hdd power on hours

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Hallo,

Ik vroeg me af wat bij jullie het hoogste aantal power_on_hours op hdd's is die jullie gebruiken?

Ik heb een klein backupschijfje van 160gbyte dat op 81k uren zit. Bijna 10 jaar dus. Ook een 2TB op 53k uren.

Verder een hoop 'verse' disks met minder dan 3000 uren ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Lijkt me geen issue, ik heb hier ook Samsung spinpoints met meer dan 7 jaar aan werkingstijd, maar wel minder dan 30 spindowns.
Ik denk dat starten/stoppen meer sleet veroorzaakt dan continu blijven draaien.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Niet zozeer een issue. Ik vertrouw zelfs schijven met méér uren beter als schijven die nog betrekkelijk nieuw zijn. Ben gewoon nieuwsgierig hoelang de langst draaiende schijf bij andere mensen al draait ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Niet zozeer een disk, maar ik heb wel dit hier :-)
gJg8D04SsB.png
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Zolang ze blijven draaien is het meestal geen probleem, maar eenmaal ze stilgelegd zijn, spinnen ze soms niet meer terug op... Spreek vanuit ervaring.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Google anders eens met het modelnummer om te zien of er bepaalde problemen mee kunnen zijn. Mijn oude 160GB Western Digital schijfje heeft jaren geleden al de geest gegeven, en mijn 2 Maxtor 250GB disks hadden de algemene click-of-death van die serie. Momenteel 2 Spinpoint F3's met rond de 45K(5.5 jaar) aan uren.

Een paar weken geleden was een goed moment om harddisks te kopen, nu zijn ze weer een tiental euro gestegen (althans, voor de 3TB disk die ik al een hele tijd volg). Voor de prijs van geheugenchips (SSD en RAM) werd onlangs nog een prijsdaling voorspeld tegen het einde van het jaar.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”