Voorraadbeheer: Ervaring of aanraders?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Stardusty
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2020, 18:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Heeft er iemand ervaringen en tips op het vlak van huishoudelijk voorraadbeheer?

Liefst op basis van een barcode scanner

Eigen zoektocht komt Enkel uit op verscheidene projecten waarbij men veel kennis nodig heeft om het op te zetten en te onderhouden

Bestaat er een goede kant en klare oplossing met hoge WAF ?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wat wil je beheren ? Een webapplicatie met database voor zoiets is eigenlijk zeer eenvoudig te maken aangezien barcodes toch maar een string zijn. De moeilijkheid zit vooral in het matchen van die string met een product natuurlijk. Ik denk niet dat die databases beschikbaar zijn.

Of ga je zelf barcodes maken en kleven ? Indien ja ... dan zou ik dat gewoon zelf maken of iets online/GitHub zoeken.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hoe ga je scannen? Met je telefoon? Is niet zo moeilijk te maken met django. Kruipt natuurlijk wel wat tijd in.

En je moet natuurlijk de eerste keer het product zelf invoeren

Edit: bij een klant hadden we ook zoiets gemaakt. El cheapo barcode scanner van ali, en dan 2 barcodes: 1 voor inkomend, 1 voor uitgaand. Je scant dan eerst bv de code voor inkomende, en daarna je producten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Stardusty
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2020, 18:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bedoeling is om op hoofdverblijf en buitenverblijf een voorraadbeheer te hebben.

Met corona wisselen we vaak tussen beide locaties.
Maar voor drank, voeding en ander huishoudelijke voorraden is het niet handig als er geen overzicht is.

Scannen kan met een telefoon
ofwel voorzie ik een surface op beide verblijven en een barcode scanner erbij

Het globale overzicht primeert vaak ook boven merkgebonden informatie.

Dus voor spaghetti maakt de hoeveelheid uit, niet het merk.
Bij wijn wit , rood , ...
Bij bier is merk dan wel weer goed om te weten.

Zaken die geen barcode hebben kunnen we eventueel manueel ingeven of met een barcode template papier.

Ben niet op zoek naar een eigen brouwsel maar naar bestaande software die gewoon werkt zonder omkijken
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Kijk eens naar Grocy. Gebruik het zelf niet, maar stond op de wishlist om eens te implementeren https://grocy.info/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ook lang voor zoiets gezocht (weliswaar buiten het Windows wereldje), nooit gevonden :-(

Ik weet nog dat het "Huis van de Toekomst" precies zo'n systeem had zoals je beschrijft, met een display+barcodescanner op de koelkast dat de voorraad bijhield, en je kon die via computer checken en de koelkast kon zelfs orders sturen naar Delhaize, en dat was zeker 20 jaar geleden. Een kolonie op de maan was misschien wat te ver gegrepen, maar jammer genoeg is zelfs dit ook nog steeds geen realiteit geworden net als veel van de andere innovaties die daar tentoon gesteld werden. Ik vermoed dat Living Tomorrow, zoals het vandaag de dag heet, dat nog steeds als grote innovatie toont aan de bezoekers.

Databanken waar je de data van een UPC kan vinden bestaan wel, niet gratis natuurlijk, maar ook niet zo duur als ze een prosumer formule aanbieden. API gefactureerd aan 1000 requests oid. UPCItemDB, UPCIndex enz.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Je kan eventueel kijken naar ERP software met voorraadbeheer.
Je kan bijvoorbeeld met Odoo een gratis instantie lanceren met de voorraad module. Als dat je enige module is is het gratis & gratis gehost.
Zet 2 magazijnen op: buitenhuis & huis, vervolgens zal je manueel producten en hoeveelheden moeten toevoegen, gebruik bestaande barcodes van producten door deze te scannen via een usb barcode scanner oid. Er is ook een barcode scanner app waarmee je transacties kan doen, bv afboeken van de voorraad bij je late night snack :lol:
https://www.odoo.com/nl_NL/trial
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”