leiden is aan de vorm etc.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Wij hebben een CATALANO NEWFLUSH 2x geïnstalleerd in onze nieuwbouw en geen last van "gerief" dat niet doorgespoeld wordt. Kan je bij Desco verkrijgen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Vaganzza schreef:Wij hebben een CATALANO NEWFLUSH 2x geïnstalleerd in onze nieuwbouw en geen last van "gerief" dat niet doorgespoeld wordt. Kan je bij Desco verkrijgen.
Bedankt voor de tip,

Is het woordje toiletpapier een verboden boodschap, euh... iedereen doet het, ik vraag je toch geen details :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Ik raad je de huismerken van Van Marcke aan. Bvb de simplicity.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Nexus1980 schreef:Ik raad je de huismerken van Van Marcke aan. Bvb de simplicity.
Vanwaar deze overtuigde mening?

Zoek ik nu zo iets moeilijks?
Comfort buiten beschouwing gelaten, als na 3x nog geen velletje papier verdwijnt en er verder geen probleem zijn met de afvoer dan weet ik het ook niet meer hoor...
Heb ik nu zo slecht gekozen de eerste keer?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

wat heb je nu ? Hier een geberit met twee knoppen (grote en kleine boodschap) en geen problemen mee. Mogelijk komt er niet voldoende water in de verzamelbak en mis je zo een liter extra debiet. Een kwestie van afstellen mss.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Villeroy & Boch O.Novo
Spoelbak staat al op hoogste niveau (behalve in de zomer).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Totaal onbegrijpelijk, en zeker in het licht van de groene jongens hier, dat mensen nog steeds een traditioneel toilet kopen.
https://nos.nl/artikel/2281521-steeds-v ... apier.html
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Zo'n Japans toilet om uw achterste af te sproeien heeft elektriciteit nodig hé.
Daar gaan de groene jongens (en meisjes) niet in meegaan, denk ik. :wink:

Misschien moet men wel eens een commissie oprichten om te onderzoeken wat nu het beste is voor het milieu? :lol:
Of een taskforce...

Om de sch**t van te krijgen zo'n moeilijke vragen 's morgens vroeg op de nuchtere maag. 8)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hmm, niet bij stil gestaan. Ik zat eerder te denken aan die tonnen (toilet) papier die we zouden kunnen besparen. Conclusie (zie ook andere topics hier): voor de groenen zal het nooit goed zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Vaganzza schreef:Wij hebben een CATALANO NEWFLUSH 2x geïnstalleerd in onze nieuwbouw en geen last van "gerief" dat niet doorgespoeld wordt. Kan je bij Desco verkrijgen.
Wij hebben deze ook bij Desco gehaald. Spoelt goed door en de bril kan je er gewoon zo afnemen, makkelijk om schoon te maken daardoor.

Edit: bijna vergeten, het werkt met zo van die toiletblokjes die je achter de druktoetsen in het reservoir moet steken. Zo moet er geen toiletblokje meer aan de pot hangen.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

honda4life schreef:vaak 2-3x doorspoelen is alvorens alle toiletpapier weg is,
Mocht je een sceptische put hebben, vermoed ik dat het probleem daar gesitueerd zal zijn.....
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

lucdec schreef:Mocht je een sceptische put hebben, vermoed ik dat het probleem daar gesitueerd zal zijn.....
Het water komt amper omhoog, dus overduidelijk loopt alles wel goed weg.
We hebben wel anders gezien als het tijd was om de put eens te laten ruimen, ik zou het ten zeerste betwijfelen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

HIer alvast eentje van Geberit en nog nooit problemen ondervonden ... zo eentje met 1 duwknop ??
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wij hebben de starck 3/Duravit. Nooit problemen mee gehad.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:Wij hebben de starck 3/Duravit. Nooit problemen mee gehad.
Wij ook, maar raden hem totaal niet aan. De onderkant van de bril verkleurt snel (zelfs bij regelmatig reinigen), ik heb dit al bij verschillende anderen gezien ook (kan het nooit laten om de bril eens op te heffen :) ). Een andere duravit bril kost veel geld en de gaten staan te wijd om een universeel model op te plaatsen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ArcsS schreef:
Dizzy schreef:Wij hebben de starck 3/Duravit. Nooit problemen mee gehad.
Wij ook, maar raden hem totaal niet aan. De onderkant van de bril verkleurt snel (zelfs bij regelmatig reinigen), ik heb dit al bij verschillende anderen gezien ook (kan het nooit laten om de bril eens op te heffen :) ). Een andere duravit bril kost veel geld en de gaten staan te wijd om een universeel model op te plaatsen.
Daar zal ik vanaf nu op letten maar na meer dan 5 jaar geen enkele verkleuring te zien. De bril kan je ook makkelijk vervangen dus dat is zelfs niet echt een probleem. Ik vind het ook handig dat je de bril er zo gemakkelijk vanaf kunt nemen zo kan je en de bril als het toilet makkelijk en snel reinigen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Eerste wat ik koop in mijn eigen woning is een Japans toilet, wat een investering :P
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:
ArcsS schreef:
Dizzy schreef:Wij hebben de starck 3/Duravit. Nooit problemen mee gehad.
Wij ook, maar raden hem totaal niet aan. De onderkant van de bril verkleurt snel (zelfs bij regelmatig reinigen), ik heb dit al bij verschillende anderen gezien ook (kan het nooit laten om de bril eens op te heffen :) ). Een andere duravit bril kost veel geld en de gaten staan te wijd om een universeel model op te plaatsen.
Daar zal ik vanaf nu op letten maar na meer dan 5 jaar geen enkele verkleuring te zien. De bril kan je ook makkelijk vervangen dus dat is zelfs niet echt een probleem. Ik vind het ook handig dat je de bril er zo gemakkelijk vanaf kunt nemen zo kan je en de bril als het toilet makkelijk en snel reinigen.
De onze hangen er 10 jaar, de zitting is vastgeschroefd en kan niet losgeklikt worden. Bril kan inderdaad vervangen worden, maar is prijzig.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Misschien een ander systeem. De brillen kunnen we gewoon omhoog eruit trekken. Hoeveel zo'n bril kost weet ik niet, ze zijn nog niet vervangen en ziet er nog praktisch nieuw uit. Ik zie op bol: de originele 100 EUR en namaak 25 EUR.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Uiteindelijk deze besteld:

https://www.sawiday.be/nl-be/p/73821/qe ... itting-wit

Scherpe prijs voor een toilet dat zo gevormd is.
De toiletbril lijkt me aan de goedkope kant te zijn, maar spoelt in ieder geval een pak beter door!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”