Wake-on-Wireless-LAN

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Is er iemand met ervaring met WoWLAN ?

Ik heb een PCIe wifi-kaart die WoWLAN ondersteunt: TP-Link Archer TX50E met een Intel AX200 chipset. Het moederbord is een MSI B450 Tomahawk Max die Wake On PCI ondersteunt. Gewone WOL werkt overigens perfect met dat moederbord (met de built-in Ethernet interface).
Heb eigenlijk alles aangezet dat ik kan aanzetten van wat ik online vond, maar het werkt gewoon niet. Ik vermoed eigenlijk dat het al direct misgaat bij de Sleep of Power Off. Ik zou immers verwachten dat dit enkel werkt als de wifi-kaart verbonden blijft met het AP, zelfs als de PC uit is. Maar van zodra de PC in Sleep is, zie ik hem niet meer verbonden zijn met mjn AP. (zat op verkeerde AP te kijken... :bang: ).

Heb o.a. deze settings gevolgd : https://community.intel.com/t5/Wireless ... d-p/625132 , maar waar het bij deze persoon af en toe werkt, werkt het dus bij mij helemaal niet, zelfs niet in Sleep. Voor de rest vind ik eigenlijk vrij weinig met Google of wat ik vind is al van een eeuwigheid geleden en blijkt ook niet te helpen.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

Wat ik al ondervonden heb; als WOL niet werkt (met gewone netwerkkaarten), snel opstarten uitzetten in Windows
Dan werkt het plots wel
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

crackjack schreef:Wat ik al ondervonden heb; als WOL niet werkt (met gewone netwerkkaarten), snel opstarten uitzetten in Windows
Dan werkt het plots wel
Tnx, dat stond ook al uit. Was ook al tegengekomen dat je dat moet uitzetten. Overigens heb ik op mijn eigen bekabelde PC, waar WOL perfect werkt, het nog aan staan. Daar moest ik bijna niets doen om het werkend te krijgen.

Misschien moet ik nog een vijfde ( :eek: ) Powerline plug in huis halen, maar ik vrees dat dat stilaan nefast gaat zijn voor de performance en stabiliteit van mijn powerline netwerk (al werkt het nu met 4 pluggen eigenlijk wel feilloos).

EDIT: ik ga eens sniffen of het Magic Packet sowieso ontvangen wordt want misschien is het een Wifi issue. Vanaf Wifi clients werkt het alleszins. Ik kan mijn eigen PC wekken via mijn iPad, zelfs als die de volgende weg volgt : iPad -> Telenet gateway -> Powerline 1 -> Powerline 2 -> Mgd Switch -> PC. Idem met : iPad -> AP -> Mgd Switch -> Powerline 3 -> Powerline 2 -> Mgd Switch -> PC.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

Wat ik ooit eens op een bepaalde pc met een Intel netwerkkaart (bekabeld) heb moeten doen:

In de registry onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Daar onder de juiste adapter (je moet alle onderliggende sleutels aflopen en DriverDesc bekijken)
dan daaronder kijken als EnablePME bestaat, als die bestaat op 1 zetten
Als die niet bestaat EnablePME maken met type REG_SZ en op 1 zetten
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”