Modem gratis omruiling

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Vandaag mailtje van Telenet ontvangen :
Vervang GRATIS je verouderde modem.
Vanaf 30/11 werkt je modem niet meer. Vervang hem gratis door een recent model.

Jouw Telenet-modem, die al heel lang meegaat, is intussen verouderd en garandeert helaas niet meer de kwaliteit die wij je willen bieden. Om je een betere dienstverlening te bezorgen, vervangen we gratis jouw huidige modem door een recent model.

We vragen je om je toestel nu te vervangen door een recent model. Doe dat zeker voor 30/11, want vanaf dan zal je oude modem niet meer werken.
Nu, ik vind niet om welke reden precies deze moet vervangen worden. Enkel dit verouderd bericht uit 2019 :
https://www.techzine.be/nieuws/trends/4 ... aging-uit/

Vraag mij af wat voor belang dit voor mij zal hebben met als enig Telenet product digitale TV.
Interactief staat maar zelden aan, enkel om nu en dan eens te snuffelen in de programmagids > 1 dag
Ik zet gewoonlijk de HGW modem zonder spanning om onnodig stroomverbruik te vermijden.
Schat dat type CH6541E hier max 8 jaar oud is.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Hmm, worden die al uitgefaseerd? Ik heb recent nog bij kennissen een SB5101E voor digitale TV weggehaald, en zelfs die werd nog steeds ondersteund.
luukske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Misschien hebben ze iets teveel stock van de veel te lichtgevende en lawaaierige HGW 3.1 Docsis ingekocht en willen ze er nu vanaf :-D
Alle gekheid daargelaten, let daar inderdaad op als je de modem omwisselt. Zeker als dat ding in de woonkamer zou moeten staan, word je gek van het ventilatorgeluid. En dat is dan met de lichtring afgeplakt, anders ga je daar ook last van hebben.
Ik heb de HGW in de meterkast laten ophangen, maar ik kan perfect snappen dat de mensen klagen...
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ik heb ook nog een oude modem, maar nog geen mail gehad. Nochtans is mijn modelletje eentje van 2004 8)
We zullen eens zien of hij nog zal werken tegen dan. Aangezien het een verzoek is via mail om uw functionaliteit te behouden en men ze niet actief komt vervangen ga ik er van uit dat het ook geen kwaad kan om die nadien nog aan te sluiten.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Zal wachten tot na 30/11 en dan eventueel om omruiling vragen.
Jouw Telenet-modem, die al heel lang meegaat, is intussen verouderd en garandeert helaas niet meer de kwaliteit die wij je willen bieden. Om je een betere dienstverlening te bezorgen, vervangen we gratis jouw huidige modem door een recent model.
Momenteel heb ik voldoende kwaliteit met wat Telenet mij biedt. Wat willen ze mij nog meer aansmeren ?
:wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Ben niet ingegaan op de gratis modem omruiling. Alles werkt nog steeds zoals voorheen.
Zal wachten dat ze mij nog eens contacteren.
Maar stel dat mijn huidige modem vb binnen 6 maand niet meer werkt, deze zal sowieso gratis omgeruild worden dacht ik zo :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”