Weet er niemand welk pad ik moet invullen?
Dit stond in een ander forum
Zeg, weten jullie eigenlijk wel dat je moet verwijzen naar een locatie op de server waarop de webpagina is opgeslagen? Je verwijst nooit naar een website, maar naar een bepaalde map naar de server. Wat ik bedoel??? Ahum, jullie zetten achter AuthUserFile direct de kreet .htpasswd.
Bij julie staat er: AuthUserFile .htpasswd in het htaccess bestand. Wat doet de server dan? Hij zoekt het htaccess bestand direct in de hoofdmap van de server, ja en daar staat hij niet toch?
De exacte locatie van de map is vaak lastig te achterhalen. Daar heb je toch een klein beetje hulp voor nodig van de eigenaar van de server. Soms is het iets van usr/home/www/enz Dus die kreet die jullie in het htaccess bestand hebbe gezet met de verwijzing AuthGroupFile /dev/null heeft geeneens nut als er geen map bestaat in de server met de naam "dev"
Wat moet je doen om de juiste verwijzing te achterhalen? Als je webruimte hebt bij een school, werk, of bedrijf dan moet je daar infomeren. Vaak staat er een help bestandje ergens op het net waar deze gegevens in terug te vinden zijn.
Ik heb ervaring met devolgende kreten, dan weet je een beetje in welke richting je moet zoeken. Exact het zelfde zal hij niet zijn. Vaak kom je ook een heel eind door wat te proberen, maar dan moet je wel al een handgreep aangereikt krijgen van de webserver anders is het een speld in een hooiberg.
Onderstaande verwijzing verwijst direct naar een map van een student. Deze map is niet eens via internet bereikbaar omdat de internetpagina zelf in de map /home/student/www staat (begrijp je een beetje?)
AuthUserFile /home/student/.htpasswd
Onderstande verwijzing verwijst direct naar de hoofdmap van een internetpagina.
AuthUserFile /usr/home/www.pagina.nl/gebruiker/naam/.htpasswd
Begint het te dagen?
Daar moet je dus echt eerst achter komen. Je moet dus eigenlijk de structuur van de mappen van de server weten. Het mooie van dit systeem is (typisch apache) dat je je wachtwoorden dus kunt opslaan op ene gebied dat niet via internet opvraagbaar is, maar waar de apache server wel zelf in kan zoeken.
Succes!
Misschien dat dit een beetje meer uitleg geeft.
Aja, ik heb ook nog een php bestandje op de site geplaatst met info over de server enzo met code
check=>
http://members.lycos.nl/marto1/phpinfo.php
Misschien vinden jullie het pad daar terug, want ik geraak er niet wijs uit.