Ik heb hier een Spaun sat multiswitch hangen die niet meer gebruikt wordt.
Zou ik de coax bekabeling en de sat switch kunnen gebruiken voor een MoCA netwerk?
M.a.w. werkt die sat switch ook als simpele coax splitter? Of zijn de MoCA frequenties niet compatible?
Kan ik een sat multiswitch gebruiken met MoCA adaptors?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een SAT switch heeft 5 ingangen en een aantal uitgangen:
Met andere woorden:
- het signaal op de antenne ingang wordt versterkt en komt op de uitgangen (frequentie 47-862 MHz).
- het signaal op de VL ingang wordt versterkt en komt op de uitgangen (frequentie 950-2150 MHz).
Afhankelijk van de Moca versie worden frequenties tussen 500-1500 MHz gebruikt voor data.
Het probleem is volgens mij echter dat dit niet birectioneel is, en dus niet gaat werken?
Maar je kan het altijd eens proberen, Moca gaat ook dwars doorheen de Telenet NIU
- 4 SAT ingangen (VL, HL, VH, HH), frequentie 950-2150 MHz
- 1 Terrestrial ingang (antenne), frequentiebereik 47-862 MHz
- aantal uitgangen, waarbij één van de 4 SAT signalen (afhankelijk van gekozen zender) gecombineerd wordt met het antennesignaal.
Met andere woorden:
- het signaal op de antenne ingang wordt versterkt en komt op de uitgangen (frequentie 47-862 MHz).
- het signaal op de VL ingang wordt versterkt en komt op de uitgangen (frequentie 950-2150 MHz).
Afhankelijk van de Moca versie worden frequenties tussen 500-1500 MHz gebruikt voor data.
Het probleem is volgens mij echter dat dit niet birectioneel is, en dus niet gaat werken?
Maar je kan het altijd eens proberen, Moca gaat ook dwars doorheen de Telenet NIU
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.