kosten professionele rekening

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Hi,

als zelfstandige ben ik al jaar en dag klant bij (BNP Paribas) Fortis. Altijd heel tevreden geweest over de samenwerking (zeer aanvaardbare kostprijs + aangenaam contact met kantoordirecteur die me altijd goed geholpen heeft).

Onlangs belde hij me op om me het "slechte nieuws" te brengen dat ik vanaf nu zou moeten kiezen tussen al mijn vragen (niet dat ik er veel heb) zou moeten neerleggen bij een callcenter (ik mag hem van zijn directie niet meer rechtstreeks benaderen) en anders 150 EUR per kwartaal betalen om hem als mijn vaste dossierbeheerder te krijgen, plus kortingen op tal van diensten zoals dossierkosten bij een nieuwe leasing etc.

Ik hoorde het even in Keulen donderen. Maar blijkbaar niets aan te doen. De concurrentie doet het ook en bank spelen brengt niets meer op. Dus de bedrijven (ook een KMO zoals ik) draaien er voor op.

Ik heb dus vriendelijk bedankt maar met spijt in het hart.

Ik weet dat er hier nog zelfstandigen zitten zoals ik (consultants met een eenvoudige vennootschap en 1 leasing etc). Bij welke bank zitten jullie en hoe zit dat daar qua kosten en diensten?

grtz
Fry
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben slechts bijberoeper en heb hiervoor een klassieke (gratis) rekening bij argenta. :oops:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

'Callcenter' heeft bij de meest mensen een slechte associatie maar het moet niet slecht zijn. Dit hangt zoals alles af van de mensen aan de telefoon, de omkadering, de procedures, de training en kwaliteitsbewaking. De juiste verwachting creëren bij de klant is ook van belang trouwens. Als de klant een verkeerde verwachting heeft gaat die ontevreden omdat het callcenter niet kan doen wat buiten haar opdracht en mogelijkheden ligt.

Als u daar 150 euro per kwartaal moet voor betalen dat mag ik hopen dat ze het bij BNP Paribase wel goed aangepakt hebben. Misschien het eens proberen een poosje. Zou er geen kennismakingspromotie zijn?

Natuurlijk; een keten is maar zo goed als de zwakste schakel. Zelfs met een goede organisatie van het contactcenter moet het bij de ondersteunende diensten het ook goed verlopen. Als die lange lunchen nemen of mailboxen niet opvolgen wegens vakantie, ziekte ... of gewoon verandering e-mailadres en men laat het de front niet weten ...

Het risico is natuurlijk wel dat zelfs als het goed is zaken veranderen. Waar ik werk was de organisatie en kwaliteit van service heel lang excellent. Die is nog steeds vrij redelijk, dankzij het verleden voor een stuk, de anciens, en nog steeds vrij goede scripting. Maar we zijn niet meer zo goed als we waren. Die achteruitgang is begonnen na de afschaffing van het quality department. Wie daaraan zou twijfelen; ja, die hebben een bestaansreden.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier zeer tevreden van het dynamisme en de service van KBC, zelfs via hun regionaal callcenter, als het simpel kan, is het wel bij KBC.

Bij BNP Paribas destijds een slechte ervaring gehad om een simpele rekening te openen, gewoon moeten afzien omdat het enorm lang duurde en ze geen enkele moeite deden om dan uiteindelijk moeilijk te doen voor kleine details, van Belfius heb ik telkens het gevoel dat ik in een log oud staatsbedrijf terechtkom met ambtenaren als kantoormedewerkers.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Zijn dat die "Advice Pro" dingen? Compleet absurd dat dat 50 euro per maand moet kosten. Kan ook niet zeggen dat je iets hebt aan het "advies" van de gemiddelde bank tegenwoordig..

Ik heb ook gewoon zo een BNP Flex Pro Pack, 30 euro per kwartaal. Is recent ook omhoog gegaan. Kan je ergens anders het goedkoper krijgen? Zichtrekening, 2 Bancontact kaarten en 2 Mastercards (minstens 5k limiet) hebben wij (nodig). 120 per jaar is niet absurd veel geld, maar wel voor wat het eigenlijk maar is..
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

powaq schreef: Ik heb ook gewoon zo een BNP Flex Pro Pack, 30 euro per kwartaal. Is recent ook omhoog gegaan. Kan je ergens anders het goedkoper krijgen? Zichtrekening, 2 Bancontact kaarten en 2 Mastercards (minstens 5k limiet) hebben wij (nodig). 120 per jaar is niet absurd veel geld, maar wel voor wat het eigenlijk maar is..
https://www.belfius.be/professional/nl/ ... index.aspx 35 eur ex btw/semester + gratis Mastercard Gold op je privé-betaalrekening
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”