Alternatief voor Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Dag iedereen,

Wij zijn op zoek naar een alternatief voor Telenet. We hadden de afgelopen week Proximus maar die hebben we alweer buiten gegooid vooral door de klantendienst die ongelooflijke fouten deed en de slecht werkende V7 decorder (tov de tv box van Telenet). Momenteel hebben we weer een wigo 9 GB abonnement met 3 maand korting dus kunnen wel nog even verder.
Echt veel tv kijken we niet meer en als we het toch doen zijn het altijd dezelfde zenders daarom denk ik dat we cordcutters kunnen worden en denk dat we ook makkelijk met 100 mbps moet kunnen toekomen.
Ik dacht daarom aan EDPNET (de vaste lijn bij hen zou er wel gerust uit mogen) voor het internet en simkaartjes van Base (Met Proximus en Orange hebben we binnen bijna geen bereik, netwerk van Telenet werkt vlot binnen).

Voor alle zenders van VTM kunnen we VTM go gebruiken denk ik, vier en één hebben ook hun eigen streamingdienst. Daarnaast willen we dan ook dplay aanschaffen, Netflix hebben we al.
Ik vroeg me alleen af op welke manier we dan nog naar Comedy Central kunnen kijken?
Voor BBC denk ik dat we de iplayer kunnen gebruiken in combinatie met VPN omdat dit anders niet werkt.

Denken jullie dat dit voldoende zou zijn of hebben jullie nog goede alternatieven?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

PeterD1 schreef:Ik dacht daarom aan EDPNET (de vaste lijn bij hen zou er wel gerust uit mogen
Vaste lijn is geen meerkost bij EDPnet zo lang je die niet gebruikt, je betaalt even veel (of zelfs meer? ik ben het vergeten) voor een naakte koperlijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

JamesEarlGray schreef: je betaalt even veel (of zelfs meer? ik ben het vergeten) voor een naakte koperlijn.

Telefoonlijn is gratis bij edpnet maar heeft waarde van 10 euro. Geen telefonieabbo maar wel internet bij edpnet is 12,5 euro voor koperlijn. Dus je betaalt extra en krijgt minder ervoor terug.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

PeterD1 schreef:vier
Dit zou wel eens kunnen tegenvallen! De SBS-zenders kan je zonder decoder niet bekijken zoals VTM en VRT, zeker niet live en online alleen via een website met veel haperingen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Edpnet
Tv Vlaanderen app tv

Als het van mezelf afhing enkel Edpnet.

Ik doe het niet meer zo, maar de Vier zenders bekijken lukt nog steeds denk ik via webcaster op android en casten naar chromecast.
Laatst gewijzigd door jutuiz op 09 sep 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

PeterD1 schreef:Dag iedereen,

Wij zijn op zoek naar een alternatief voor Telenet. We hadden de afgelopen week Proximus maar die hebben we alweer buiten gegooid vooral door de klantendienst die ongelooflijke fouten deed en de slecht werkende V7 decorder (tov de tv box van Telenet). Momenteel hebben we weer een wigo 9 GB abonnement met 3 maand korting dus kunnen wel nog even verder.
Echt veel tv kijken we niet meer en als we het toch doen zijn het altijd dezelfde zenders daarom denk ik dat we cordcutters kunnen worden en denk dat we ook makkelijk met 100 mbps moet kunnen toekomen.
Ik dacht daarom aan EDPNET (de vaste lijn bij hen zou er wel gerust uit mogen) voor het internet en simkaartjes van Base (Met Proximus en Orange hebben we binnen bijna geen bereik, netwerk van Telenet werkt vlot binnen).

Voor alle zenders van VTM kunnen we VTM go gebruiken denk ik, vier en één hebben ook hun eigen streamingdienst. Daarnaast willen we dan ook dplay aanschaffen, Netflix hebben we al.
Ik vroeg me alleen af op welke manier we dan nog naar Comedy Central kunnen kijken?
Voor BBC denk ik dat we de iplayer kunnen gebruiken in combinatie met VPN omdat dit anders niet werkt.

Denken jullie dat dit voldoende zou zijn of hebben jullie nog goede alternatieven?

Alvast bedankt!
Bedoel je nu enkel ter vervaning van Telenet TV? Of telenet internet? Zie daar ook ergens simkaartjes in komen? Dus mobiel ook?

Anders eens tadaam bekijken? Da's cord cutten in elke zin van het woord ;-)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

woutervh schreef: Anders eens tadaam bekijken? Da's cord cutten in elke zin van het woord ;-)
Niet elke zin, letterlijk geen cord meer maar nog wel (min of meer klassiek) TV. Het echte cable cutting is in België praktisch onbestaande, hier blijft er maar klassieke tv bijkomen :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

internet via 4G vind ik geen alternatief voor DSL en met een downloadlimiet. :-o
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@tien

Daar denken de zenders/providers toch heel anders over:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/01 ... cht-op-de/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”