Kan ik een sat multiswitch gebruiken met MoCA adaptors?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb hier een Spaun sat multiswitch hangen die niet meer gebruikt wordt.
Zou ik de coax bekabeling en de sat switch kunnen gebruiken voor een MoCA netwerk?
M.a.w. werkt die sat switch ook als simpele coax splitter? Of zijn de MoCA frequenties niet compatible?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Waarom gebruik je niet gewoon een passieve coax splitter? Een sat multiswitch werkt op basis van Diseqcsignalen...daarnaast is de frequentieband waarschijnlijk niet compatibel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een SAT switch heeft 5 ingangen en een aantal uitgangen:
  • 4 SAT ingangen (VL, HL, VH, HH), frequentie 950-2150 MHz
  • 1 Terrestrial ingang (antenne), frequentiebereik 47-862 MHz
  • aantal uitgangen, waarbij één van de 4 SAT signalen (afhankelijk van gekozen zender) gecombineerd wordt met het antennesignaal.
Indien er geen sat ontvanger aangesloten is op een uitgang (geen 14/18V gelijkspanning en geen 22Khz tone-burst), dan wordt naar de VL ingang geschakeld (denk ik).

Met andere woorden:
- het signaal op de antenne ingang wordt versterkt en komt op de uitgangen (frequentie 47-862 MHz).
- het signaal op de VL ingang wordt versterkt en komt op de uitgangen (frequentie 950-2150 MHz).

Afhankelijk van de Moca versie worden frequenties tussen 500-1500 MHz gebruikt voor data.

Het probleem is volgens mij echter dat dit niet birectioneel is, en dus niet gaat werken?
Maar je kan het altijd eens proberen, Moca gaat ook dwars doorheen de Telenet NIU :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

philippe_d schreef:Moca gaat ook dwars doorheen de Telenet NIU :wink:
Geeft dat dan niet hopen storing op het Telenet-netwerk zelf?
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”