HDMI to usb kabel optie vraag

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

ik weet niet of het hier al staat op dit forum, zo wel, sorry dan voor deze vraag nog eens, maar met de zoekfunctie vond ik het niet terug.

ik zoek dus een oplossing voor m'n probleem, ik zou van HDMI out naar een usb in willen gaan voor een opname te doen op pc van iets dat via HDMI is aangesloten,
oude beelden van een apparaat met harde schijf in waarvan de dvd schrijver niet meer werkt en de opnames op die harde schijf van die recorder met HDD en brander dus kan omzetten naar pc om deze dan digitaal te kunnen bewaren uiteraard.
de HDD in de pc hangen en zo de beelden proberen afhalen is geen optie, zijn gecodeerd in een bepaalde vorm dat enkel met het toestel af te spelen zijn.

weet er iemand raad waar ik zo een kabel vind ten eerste, (had op allekabels.be kabels gevonden die enkel van usb naar HDMI gaan en niet omgekeerd) en ook ditto software misschien om ze digitaal op te nemen op pc, heb nog een cd rom liggen van een programma om beelden te monteren van premiere,
maar andere opties mogen ook, een pakket bv voor deze optie te verwezenlijken,
als er iemand tips heeft of me kan helpen zou ik deze heel erg dankbaar zijn.
het kan een nieuwe hobby worden ;)
alvast dank voor de hulp hier daarmee.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Een korte zoektocht op AliExpress levert een capture card op van HDMI naar USB.
https://a.aliexpress.com/_mO1kLQT

Geen idee hoe goed (of slecht :angel: ) dit werkt maar voor de prijs zou ik de gok durven nemen.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Razornord schreef:Een korte zoektocht op AliExpress levert een capture card op van HDMI naar USB.
https://a.aliexpress.com/_mO1kLQT

Geen idee hoe goed (of slecht :angel: ) dit werkt maar voor de prijs zou ik de gok durven nemen.
amai snel gevonden, ik kreeg deze zelf niet in google :eek:
en dan nog in 4K, ik kreeg enkel 1080P opties van usb naar HDMI.
nadeel natuurlijk is de lange wachttijd voor je bestelling via Ali.
nog eens proberen via een andere weg te vinden, maar is een aanlokkelijke aanbieding voor die prijs een 4K optie.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Tenzij je zo'n capture card vanuit Frankrijk of Spanje laat komen zoals deze.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Razornord schreef:Tenzij je zo'n capture card vanuit Frankrijk of Spanje laat komen zoals deze.
idd, via deze weg dan ook besteld, bedankt.
ben benieuwd tegen waneer ik het zal hebben.
nu nog software vinden om de beelden te capteren en op HDD te zetten.
denk dat de oude premiere CD rom niet meer te gebruiken zal zijn op Win10.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ok, als je er van uitgaat dat er geen DHCP-beveiliging op het HDMI-signaal zit (wat ik betwijfel).
In dat geval is er nog steeds geen man over boord, maar zal je iets meer nodig hebben dan het eerder besproken toestelletje.
Je kunt je alvast wat inlezen via https://www.tweaking4all.com/home-theat ... mi-signal/
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Kan je de dvd schrijver van je apparaat niet vervangen? Mss gewoon door een standaard PC/laptop model verbonden met sata?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Flippi schreef:[...] geen DHCP-beveiliging op het HDMI-signaal zit [...]
Straffe beveiliging :-)

Ik heb een Elgato HD60S+ thuis die ik maar sporadisch gebruik, je kan die wel even lenen voor je project.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

selder schreef:
Flippi schreef:[...] geen DHCP-beveiliging op het HDMI-signaal zit [...]
Straffe beveiliging :-)

Ik heb een Elgato HD60S+ thuis die ik maar sporadisch gebruik, je kan die wel even lenen voor je project.
bedankt voor het aanbod, ik ga het eerst eens proberen met dit toestelletje die ik heb aangekocht, lukt het niet dan laat ik nog eens iets weten.
ik heb er goeie hoop op dat het moet lukken, is eenmalig iets en daarna kan de dvd recorder met HDD dienen voor andere diensten misschien hier.
zou zonde zijn dat de opnames op die HDD verloren gaan. (en denk dat er nog zo mensen zijn in Vlaanderen dat met hetzelfde probleem zitten).
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”