.htaccess bestand werkt niet

Plaats reactie
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik probeer dus een directory te beveiligen met .htaccess en als ik dan inlog met juiste gebruikersnaam en wachtwoord dan zegt hij dat dit fout is.
Ik gebruik deze tutorial. http://www.flashfocus.nl/ShowDetail.asp?NewsId=6185
Ik heb ook nog een andere tutorial gebruikt, maar dat met telnet werkt niet echt.(ik kan niet verbinden met de server) http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/dir ... iligen.php

.htaccess

Code: Selecteer alles

AuthUserFile /Files/.htpasswd
AuthName "Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in a.u.b"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

.htpasswd

gebruikersnaam:wachtwoord

En dat met een wachtwoord coderen begrijp ik ook niet echt.

ps: 'k Gebruik tripod lycos (niet skynet of surfadsl omdat dit daar niet werkt)
http://members.lycos.nl/marto1/Files
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik krijg toch een HTTP Authentication-venster.
Een wachtwoord moet je 'blowfishen', zijnde met het blowfish-algoritme coderen (zodat het niet plain uit te lezen is). Dat aanmaken kan enkel via een shell (telnet, ssh) en niet vanop je lokale windows-computer.
Aangezien Lycos dit niet aanbiedt ... zal het niet gaan.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Hier zeggen ze dan wel dat dit lukt met lycos. (wel om een error pagina aan te maken)
En als het dan toch niet lukt met lycos, welke service biedt er dan wel gratis webruimte aan die htaccess ondersteund?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Om .htaccess te gebruiken om een error-redirector-overrule te maken moet je niet in de shell zijn om wachtwoorden te genereren eh ;).
En gratis ken ik geen hosts die én shell én .htacces én PHP én MySQL aanbieden ...
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Maar ik denk dat ik de verkeerde patch naam geef. Gezien op dit forum => http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.p ... &replies=0
Dus moet ik AuthUserFile /Files/.htpasswd veranderen.
Maar ik weet niet in wat?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Weet er niemand welk pad ik moet invullen?

Dit stond in een ander forum
Zeg, weten jullie eigenlijk wel dat je moet verwijzen naar een locatie op de server waarop de webpagina is opgeslagen? Je verwijst nooit naar een website, maar naar een bepaalde map naar de server. Wat ik bedoel??? Ahum, jullie zetten achter AuthUserFile direct de kreet .htpasswd.
Bij julie staat er: AuthUserFile .htpasswd in het htaccess bestand. Wat doet de server dan? Hij zoekt het htaccess bestand direct in de hoofdmap van de server, ja en daar staat hij niet toch?

De exacte locatie van de map is vaak lastig te achterhalen. Daar heb je toch een klein beetje hulp voor nodig van de eigenaar van de server. Soms is het iets van usr/home/www/enz Dus die kreet die jullie in het htaccess bestand hebbe gezet met de verwijzing AuthGroupFile /dev/null heeft geeneens nut als er geen map bestaat in de server met de naam "dev"

Wat moet je doen om de juiste verwijzing te achterhalen? Als je webruimte hebt bij een school, werk, of bedrijf dan moet je daar infomeren. Vaak staat er een help bestandje ergens op het net waar deze gegevens in terug te vinden zijn.

Ik heb ervaring met devolgende kreten, dan weet je een beetje in welke richting je moet zoeken. Exact het zelfde zal hij niet zijn. Vaak kom je ook een heel eind door wat te proberen, maar dan moet je wel al een handgreep aangereikt krijgen van de webserver anders is het een speld in een hooiberg.

Onderstaande verwijzing verwijst direct naar een map van een student. Deze map is niet eens via internet bereikbaar omdat de internetpagina zelf in de map /home/student/www staat (begrijp je een beetje?)
AuthUserFile /home/student/.htpasswd

Onderstande verwijzing verwijst direct naar de hoofdmap van een internetpagina.
AuthUserFile /usr/home/www.pagina.nl/gebruiker/naam/.htpasswd

Begint het te dagen?

Daar moet je dus echt eerst achter komen. Je moet dus eigenlijk de structuur van de mappen van de server weten. Het mooie van dit systeem is (typisch apache) dat je je wachtwoorden dus kunt opslaan op ene gebied dat niet via internet opvraagbaar is, maar waar de apache server wel zelf in kan zoeken.

Succes!
Misschien dat dit een beetje meer uitleg geeft.

Aja, ik heb ook nog een php bestandje op de site geplaatst met info over de server enzo met code

<?php
phpinfo()
?>
check=> http://members.lycos.nl/marto1/phpinfo.php
Misschien vinden jullie het pad daar terug, want ik geraak er niet wijs uit.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

meon zei al dat dit niet werkt op lycos en het zou me verbazen moest dit werken op andere gratis hosts. Als ge der echt mee wilt spelen zult ge moeten betalen voor een host
de pispaal <<
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Of je draait lokaal gewoon een webservertje...
Met SQL, php, asp, wat je maar wilt.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

En dit hier dan http://members.lycos.co.uk/linuxland/secret/
passwoord: pass
wachtwoord: guest

Wel op de uk servers maar dat maakt denk ik geen verschil.
En als het dan toch niet lukt op de nl servers dan maar op de uk.

Van http://members.lycos.co.uk/linuxland/htaccess.php

[off topic]In die tutorial staat er dat je een progje moet downloaden, ik heb dat gedaan, maar als ik het nu wil openen dan verschijnt er vlug een zwart schermpje en gaat het weer weg. Ik zie nog juist iets van pass staan. Kunnen jullie dit oplossen?
edit: Het is al opgelost, eerst in cmd en dan geopent.
[/off topic]
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Probleem opgelost :-D Meon had het dus mis.

.htaccess =>

AuthUserFile /data/members/free/tripod/uk/m/a/r/marto/htdocs/.htpasswd
AuthName "Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in a.u.b"
AuthType Basic
<Limit GET>
require valid-user
</Limit>
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ge zout beter u posts editten he vriend... :eek:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Als ik hier kijk op dit forum zie ik ook mensen die soms een dubbel post zetten en daar zeg je dan niets tegen. :eek:
En als je iets te zeggen hebt zeg dat dan gewone in een pm. :?
Er is al zoveel discussie over dit geweest, ik word het stillaan beu.
Plaats reactie

Terug naar “Development”