Ik woon in een appartementsblok waar de wifi 2.4 Ghz golf overbezet is. Daarom gebruik ik eerder de 5 Ghz golf. Ook hier heb ik echter de laatste tijd een slecht bereik, vnl sinds ik een nieuwe gebuur heb .
Ik analyseer daarom even de spreiding op de kanalen en heb gemerkt dat iedereen inderdaad nogal sterk bijeen zat. Ik heb daarom nu via de bbox admin het kanaal van de 5 Ghz op 100 gezet (zoals je hieronder ziet: C3-350). En van de 2.4 Ghz op kanaal 2 (2.4-2789). Echter merk ik dat de proximus wifi repeater met hetzelfde ssid op kanaal 52 blijft staan. Mijn vraag is nu: hoe kan ik die wijzigen?
Als ik naar het ip-adres van de repeater surf, dan vraagt hij een username en paswoord dat ik niet ken.
Help?!
Kanaal van Proximus wifi repeater booster kiezen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Op de achterkan staat wel een access key maar geen login name...FRDDP schreef:Hier staan die gegevens precies gewoon op de onderkant van de WiFi Booster.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 22 keer
Dat is allesbehalve een sidenote. AP's zijn alleen "vriendelijk" naar andere AP's toe die in hetzelfde kanaal zitten, de rest kan je alleen beschouwen als pure interferentie. Met vriendelijk bedoel ik het volgende: Als 1 AP aan het zenden is, mogen de andere AP's in datzelfde kanaal, die dat andere AP kunnen "zien" niet zenden, waardoor je veel minder interferentie hebt. Zet je je AP dus op kanaal 2 dan ondervind je heel erg veel interferentie van kanaal1 en ondervind dat Ap op kanaal 1 heel veel interferentia van jezelf. Probeer er samen met je buren voor te zorgen dat je enkel kanaal 1, 6 en 11 gebruikt en enkel op 20 Mhz breed. Dat zal voor iedereen een betere wifi bezorgen.liber! schreef:Side note: 2.4Ghz kanelen overlappen: eigenlijk enkel 1, 6 en 11 zijn bruikbaar.
Edit: is het niet USER en dan het wachtwoord op de onderkant van het toestel om in te loggen?